04
юни
2014

Решения относно онлайн присъствието

04
юни
2014
Решения относно онлайн присъствието
Наскоро попаднахме на едно много странно изказване от страна на фирма, която не желае да взима решения в направление собственото си онлайн присъствие. Това е много интересен и противоречив казус, взимайки предвид, че желанието за дигитално развитие е налице. Подобна ситуация подава смесени сигнали от тип: “Хем ми се иска да ползвам силата на Интернет, хем не ми се занимава.”.
И друг път сме писали в наши статии, че не е възможно да се жънат дигитални и финансови успехи без отдаденост и заинтересованост. Наивно е да се смята, че някой друг ще свърши цялата работа, особено в отсъствието на необходимата информация.
След това кратко въведение е време да подхванем същината на материала - кои са тежките решения на дневен ред?
Бихме желали да започнем, ако позволите, с изграждането на по-дългосрочна визия. Тя трябва да е достатъчно добре формулирана, за да бъде ясна за всички участници в нейното преследване. Дългосрочната визия за това как ще се движи Вашият бизнес може да се постави единствено от Вас. Вие сте собственик на бизнеса и сте най-добре запознат с неговите възможности и налични ресурси от всякакво естество. Винаги можете да потърсите съвет, да се консултирате (платено или безплатно), но в крайна сметка всичко е за Ваша сметка.
На второ четене идва изграждането на въпросната стратегия, чрез която смятаме да реализираме нашата визия за бъдещето. Обикновено тук нещата отиват в канавката. Стандартната ситуация е, че няма кой да структурира стратегията с всички нейни цели и подцели. При такова положение Вие тръгвате на път без да знаете с какво ще пътувате, с кого, как, кога, колко ще струва, кои са препятствията, колко остава до целта, какво сте изминали до момента.
Целеполагането и привеждането на плана в действие не е шега работа. Трябва да се премислят множество елементи по отношение на таргет групи, продуктови линии, обвързване на нещата между физическия и дигиталния свят, бюджетиране, срокове, комуникация, менажиране на екипи, контролни точки, измервания на резултати, адаптации и прочие.
Индикация за възникването на потенциални проблеми са следните три фрази:
  1. “Всички са ни клиенти.”
  2. “Изобщо не сме мислили за бюджети.”
  3. “Не знаем кой ще се занимава с всичко това.”
Ако нещо подобно Ви кънти в главата, то отстъпете една крачка назад и премислете всичко. Решението, което ще вземете относно дигиталното си присъствие, ще рефлектира върху целия Ви бизнес. Светът е онлайн, светът е свързан. Винаги ще допускате грешки, но нека те не бъдат от незаинтересованост, липса на време и подобни.
Добрите резултати идват след влагането на доста време и енергия. Така са устроени нещата и вероятността да минете между капките е малка. Много трудно бихте реализирали успешна дигитална стратегия като пестите от всичко възможно. В Whiz обичаме да казваме, че съкратените 2 часа днес ще струват 10 часа утре.
Взимайки решение да се развивате в необятния дигитален свят, Вие поемате дългосрочен ангажимент. Създаването на сайт, онлайн магазин, мобилно приложение и т.н. не е еднократен акт, който да бъде лишен от визия и по този начин обречен на гибел. Планирайте месец по месец, начертайте си една карта за това, което ще се случва през следващата година. Не залягайте на оптимистичния вариант за възвръщане на инвестицията след първия месец. Ще се наложи да сте търпеливи и да издържите на натиска, докато излезете на нула и чак тогава на печалба.
Защо не ни изпратите един имейл свързан с Вашия казус? Ще се радваме да Ви консултираме, обсъждайки възможностите пред Вас.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Маркетинг, Бизнес
Обратно