На първоначалните работни срещи между екипите на водещия спортен сайт и Whiz набелязахме основните цели на проекта за играта, като отразихме всички изисквания, които имаха от спортния уебсайт. Сега топката бе в нашето поле - трябваше да изберем верните ходове и да действаме на пълни обороти. Започнахме с проучване и анализ на най-популярните и успешни онлайн trivia игри в целия свят. Черпихме вдъхновение от нашия личен опит като разработчици и като trivia играчи. Искахме да подарим на феновете първата такава игра на световно ниво в България, на която да се наслаждават максимално. След подробно проучване и анализ, стигнахме до основната идея - тъй като хората играят trivia игри, за да подложат знанията си на изпитание, трябваше да им дадем мотивиращо интелектуално предизвикателство. По време на брейнсторминга натрупахме много конкретни предложения, подчинени на тази идея, относно структурата и динамиката на играта, дизайна и потребителското преживяване като цяло. Всеки от екипа даде честна и подробна оценка и направихме най-добрия избор.
Създадохме концепция за играта, включваща правилата, точковата система, битките и всички други основни елементи. Изготвихме план за действие и започнахме усилена работа по създаването на Quiz.
Скоростно начало с няколко клика
Нашата визия бе да изградим една цялостна платформа за игра на тема „Спорт“, която да е максимално интерактивна и интегрирана със социалните мрежи, така че да достигне до своята целева аудитория и да я завладее по-бързо и лесно. Направихме така, че всеки да може да участва само със свой собствен профил. Входът в платформата е бърз и лесен. Участникът може да използва своя профил в една от социалните мрежи Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn и Instagram. Независимо от това какъв профил използва за регистрация и вход, играчът има възможност да сподели линк към играта във Facebook, Google+ и Twitter с едно натискане на специално създадения бутон, имащ красноречив стилизиран знак. Това е изключително бърз начин за събиране на компания от приятели-съперници, с които участникът да играе. Създава се вирусен ефект в социалните мрежи - играта се популяризира между все по-широк кръг от хора без използването на специални маркетингови способи като целенасочена реклама.
Състезание с директни съперничества
За да направим играта възможно най-интересна и увличаща, заложихме на състезателния принцип по оригинален начин. Всеки участник влиза в директен двубой с друг потребител. И двамата отговарят на едни и същи въпроси на спортна тематика в реално време. За всеки въпрос, представляващ отделен рунд от битката, се дават точно 10 секунди за отговор (няма възможност за „подсказване” от Google). Играчът получава точки, само ако е отговорил вярно. Колкото по-бързо участникът даде верния отговор, толкова повече точки се присъждат за съответния въпрос. Победител е този от двамата, който има повече точки.
Самият бутон „Играй“ и иконата в червен цвят с кръстосани мечове приканват участника да се впусне в битка. Той може да избира съперник или да бъде избран от някой друг. Опцията „Предизвикай“ позволява на играча да „хвърли ръкавицата” за двубой на конкретен друг участник. При натискане на бутона „Предизвикай“ се появява списък с всички играчи, които в момента са на линия, като те могат да се подредят по различни признаци според желанието на потребителя. В отделна колонка са имената на приятелите, които също могат да са съперници в играта. Както списъкът, така и секцията „Кой е онлайн?“ дават възможност за „разузнаване“ на съперниците чрез разглеждане на профилите им, които съдържат пълната история на техните битки и постижения. Включихме и специална търсачка за намиране на конкретни съперници в играта.
Какво представлява една битка?
Направихме потребителския интерфейс изчистен и интуитивен. Аватарите на двамата съперници са от двете страни на хронометъра, който изброява секундите оставащи до затварянето на въпроса. Верните и грешните отговори на участниците се маркират съответно със зелени и червени кръгчета, както при дузпите във футбола. Четирите възможни отговора на всеки въпрос се появяват в отделни големи карти, които се отбелязват много бързо и лесно. Също така избрахме достатъчно голям шрифт. С тези дизайнерски решения дадохме възможност на играчите да отговарят по-бързо, което носи допълнителни точки, когато отговорът е верен. Играта е еднакво динамична и забавна както на настолни компютри и лаптопи, така и на смартфони и таблети.
Както във всеки спорт, искахме играчите да могат да правят разбор след края на битката. Участникът може да види не само броя на точките, получени за всеки верен отговор, но и самите въпроси. Маркирани са неговите отговори и тези на съперника. Верният отговор също е отбелязан, независимо дали е бил даден от някой от двамата участници. Това е чудесен начин всички почитатели на спорта да научат повече, а и да напреднат в играта Quiz.
Постижения, отбелязани със страхотни баджове
Какво би била една игра без призове? Участниците се борят за заветната цел - спечелването на едно от първите места в турнира, но ние решихме да добавим и една вече изпитана формула за отбелязване на постижения, която да даде допълнително удовлетворение и стимул на играчите. С творчество и плам, използвайки нашия опит като геймъри, създадохме четири категории с постижения. За първите три категории („Брой изиграни битки”, „Брой спечелени битки” и „Достигнато ниво”) определихме и четири отделни нива. Колкото повече участва един играч и колкото повече напредва, толкова повече и по-високи постижения отключва. С четвъртата категория отдаваме чест на наистина специални успехи като три поредни спечелени битки („Хеттрик“) и натрупването на 50 точки в една битка („Доминация“).
За всяко едно постижение нашите дизайнери сътвориха специален бадж със стилизиран символ и отличителен цвят. Добавихме и забавно име към всеки бадж. След изиграването на 50 битки например, играчът получава баджа „Хванах му цаката“. Достигането на 5-то ниво дава титлата „Редник“, а участникът, който достигне 60-то, вече е „Генерал“.
Собствен живот в играта
Още с влизането в състезанието всеки потребител създава свой собствен профил. За аватар може да се използва каквато й да е картинка. Дадохме възможност директно да се дръпне снимката от профила на играча в социалната мрежа, чрез която се регистрира в играта. Участникът винаги има директен достъп до своя профил, както и до информацията за неговите постижения и историята на битките му, чрез иконата с аватара в горния десен ъгъл на екрана. Преглеждайки подробната история на битките, играчът може да предизвика съперник директно за реванш като натисне специално създадения за това бутон. Забавлението никога не свършва!
Спускащото се меню съдържа и други функции - предизвикване на съперник, преглед на приятели и изпращане на въпрос. Последната опция дава възможност на всеки запален спортен фен да изпрати свой собствен въпрос, който да бъде включен в играта. Когато това стане, играчът получава бонус от 500 точки. Участниците могат да предлагат и нови постижения, които да се включат в играта. Направихме така, че всеки да се чувства на място и да бъде част от голямото приключение.
В секция „Моят профил“ играчът може да променя настройките, а именно своя аватар, фона на профила и личната си информация. Всичко става бързо и лесно. Персонализирането отнема само няколко секунди.
Социалният елемент
Участниците в играта са съперници, но ние им дадохме възможност да станат и приятели, тъй като ги обединява една обща страст - спортът. Всеки потребител може да добави друг към своята група с приятели, като натисне специалния бутон при разглеждането на профила на съответния играч. Приятелите често са най-интересните, а и най-ожесточените съперници.
Споделянето в социалните мрежи е също важна част от Quiz. Всеки потребител може да сподели не само самата игра, но и своите резултати и постижения във Facebook, Google+ и Twitter с натискането на бутона „Сподели“. Какво е един успех, ако не е споделен с приятели? Социалният елемент работи ефективно за увличането на потребителите и за привличането на нови от техния приятелски кръг в социалните мрежи. Така се популяризира не само играта, но и брандът, стоящ зад нея.
Система за известия
Създадохме тази система, за да направим участието на всеки един потребител в турнира още по-лесно, забавно и приятно. В горния десен ъгъл на екрана е камбанката, известяваща, че нещо важно се е случило. Броят на новите известия се индикира в червено директно върху нея.
Съобщенията, генерирани от системата, съдържат не само информация, но и подканяне за извършване на определено действие, свързано с темата. Съобщението за добре дошъл например дава възможност на участника да започне своята първа битка или да се запознае с „правилата на играта“. Задържаме вниманието и поддържаме интереса на потребителя във всеки един момент.
Подробен Tutorial
Направихме потребителския интерфейс интуитивен - всеки потребител да може да започне своето участието директно при влизането си в играта. Същевременно искахме да дадем и подробен наръчник как се играе. Така сътворихме един кратък, но изчерпателен Tutorial под формата на въпроси и отговори. Той е лесно достъпен чрез специалното меню в горния десен ъгъл на екрана, в което също така са включени и бутоните „Сподели“ и „Настройки“. Всеки участник има възможност за обратна връзка, която дава ценна информация на екипите на Whiz и водещия спортен сайт за бъдещото развитие на играта.
Десетки хиляди участници вече мерят сили в битките на Quiz през своите компютри, лаптопи, смартфони и таблети. Забавляват се, трупат нови спортни знания, извоюват постижения и намират нови приятели. Най-вероятно и Вие сте сред запалените играчи.
Premium рекламен канал с множество възможности
Чрез играта Quiz може да се използва една от най-новите и успешни тактики в тази областта на маркетинга - gamification. Идеята е да се приложат игрови механизми за ангажиране на аудиторията, увеличаване популярността на бранда и превръщането на повече потребители в клиенти. Нашият екип разработи различни атрактивни рекламни формати, които интегрирахме в играта. Рекламодателите могат да се възползват максимално от тях, в зависимост от техните конкретни цели.
Брандирането е основен начин за привличане вниманието на участниците в играта. Като фон на битката се използват различни рекламни атрибути на рекламодателя, като логото на бранда или стилизирано изображение на конкретен продукт например. Правим така, че дизайнът на съответната страница да е елегантен и впечатляващ - рекламата се вписва идеално в стилистиката на играта.
Рекламните известия са един от иновативните формати, които въведохме в Quiz. Системата за известия съобщава на участника за страхотна оферта, която е на един клик разстояние. Рекламните известия се индикират по същия начин, както системните, и се подреждат заедно с тях. Получава се пълна и същевременно ненатрапчива интеграция с ритъма на играта. Рекламните известия могат да бъдат персонализирани като включат директно обръщение по име към играча. Рекламодателят може да добави и атрактивно изображение към грабващия вниманието текст.
Дизайнът на играта Quiz позволява използването на различни видове банер позиции. Банер рекламите, както и техните места на екрана, са добре познати на хората и те ги разглеждат по навик. С красив дизайн и изкушаващо рекламно послание банерите работят отлично за превръщането на потребителите в клиенти.
Native рекламата е част от играта (gamification в чиста форма) и работи безупречно. По време на битката един от въпросите е свързан с бранда или конкретен продукт на рекламодателя. Независимо дали участникът дава верен отговор или не, интересът у него е запален - той непременно ще иска да научи повече. Могат да се създават цели Quiz игри на тематика, която е изцяло свързана с бранда или конкретен продукт на рекламодателя.
Системата за реклама, която създадохме специално за играта, дава широки възможности за таргетиране на потребителите по пол, възраст, локация и интереси. Всяка една реклама, независимо от нейния формат, може да е насочена към конкретна таргет група от участници, която е определена въз основа на един от посочените признаци или комбинация от тях. Магазин за спортни стоки в София например може да избере да таргетира мъже от 18 до 35 години от съответния град като част от своята кампания за промоция на футболни обувки. Таргет маркетингът е доказал своята ефективност както по отношение на постигането на конкретни резултати в сферата на продажбите, така и по отношение на възвръщаемостта от направената инвестиция. В допълнение към системата за реклама, която изработихме за играта, предлагаме опция за интегриране на външни (3rd party) рекламни системи като SmartAdServer и Google AdSense като част от стратегията за монетизация.