01
ноември
2012

7 стратегии за по-успешни онлайн продажби

01
ноември
2012
7 стратегии за по-успешни онлайн продажби

Продуктовите страници, блог статиите, социалните мрежи, имейл бюлетините са все инструменти, които могат да се подобрят с отлично съдържание. Компаниите, които използват тези канали по умел начин са много по-напред от конкурентите си. Вашият уеб сайт трябва да вдъхва доверие, да има висок ранг в търсачките и да е лесно откриваем от хората, които търсят точно Вашите продукти. В следващите редове Ви представяме 7 стратегии за подобряване на съдържанието, което от своя страна ще доведе до повече продажби.

1. Анализирайте съдържанието, което имат Вашите конкуренти.

Източник на снимката: FreeDigitalPhotos.net
Точно така, не оставяйте нещата само до Вашия онлайн магазин или сайт. Запознайте се с това, което имат и предлагат преките конкуренти. Направете си един списък с критерии, по който да се водите при оценка на чуждото съдържание. По този начин може да се вдъхновите и да Ви дойде съвсем нова зашеметяваща идея, която да реализирате. Обърнете внимание на следното:
  • Кои продукти представят като най-продавани?
  • Дали съдържанието към всеки продукт е представено по отличен, неповторим начин и показва най-силните страни?
  • Как използват силата на съдържанието по време на процеса на покупка?
  • Имат ли ревюта на продукти? Обърнете внимание на това, което пишат самите потребители в тези ревюта.
  • След като се извърши една покупка от клиент, дали има някакви допълнителни действия, които да го въвлекат още повече?
  • Предлагат ли продукти с отстъпки, подаръци?
  • Как използват блога си и социалните мрежи, за да промотират бизнеса си?
  • Имат ли мобилна версия и какво съдържа тя?
  • Какво смятате, че може да се подобри в съдържанието, което имат?
Един от най-лесните начини да разберете дали имате адекватно съдържание в сайта или онлайн магазина е чрез обратната връзка от потребителите. Те могат най-точно да Ви насочат къде бъркате и какво всъщност искат от Вас.
Можете да направите едно проучване на потребителските нагласи спрямо Вашия бранд и стоки по много лек и безболезнен за всички начин. Използвайте сегашната си база и направете проучването онлайн. Обяснете на клиентите си, че цените тяхното съдействие и отделено време, добавете към това и някакви промоционални отстъпки, което да ги стимулира допълнително. Можете да им зададете следните въпроси:
  • Дали оценяват стойността, която предлагат Вашите продукти?
  • Дали намират всичката необходима информация във Вашия уеб сайт?
  • Какво харесват във Вашия бранд, продукти и уеб сайт?
  • Имат ли коментари или изисквания към Вашите продукти?
  • Дали намират ценообразуването Ви разумно?
  • Дали биха избрали Вашите продукти или тези на конкурентите?
  • Дали са чели или писали ревюта за Вашите продукти?
  • Дали биха препоръчали продуктите Ви на приятели, дали вече са го правили?
  • Дали споделят за Вашите продукти в социалните мрежи?
  • От кои уеб сайтове правят своите покупки?
2. Стимулирайте създаването на съдържание от потребителите.
Източник на снимката: FreeDigitalPhotos.net
Този стимул може да се базира на различни награди и отстъпки. Замислете се, ако продавате дрехи онлайн, колко подходящо ще бъде да проведете конкурс за най-стилно облечен, в който потребителите да качват снимки и да се оценяват по дадена рейтингова скала. А собственикът на снимката, събрала най-много точки печели от Вашия онлайн магазин ваучер за покупка на стоки. С подобен подход можете да докарате много нови потенциални клиенти. Такава игра може да се реализира в уеб сайта или чрез Facebook приложение. Ние предпочитаме приложения за Facebook, защото могат да се използват множество социални механизми, които предлага платформата. По този начин новината за конкурса ще плъзне много бързо сред потребителите.

3. Създайте план.
Източник на снимката: FreeDigitalPhotos.net
След като сте се ориентирали в моментната си ситуация - разговаряли сте с клиентите, анализирали сте конкуренцията, проверили сте статистиките от сайта, е време да поставите конкретни цели. Създаването на план с цели е като книга без написана последна глава. Това означава, че можете да променяте нещата в движение, за да се нагаждате към пазарната конюнктура. Представете плана на целия екип, който ще работи по създаването на съдържанието, за да се уверите, че всички ще работят за постигане на общите цели.
Няколко неща, които да засегнете:
  • Очертайте колко продукта искате да продавате. Обсъдете как смятате да направите тези продукти продаваеми.
  • Дефинирайте аудиторията си - новото съдържание, което предстои да създадете трябва да е правилно таргетирано към аудиторията Ви. Помислете за основните социо-демографски признаци.
  • Детайлизирайте - конкретизирайте какво послание искате да отправите, как искате да възприемат Вашия бранд и продукти.
  • Създайте основни правила - кой каква част от съдържанието поема, в какви формати да го събира, в какви папки и прочие.
4. Подобрете нивото на копирайтинг.
Източник на снимката: FreeDigitalPhotos.net
Хората искат да четат текстове, за които чувстват, че са специално писани за тях. Писането на добро съдържание не се ограничава само до богат речник и отлична граматика. То се простира до това да разберете клиентите и да говорите на техния език. Трябва да вдъхновявате хората, за да купуват Вашите продукти и услуги.

5. Използвайте правилните ключови думи.
Източник на снимката: FreeDigitalPhotos.net
Трябва много адекватно да прецените кои са подходящите ключови думи за Вашия бизнес. Това ще Ви помогне при битката за по-добра индексация от Google. Тези ключови думи следва да се разнесат по целия уеб сайт или онлайн магазин.

6. Извлечете максимума от покупката.
Източник на снимката: FreeDigitalPhotos.net
След като потребителят е в състояние на висока концентрация по време на покупка и след нея, възползвайте се по следните начини:
  • Дайте възможност на потребителя да сподели покупката си в социалните мрежи.
  • Предложете му релевантни на покупката статии и съдържание от сайта.
  • Покажете му свързани стоки и услуги.
  • Изпратете му отличен имейл, с който потвърждавате заявката.
  • След като клиентът получи покупката си, изпратете му имейл, с който да го стимулирате да напише ревю.
7. Адаптирайте съдържанието си за мобайл.
Източник на снимката: FreeDigitalPhotos.net
Продажбите на смартфони и таблети нарастват с убийствен темп. Това означава, че съдържанието на уеб сайта или онлайн магазина Ви трябва да е адаптирано за умните устройства. Хората започват да преглеждат купища съдържания и да пазаруват през мобилните си устройства. За да бъде адекватен един уеб проект, то той трябва да се изгради из основи специално за мобайл потребителите.

Заключението
Сравнявайки настоящото Ви съдържание с това, което имат конкурентите, ще придобиете ясна представа къде се намирате в момента. Ще почерпите нови идеи, ще видите кой какви слаби страни има. Това ще Ви помогне да създадете още по-завладяващо съдържание, което да печели клиенти. Опитайте да мислите нестандартно, да мислите как да накарате хората да съдействат при популяризирането на бранда Ви.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия Тагове: Уеб сайт, Онлайн търговия, Онлайн магазин, Сайтове, Онлайн магазини, Сайт, Конкурентно предимство
Обратно