06
януари
2014

Анализирайте конкурентите и създайте печеливш уеб сайт

06
януари
2014
Анализирайте конкурентите и създайте печеливш уеб сайт
Сайтовете се създават с една основна цел - да печелят пари. Това не е някаква тайна и всички Ваши конкуренти го знаят. Ще трябва да задълбаете, за да подготвите и реализирате успешен уеб сайт. Проблемът е, че всеки иска неговият уеб сайт да е номер едно. В следващите редове ще дадем няколко съвета, които да помогнат в надвиването на врага.
Проверка на нишата
Всяка бизнес ниша е строго индивидуална. В едни сектори конкуренцията е изключително изострена, докато в други е слаба. Всичко зависи от насищането. Можете много лесно да направите проверка чрез добрия стар Google. Той ще Ви помогне да се ориентирате за броя конкуренти.
Следва да прегледате водачите в класацията на Google. Обърнете внимание кои фирми се индексират на първата страница. Първата страница е най-важна, защото обира целия трафик от потребители и потенциални клиенти. Вижте кои фирми използват платената програма на Google AdWords. Това са платените реклами, които се появяват в жълтото каре най-горе, както и в дясната колона на търсачката. Google AdWords е бърз и ефективен начин да позиционирате Вашия бизнес в челните резултати. От Whiz можем да съдействаме да направите изключително ефективна рекламна кампания за Вашия бизнес в Google. Просто се свържете с нас!
Проявете загриженост по отношение на рекламните послания, които използват конкурентите Ви. Може да парадират с ниски цени, безплатни огледи, примамливи оферти, високо качество, експресни доставки... Това ще Ви помогне не само за изграждането на уеб сайта, но и за последващите рекламни инициативи.
Обзор на конкурентните сайтове
Разгледайте уеб сайтовете на конкурентите Ви от първата страница с резултати на Google. Логично е, че те са положили най-много старание, за да се появят пред очите на търсещите хора. Разледвайте къде се намират призивите към действия. Това са фрази като: “Обадете се сега”; “Поръчайте онлайн”; “Изпратете ни запитване”. Вижте къде са поставени телефоните и имейлите за контакт. Помнете, че те винаги трябва да са на видимо място.
Задълбайте в детайли и проверете кои от Вашите конкуренти предлагат допълнителна стойност. Това може да са безплатни консултации, изготвяне на проекти, оценки, доставки и прочие. Така ще се ориентирате много добре в пространството. Ще имате ясна представа какво се случва във Вашата ниша и защо.
Поиграйте си със сайтовете. Разгледайте им секциите. Оценете до колко адекватна е навигацията в тях. Обърнете внимание на бързодействието. Бъдете бдителни за проблеми, липсващи страници, съдържание, счупени линкове. Обстойната разхода в конкурентните сайтове ще осигури солидно количество храна за размисъл.
Анализ без писане не е анализ
Много е важно да си водите записки. В един момент ще прегледате десетки сайтове, от които няма да помните нищо. Една електронна таблица ще Ви свърши чудесна работа. Попълвайте в нея адресите на сайтовете, на кое място се индексират в Google, както и бележки. Опишете какво Ви харесва и какво не. Вмъкнете и въпроси или неясни моменти, които да изгладите с компанията, която ще се заеме със задачата изработка на сайт.
Помислете за начина, по който искате хората да се свързват с Вас. Начините са няколко:
  • телефониране;
  • попълване на контактна форма или писане на имейл;
  • онлайн чат;
  • посещение на реален физически адрес / обект;
Вземете предвид, че някои хора не обичат да говорят по телефон, а предпочитат да пишат. Това важи и в обратния ред. Но е хубаво директно да насочите хората към желаното от Вас действие. Ако смятате, че е най-добре да Ви се обадят по телефон, то директно го имплементирайте в сайта.
Съдържанието е господарят
Идва моментът със съдържанието. Тук визираме всички текстове, изображения и видео материали, които се помещават в уеб сайта. Анализирайте ги зорко, докато щракате от сайт в сайт. Помислете кое може да се подобри във Вашия уеб сайт. Също така преценете как точно ще се диференцирате от всички останали. Подгответе добре написани текстове, хубави изображения и видео клипове. Ако е необходимо обърнете се за помощ към фирми, които да Ви съдействат със създаването на съдържанието. То е от критично значение за уеб сайта. Посетителите ще идват именно заради него. Цялото съдържание на уеб сайта трябва да е релевантно, да е подходящо за Вашия бизнес, да помага на хората и не на последно място да продава.
Какво се случва в социалните мрежи?
Хвърлете око върху представянето на Вашите конкуренти в социалните мрежи. В България си говорим за Facebook. Вижте колко фенове имат страниците им. Прегледайте информационния поток, сондирайте в детайли. Инспектирайте дали използват някакви Facebook приложения и Facebook игри.
Заблудената овца
Бъдете обективни в оценката си. Ако конкурентите Ви имат отлично изглеждащи сайтове, които са с богато и полезно съдържание, индексират се на предни позиции в Google, то летвата е поставена високо. Ще трябва да отговорите на предизвикателството по подобаващ начин. Тук най-вече засягаме финансовия аспект. Много често той е препъникамък. Затова засягаме момента със задълбочения преглед, а не повърхностното преминаване през началните страници. Подготовката ще бъде най-добрият Ви приятел.
Заключение
За да обобщим нещата ще напишем, че трябва да си направите домашното и то старателно. Няма кой да го свърши вместо Вас. Отделете колкото време е необходимо. Изградете си ясна представа за нишата. Водете си записки и ги анализирайте. Подредете всичко, за да подготвите стратегията. Необходим Ви е сайт, който да докарва клиенти, а оттам финансови облаги.
Искате ли да създадем за Вас успешен сайт? Изпратете ни запитване.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Уеб сайт, Първи стъпки, Сайтове, Бизнес, Конкурентно предимство
Обратно