Как да излезем от локалното и да влезем в дигиталното?

Много бизнеси се появяват на бял свят в резултат от добра идея, подкрепена от мечтатели. Възникват на локално ниво, работят неуморно, вярват в себе си, докато никой друг не го прави. Но идва момент, в който бленуват за излизане от черупката на локалното. Тогава на помощ се притича рожбата на Тим Бърнърс-Лий - Интернет.
Уеб сайтовете и онлайн магазините са прекрасни инструменти, които предлагат на бизнесите океан от възможности. Едни подценяват силата на интернет и прекарват съществуването си в отрицание и летаргичен сън, докато други се изнасят изцяло онлайн. Трети комбинират офлайн операциите с тези в дигиталното пространство. Няма правилно и грешно, има числа, които говорят най-точно.
Локалните бизнеси често срещат трудности по отношение на дигиталната маркетингова стратегия. Това е нормално и разбираемо, при положение, че тепърва нагазваш в непознати води. Днес живеем в свят с толкова много възможности, че на моменти е объркващо. Понякога заставаме на кръстопът и не сме сигурни в коя посока да поемем.
Важно е да знаете кои са заложените цели пред Вашия бизнес. С това започва всяка история, която описва успеха. Следващата стъпа е познаване на таргет аудиторията. Трябва да сте наясно кои са тези хора, какво искат, какво ги мотивира.
Всичко това е необходимо, за да се структурира правилна маркетингова стратегия. Има множество канали, които с удоволствие биха погълнали парите Ви. Пресяването на различните възможности цели откриването на скоростните отсечки, които работят за Вашия конкретен случай. Знаейки къде се подвизават потенциалните клиенти, ще можете да маркетирате успешно. Така всяка вложена стотинка ще бъде на мястото си. Ще избегнете така клишираната фраза “Половината от бюджета ми отива на вятъра, но не знам коя половина”.
Ключовите моменти при изграждането на маркетингова стратегия
Дефинирайте бизнес целите, които искате да постигнете. Това може да са неща, като: осигуряване на някакъв вид информация; трафик; получаване на телефонни обаждания; директна продажба на продукти; събиране на дарения; получаване на имейл запитвания.
Прицелете се в правилните клиенти. Не преследвайте всички. Невъзможно е да угодите на абсолютно всички хора. Бъдете наясно с аудиторията си, техните нужди, какво мотивира тези нужди, къде, как и кога ще достъпят Вашето съдържание.
Помислете за платформите, върху които ще разпрострете Вашия бизнес. Това зависи изцяло от клиентите. Дали те използват десктоп компютри или смартфони, или таблети. От там следва изработка на уеб сайт, който да обслужва тези нужди. Опциите са обособени версии за различните устройства, а също така и адаптивен уеб дизайн.
Определете какво ще бъде съдържанието. То е двигателната сила на всеки сайт и онлайн магазин. Програмните кодове и дизайн са нищо без подходящото съдържание. Това съдържание трябва да откликва на нуждите на Вашите потенциални клиенти. Трябва да е създадено именно за тях. Забравете за копи-пейст функцията и отбиването на номера. Създайте адекватно съдържание, създайте собствен стил. Създържанието помага не само на Вашите клиенти, но и на Вашия бизнес. То съдейства за постигане на заложените цели.
Разпишете план. Не оставяйте всичко да кънти само в главата Ви. Омастилете нещата черно на бяло. Определете как точно ще измервате успеха, който постигате.
Привеждане на стратегията в действие
Създаването на дигитална стратегия е една част от работата. Втората стъпа е нейното привеждане в експлоатация. За да се получат нещата по най-добрия начин, всичко по стратегията трябва да е адаптирано за конкретните Ви бизнес цели, ресурси, специфика.
Следете внимателно за изпълнението и координирането на дигиталната стратегия. Използвайте софтуери за измерване на случващото се. Така ще знаете дали се движите в правилната посока или отклонението е голямо. Събирайте обратна връзка от потребителите. Да, това изисква време, но е най-ценната информация, която можете да измъкнете. Тя ще Ви помогне да нанесете финна настройка в плана, който следвате.
Актуализирайте съдържанието, което имате на сайта. То винаги трябва да е в крак с това, което се случва. Текстове, цени, изображения, линкове, видео клипове. Всичко трябва да е свежо и работещо. Ако поддържате блог секция, то задължително Ви трябва график за създраване на статии.
Можете да се регистрирате в различни директории, каталози, сайтове и прочие. Важно е да следите за координатите, които оставяте. Те трябва да са еднакви за всички Ваши участия.
Гмурнете се в социалните мрежи. Но вземете предвид, че това ще изисква допълнителни усилия от Ваша страна и поддръжка. Канали като Facebook, Twitter, Google+, YouTube и Pinterest могат да докарат много ползи. Всички те имат своите особености. За всички тях са изписани тонове материали със съвети и обучения.
Търсачката на Google може да се превърне в най-добрия Ви приятел. Оптимизацията на уеб сайта или онлайн магазина за търсещата машина се явява като задължителен компонент. За да се индексирате добре ще трябва да имате отлично съдържание и да изграждате входящи връзки от качествени източници. Оптимизацията за Google не е лек процес. Особено, ако се намирате в силно конкурентен сектор. Има решение, което можете да използвате. Нарича се Google AdWords. Това е платената програма на Google, която Ви позволява да се показвате начело в резултатите срещу заплащане.
Може да създавате съдържание, което да е в помощ на Вашите потенциални клиенти. Това са статии със съвети или инструкции, както и кратки видео материали. Създаването на видео не е толкова трудно или скъпо, защото може да използвате платформата на YouTube. Създавате си канал и започвате да качвате в него всички видео материали, които произвеждате. Клипчетата могат да се качват в сайта или онлайн магазина, както и да се постват в социалните мрежи. Ако се справяте добре и генерирате интересен материал, то бързо ще се превърнете в хит.
Използвайте силата на имейл маркетинга. В един момент ще откриете, че имате голям обем с имейл адреси на хора, с които комуникирате. Разделете ги в групи. Изпратете им адекватни имейли. Измерете какъв успех имате. И не бъдете досадни. Тук правилото за колкото повече, толкова повече не важи. Изпращайте имейл бюлетин, ако имате какво да кажете или предложите, а не защото е пълнолуние.
Запознайте се с възможностите за контекстуална и банер реклама. Има най-различни платформи, които Ви дават възможност да рекламирате на принципа PPC (pay-per-click) или PPM (pay-per-impression). Измислете хубави послания, използвайте примамливи изображения, промоции, купони и прочие. Експериментирайте, за да установите кое работи най-добре.
Заключение
Много е важно да измерването нещата, които вършите. Всичко ще Ви коства време и пари. Въпросът е да откриете кое от вложенията е най-ползотворно. По този начин ще успеете да елиминирате каналите, които не работят за Вас, като в същото време пренасочите инвестициите към онези, които дават резултати.
Искате да излезете от рамките на локалното? Изпратете ни запитване.
Споделете в: