03
септември
2014

Стойност vs Цена

03
септември
2014
Стойност vs Цена
Темата стойност срещу цена е стара като света. Но е актуална и вълнува ежедневно всички ни. Стойността в очите на клиента е предпоставката за това да се случи един проект или не. Това е една от причините да проявяваме жив интерес към идеите на нашите потенциални клиенти. Целим да обхванем и асимилираме всички детайли, за да установим кое е наистина стойностното за бизнеса и хората, с които работим. Само по този начин можем да подготвим адекватно предложение, което да задоволи всички нужди.
Интересен е моментът, когато на сцената с гръм и трясък се появи цената. Като че ли тя яростно се нахвърля върху стойността. За миг понятието стойност се изпарява в атмосферата и сякаш никога не е съществувало. Отчитаме, че това е голяма грешка. Пренебрегват се всички фактори извън цената - качество, срокове, обслужване, гаранции, експертиза, know-how, бъдещо развитие.
Смятаме, че на B2B проектите трябва да се гледа с по-зряло око. Те не са продукти, които служат за бърсане на носа и хвърляне в кошчето. Това са дългосрочни инвестиционни проекти, които трябва да бъдат придружени от множество фактори, за да се трансформират в печеливши.
Цената сама по себе си не е предпоставка за добра сделка. В условията на свободна пазарна икономика предложители много и цени много. Въпросът е какво се крие зад всяка оферирана сума. Точно тук на вратата потропва стойността и гледа с жални очи, защото е забравена.
Дали две предложения могат да се съпоставят само въз основа на цена? Разбира се, че не. Не бива цената да ни обсебва и постоянно да ни шепти на ухото. Помислете за последната евтиния, която сте купили, водени само от цената. Дали е притежавала някаква стойност?
Стойността е в основата на всичко. Тя е това, което ще видят хората. Тя обслужва интересите, тя задоволява нуждите. Тя в края на деня прави разликата между нещо разумно, успешно и пълен фарс.
Ако един сайт, онлайн магазин, апликейшън за смартфон или Фейсбук приложение не притежават грам стойност, то цената е без каквото и да било значение. Тези проекти са обречени, ако основната идея зад тях е “Да е евтино!”.
В този ред на мисли смятаме, че цената не бива да убива стойността, която носи един продукт. Тя трябва да е адекватна на ползите, които се очакват от него. Да е панделката, която свързва всички елементи. И си струва да бъде платена, за да получите точно това, което искате.
Интересувате ли се от изработка на стойностен уеб проект? Изпратете ни запитване още сега.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия, Мобилни приложения (Android, iOS), Facebook и социални мрежи Тагове: Бизнес
Обратно