09
януари
2014

Остро като бръснач съдържание

Уеб сайтовете се крепят на съдържанието

09
януари
2014
Остро като бръснач съдържание
За да държите главата си над бошуващия интернет океан, ще се нуждаете от стратегия за управление на съдържанието. Всеки уеб сайт се изгражда въз основа на определено съдържание. Интернет потребителите ползват сайтове и търсачки, защото са в преследване на някаква частица съдържание, която да промени живота им.
Едни от най-добрите, печеливши уеб сайтове в глобален аспект, имат убийствено добро съдържание. Те дават на хората това, което искат да получат, и това ги прави специални. Това ги прави победители и им позволява да стъпят на главата на всички останали нехранимайковци.
В чест на уеб дизайна
Уеб дизайнът е много важен. Той не е елемент, който можем да захвърлим, зачеркнем, загръбим, заплюем или заклеймим. Качественият дизайн помага на сайта, на съдържанието, на ползваемостта, на цялостното преживяване. Но той е красивата целуфанена обвивка, която прегръща съдържанието. Той носи в себе си послание, което e рожба на съдържанието. За да може дизайнът да говори, трябва да знае какво да каже. Дизайнът следва съдържанието, а не обратното. Помислете много внимателно над това. Критичен момент, който остава неразбран и отритнат от интернет предприемачите.
Любовта на моя живот - съдържанието
Съдържанието е по-важно отколкото предполагате. То е определящо не само за цялостната Ви визия в очите на интернет потребителите, но и за информационната архитектура на сайта. Как ще поръчате изработка на сайт, ако никой няма представа какво ще съдържа той? Резултатът ще е посредствен и изключително спорен. Ще гледате монитора и ще се чудите къде сбъркахте. Вероятният отговор е, че не бяхте взели на сериозно частта със съдържанието, която диктува всички правила в уеб парада.
Подготвянето на съдържание не е еднократен акт. Манифест на мимолетна идея, която да се вложи в сайта, за да види той бял свят възможно най-скоро. Копнежът за успех налага изграждането на стратегия за съдържанието. Всеки бизнес е строго индивидуален, но искаме да Ви покажем една опростена схема, над която да помислите.
Работата по съдържанието на уеб сайта е един непрекъснат цикъл. Няма време за почивка и кафе пауза. Хората са гладни за съдържание. Ако не им го осигурите ще намерят някой друг, който да засити свирепия им апетит.
Какво представлява този цикъл?
Това е начин, чрез който планирате и привеждате в действие стратегията. Поддържате постоянен фокус върху целите и аудиторията. Подобрявате с цел постигането на максимално висока възвръщаемост на инвестицията.
Изследване
Отправната точка, от която тръгвате при съдаването на всеки уеб сайт. Тук поставяте всички фундаменти, чертаете картата, по която ще навигирате. Не е изключено да се връщате от време на време в тази начална стъпка, за да ревизирате дали всичко заложено е адекватно.
Проверете съдържанието, което смятате да генерирате чрез помощта на S.W.O.T. анализ. Помислете за лимитациите, които имате насреща, къде Ви е силата, кои са възможностите и кое отчитате като външна заплаха.
Направете едно сегментиране на пазара. Спрете се на конкретна аудитория, която искате да достигнете. Не е възможно да угодите на всички и да докоснете сърцата им. Направете профил на желания от Вас клиент и мислете в посока как да го задоволите…чрез съдържанието.
Може да използвате услугите на Google, за да проверите от какво точно се интересуват хората, какъв тип съдържание използват. Ако имате съществуващ сайт и някаква търсачка в него, то анализирайте информацията, която е събрала.
Огледайте се и се ослушайте за експерти, които могат да Ви помогнат. Вероятно във Вашата област има хора, които умеят да пишат добре или на драго сърце биха участвали в интервюта.
Бъдете гладни и нащрек за съдържание. Може да използвате това, което е създадено в офлайн света. Книги, брошури, списания, снимки, статии и прочие. Всички те са материали, които могат да дадат уникален привкус на Вашия уеб проект.
След като сте готови с изследователската дейност можете да преминете към стъпката с Планирането.
Планирането
След като имате базовата представа за ситуацията със съдържанието, е време да планирате всичко. Това е стъпката преди да преминете към изпълнението. Умисълът е да сте сигурни, че ще занитите целта с това, което ще предоставите на света.
На това ниво трябва да помислите за потребителя, който ще консумира така вкусното съдържание, което готвите. Какво иска да научи той? От какво има нужда? Как да му продадете?
Заложете конкретни цели, които да можете да измерите. Съдържанието преследва цели, които трябва да изпълни. Така ще знаете къде се намирате - дали се справяте добре или нещо куца.
Организирайте екипа, който ще работи по съдържанието на сайта. Всеки един трябва да е наясно какво трябва да извършва. Убедете се, че тези хора могат да се справят. Ако е необходимо проведете няколко упражнения на сухо. Екипът Ви трябва да знае коя е аудиторията, целите, крайните срокове, ключовите думи, CTAs (призивите към действия).
Помислете за дистрибуцията на това съдържание. Да, платформата, на която то ще стъпва е уеб сайтът. Но как ще бъде отварян този сайт? Дали през лаптопи? Дали през смартфони? Дали през таблети? Разликата е много голяма, защото различните устройства предполагат специфичен подход при самата изработка на сайт.
Солидно изграденият план ще помогне за успешното преминаване към етапа с Изпълнението.
Изпълнението
Тук най-после ще започнете да виждате резултати. Всичкото проучване и планиране ще роди плод. И ако сте свършили добра работа, то плодът няма да е гнил и вмирисан.
Така, едно от първите неща, за които отваряме дума, е Google. Съдържанието трябва да е оптимизирано за търсачката, но моля Ви, помислете най-вече и за хората. Google не Ви е клиент, той е канал, който докарва клиенти. Парите, които влизат във Вашия джоб / банкова сметка, са от омагьосаните клиенти, които е спечелил сайтът. За да имате добра структура на съдържанието, да е оптимизирано за Google, най-добре се обърнете към компания, която да Ви съдейства. Темата със SEO е изключително обширна и динамична, няма да се справите сами.
Помислете по отношение опциите за популяризиране на Вашето приказно съдържание. Това са всякакви PR дейности, социални мрежи, Facebook игри, Facebook приложения, реклами на клик или импресии, имейл маркетинг и прочие.
Ако се нагърбвате с нелеката задача да създавате удивително съдържание, то погрижете се за всички предпоставки, които ще му позволят да стане популярно. Позволете на потребителите да го харесват, споделят и разнасят в социалните мрежи. Нека Ви помогнат в популяризирането, нека за миг поемат ролята на глашатаи.
След провеждането на различни активности, решаването на различни казуси и проблеми, ще дойде време да измерите какво сте свършили.
Доклади и анализи
Ако се мръщите на думите доклади и анализи - недейте. Това е съществена част от процеса, от нашия магически цикъл за успешно управление на съдържание. Нещата не са толкова болезнено отегчаващи, колкото изглеждат. Цифричките и графиките имат своя чар… просто понякога е по-труден за откриване.
Измерете кои от Вашите секции са най-посещавани. Колко време е средният престой на потребителите. Следете индикатора Bounce Rate, какъв е неговият процент, както и къде точно се появява в картинката. Google Analytics е един идеален инструмент, с който можете да измервате купища неща. Научете се да го използвате, това ще помогне изключително много за цялостното Ви представяне.
Посредством докладите и анализите ще забележите къде гърнето е спукано. Така ще успеете да нанесете необходимите корекции.
Подобряването
Рафинирането на всичко е един сладък процес. Щом сте стигнали до него, то всичко останало е наред. Явно е, че и анализите Ви се отдават. За да правите някакви промени, особено кардинални, трябва да имате солидна обосновка. Тя ще бъде родена от анализите, които сте направили в предишната стъпка от цикъла.
Препоръчваме да използвате и тази така остаряла форма за събиране на информация - диалогът. Не залагайте само на софтуерна метрика. Комуникацията с посетители на сайта и клиенти може да Ви отвори очите за много неща. Софтуерите не са магически лек, който може да изцери проблемите, които има Вашият уеб сайт.
След като се ориентирате кое, как, защо, кой и какво, е време цикълът да стартира наново. Всичко това важи не само за големи бизнеси. Напротив, малките бизнеси, новостартиращите такива, имат нужда от тази циклична разходка, за да отъпчат пътека, по която да се движат безпроблемно. Последователността, дисциплината и чопленето на детайлите ще Ви докарат желаните резултати и възвръщаемост.
Искате ли остър като бръснач уеб сайт? Изпратете ни запитване.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Уеб сайт, Уеб дизайн, Първи стъпки, Съдържание, Сайтове, Сайт, Бизнес, Структура, Архитектура на уеб проект, Планиране
Обратно