Заслужава ли си уеб консултингът?

Днес ще попишем малко за една не чак толкова разпознаваема услуга - уеб консултинг. Най-просто казано това е професионална консултация за изграждане на дигитална стратегия или изработка на уеб проект.
Интернет е бизнес среда, която е наситена с изключително много особености. Ако искате да се позиционирате в уеб пространството, ще трябва да имате представа за посоката, в която духа вятърът. Консултацията по отношение на предстоящ уеб проект е нещо толкова естествено, колкото дишането.
Приказки на по чашка
Добре е да обсъдите с подходящия екип начинанието, което смятате да предприемете. Хора, които имат опит, могат да Ви помогнат неимоверно много. Това ще Ви позволи да изградите правилно стратегията си, да имате реалистични очаквания и да не се препъвате на всяка крачка. Уеб консултингът може да Ви предпази от множество финансови несгоди.
Уеб консултинг може да се извършва по отношение планиране на изработка на сайт или електронен магазин. Като се започне от залагането на целите, анализиране на сектора и конкуренцията, премине се през SWOT анализ на идеята и се стигне до оформяне на реалистични бюджети и срокове за направа. Всичко това цели уеб проектът да се превърне от неясна идея в печеливша инвестиция.
Детайлно описание на проекта
Към уеб консултациите може да включим разписването на концепции за изработка на сайтове и онлайн магазини. По-конкретно това са технически задания, които обрисуват цялата архитектура. В тях се специфицират всички функционалности, бутони, менюта, секции, администрация, външни софтуери и прочие. Тази процедура служи за изясняване на разработката, правилна оценка на обема работа, което води до кристално ясно ценообразуване и поставяне на срок за изпълнение. Това гарантира гладкото преминаване на работните процеси.
Освен текстовото описание на функционалностите, има практика за създаване на прототипни модели. Това са черно-бели скици, които илюстрират интерфейсите на уеб сайта или онлайн магазина. На това ниво всички придобиват ясна представа какво точно ще се случва през идните дни. Прототипните скици са изключително полезни за клиентите, които поръчват изработка на сайт. Помага им да добият съвсем ясна представа как ще бъде реализирана подредбата на елементите в крайния резултат.
Цялостното разписване на уеб проекта включва и определяне на технологиите за изработка. В зависимост от нивото на сложност се използват различни програмни решения. Има мащабни проекти, които изискват комбинация от технологии. Като пример можем да посочим сайтове с аудио и видео стрийминг. Подобни уеб сайтове изискват закупуването на допълнителни софтуери, за да функционират правилно. Ако не сте ги предвидили от самото начало, то ще се получи значително изкривяване в бюджетирането.
Съдържанието на уеб проекта
Една уеб консултация би следвало да включи в себе си и план за формиране на съдържанието за сайта или магазина. Съдържанието определя функционалностите, както и цялостната архитектура. Неговият обем и тип трябва да е ясен. Силно препоръчително е да се изгради план, по който съдържанието да се създаде, ако не е налично, или да започне да се събира. Много често тази процедура отнема значително време. Тук идва момент, в който трябва да се помисли за въвеждането на това съдържание в изработения сайт или електронен магазин.
Вариантите са два:
  • Чрез ръчен труд. Някой сяда пред компютъра и влага ужасно много човекочаса работа, за да въвежда ръчно. А това не е много рентабилно и предполага огромно количество грешки.
  • Чрез мигриране. Това е автоматизиран метод, който позволява бръкване в "мозъка" на сайта и извличането на една база от данни (базите от данни са масив от информация; представете си много таблици, които са пълни с текст) и наливането на тази информация в новия сайт или онлайн магазин. Предполага програмистите на фирмата уеб разработчик на анализират структурата на базите от данни, които трябва да се преместят и най-вече да напишат купища програмен код, който да направи тази магия.
Вторият начин е по-интелигентен, но лежи върху много неизвестни и условности. За да може да се извърши правилно мигриране на съдържание, трябва да има сходства между структурата на базите от данни. Варианти винаги съществуват.
Бъдещото стопанисване на проекта
Абсолютно всеки софтуер има така наречените бъгове. С това трябва да сте наясно от самото начало. Поддръжката на уеб сайт или онлайн магазин е неизбежен елемент. Гледайте на тях като живи организми, за които постоянно трябва да се грижите. Трябва да го предвидите като ежемесечен разход.
При провеждане на консултация е добре да се засегне темата за бъдещото развитие. Не винаги е нужно да се стартира с милион функционалности. Понякога е по-удачно стъпково развитие. Избирате основни компоненти, които да формират стабилна основа, която после да надградите. Така ще стартирате значително по-бързо и ще можете да проведете реален пазарен тест. Помислете за бъдещи доработки на компоненти. В това число може да включим мобилни версии, както и приложения за смарт устройства.
Маркетирането на сайта и онлайн магазина
Маркетирането на проекта е също тема на разговор. Пазарът е наситен с най-различни сайтове и онлайн магазини. За да успеете да се позиционирате, ще трябва да харчите пари. Има различни канали, които може да влязат в употреба. Въпросът е кои от тях са подходящи? На този въпрос не може да се даде универсален отговор. Всичко зависи от бизнес концепцията, която ще развивате. Частта с популяризирането и налагането на проекта е от критично значение. Много сайтове и онлайн магазини погиват именно, защото не обръщат грам внимание на маркетирането.
Заключение
В услугата уеб консултинг определено има смисъл. Да, тя е платена, но е изключително полезна. Служи за правилно структуриране на всички процеси, задаване на приоритетност и поглед в бъдещото развитие. Уеб консултингът е вид защита срещу провала и трамплин към успеха.
Споделете в: