16
май
2013

Жертвоприношение в името на уеб

16
май
2013
Жертвоприношение в името на уеб

Днес ще разгледваме жертвоприношенията в името на всевишния интернет, не от гледна точка на теологията, а от ъгълчето на икономическите разходи.

Не случайно използваме израза жертва, защото често бизнесите гледат по този начин на уеб сайтовете, онлайн магазините, Facebook игрите и приложенията. Сякаш са нещо никому ненужно. А после се чудят с какво са заслужили сушата в банковата сметка и произхождащите от тях бизнес катаклизми. Горе изброените са нещо повече от пръскане на пари, те са инвестиции в дигитални активи.
Омилостяването на уеб потребителите чрез някакви псевдо дарове няма да сработи. Не винаги юзърите ще оценят жертвата, която сте направили, особено, ако тя е от тип да отбием номера, там да имаме нещо в интернета.
Хората веднага ще Ви уловят, че са се превърнали в изкупителна жертва на липсата на креативност и мързела, които са им поднесени на ръждив поднос.
За да стъпите със самочувствие на свещенния уеб олтар, ще трябва да се подготвите за следните икономически жертви:
1. Разписване на уеб проект.
Това е първото и най-важно нещо от пътешествието Ви по интернет магистралата. Обърнете се към опитна фирма като Whiz, която да Ви съдейства в това отношение. Разписването поставя всички хаотични мисли и идеи в рамки. Това е професионалният подход за създаването на стойностни, печеливши уеб решения. Чрез разписването се дефинират всички функционалности, секции, подсекции, менюта, администрации, всичко до най-дребния детайл. Това е от изключителна полезност за клиента, но и за уеб разработчика. И двете страни ще са наясно върху какво ще се работи. С добре разписан проект се стъпва върху солидна основа, която служи за адекватно протичащи преговори по ценообразуването и сроковете. Никога не си спестявайте разхода за професионално разписване на проекта. Винаги помнете, че зад всички тези сайтове, онлайн магазини, Facebook игри, Facebook приложения, приложения за iOS и Android се подвизава нещо много сложно, а именно софтуер.
2. Разработване на уеб проект.
След като имате ясно очертана концепция, то може да преминете към разработката. Тук е логично, че разходът Ви е за самата реализация на уеб сайта, онлайн магазина или апликейшъна. Оповавайки се на адекватно направеното задание, не би следвало да имате непредвидени разходи. Но вземете предвид следното, когато решите, че искате да имплементирате в проекта нова идея, която Ви е хрумнала като нещо допълнително, това ще се отрази и на бюджета, и на срока за реализиране. За бюджета ще се яви извънреден разход, а за срока някакво протакане. В този ред на мисли искаме да отбележим, че е важно да се изчисти цялостната концепция на уеб проекта още на ниво разписване. Тук главните роли се играят от клиента и уеб разработчика. И двете страни трябва да са подготвени, съсредоточени, да са наясно с материята. От значение е клиентът да е изкристализирал бизнес концепцията си, да има поглед върху уеб.
3. Поддръжка на уеб проект.
В тази точка ще засегнем няколко неща, решихме да ги обединим под надслов поддръжка. Първото от тях е, че всеки изработен уеб проект се нуждае от техническа поддръжка. Софтуерът не може да мине без нея. Трябва да има наличен екип, който да се грижи за него и да отстранява евентуално възникналите проблеми. Следва хостингът, който също се явява неизбежен разход. Всеки уеб проект има собствена специфика, която изисква определен тип хостинг. За най-добрият избор е добре да се погрижи компанията разработчик на проекта. И като финал записваме домейн името или домейн имената.
4. Популяризиране на уеб проекта.
Вероятно всички сме на едно мнение, че конкуренцията в почти всички сектори е свирепа. Изключваме монополните явления. За да се получи от проекта Ви истински шампион, ще трябва да вземете предвид маркетинговите разходи, които ще трябва да направите. Няма как сайтът или онлайн магазинът Ви да се появи в глобалната мрежа и от нищото да стане хит. Това важи и за Facebook игрите и Facebook приложенията. Популяризирането на всяка уеб разработка е витална част от цялостния мастър план. Никога не я подценявайте, обмислете я още от самото начало. Популяризирането може да погълне доста сериозни финансови средства.
5. Подобряване на уеб проекта.
Често при разговори с клиенти наричаме уеб проектите живи организми. Определяме ги като такива, защото те се нуждаят от грижи, имат необходимост да израстват и да се развиват. Казано в по-директен текст, трябва да вземете предвид, че ще е необходимо да инвестирате средства в различни подобрения. Всичко по проекта Ви и неговото представяне трябва да се измерва и да се търсят начини за нанасяне на подобрения. Няма вариант, в който реализирате онлайн магазин, започвате да продавате и той си остава все същият години наред. Всичко в уеб се развива толкова бързо, че понякога е трудно за вярване.
Заключение
За финал ще споменем още няколко разхода, за които трябва да сте готови. Първият от тях е времето. За да успеете с Вашия уеб проект, трябва да вложите време. Няма да се разрастнете, само защото имате сайт или онлайн магазин. Трябва да го обгрижвате. Друго важно нещо е човешкият ресурс. Ще Ви бъде непосилно да се справяте с всичко сами. Зад успешните уеб проекти седят цели екипи. Можем да обобщим, че уеб проектите са истински, сериозни и мащабни бизнеси, просто се развиват в по-различна среда. Гледайте на тях по този начин, като на бизнеси, само така ще пожънете желаните резултати.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия, Facebook и социални мрежи Тагове: Онлайн търговия, Онлайн магазин, Маркетинг, Сайтове, Онлайн магазини, Сайт, Бизнес, Приложения за Android, Приложения за iOS, Планиране, Поддръжка, Конкурентно предимство
Обратно