30
април
2013

Подготовка на съдържание за уеб

30
април
2013
Подготовка на съдържание за уеб

Днес ще поговорим за една любима наша тема - съдържанието за уеб. Без значение дали говорим за изработка на онлайн магазин или изработка на сайт, на Facebook игра, винаги имаме съдържание. В следващите редове ще разнищим темата.

Заклети фенове на съдържанието
Нека обясним защо говорим толкова много на клиентите ни за съдържанието. То е основоположникът на всичко. Крайните потребители, които ще ползват сайта, електронния магазин или Facebook играта, търсят съдържание. То им осигурява дадени ползи. То решава техен проблем, било с покупка, било с липса на информация, било с убиване на свободно време.
Съдържанието продава
Текстовете, изображенията, аудиото и видеото, които имате, трябва да са на отлично ниво. Не пестете усилия при създаването им. Колкото по-професионално ги направите, толкова по-добре. Сайт или онлайн магазин с лошо съдържание няма да продава. Без значение колко перфектни програмни кодове и дизайн има. Той ще бъде кух и няма да носи в себе си никаква стойност. А стойност е това, което търсят крайните потребители. Ако Вие не им я дадете, то Вашите конкуренти ще го сторят.
Омайвайте потенциалните клиенти с качествено съдържание, защото докато се ровят в сайта, Вие не сте до тях, за да ги държите за ръка и да им обяснявате колко прекрасни са продуктите, които предлагате. Точно това е огромната разлика между уеб и физическия свят. Докато във физическия магазин хората могат да се докоснат до продуктите, в уеб страницата не могат да го сторят. Липсва прекият контакт потребител-стока. Ето тук идват на помощ отличните снимки, описания, видео материали.
Тъмната страна на съдържанието
Важно е да отбележим, че съдържанието хвърля дебела сянка върху структурата на уеб проекта. Ако се подходи по грешния начин със създаване на уеб сайт или онлайн магазин, а на по-късен етап да започне подготовка на съдържание, то ще станете свидетели на ужасяващи мутации и изкривявания. Макар и да звучи зловещо е 100% истина.
Уеб тактика на практика
Силно препоръчваме да седнете, да обмислите добре всичко и да създадете съдържанието, което ще се помести в сайта, Facebook играта, електронния магазин. Имайте предвид, че това отнема време. Необходими са Ви доста снимки, авторски текстове, видео съдържание.
Гледайте снимките да са с висока резолюция и да имате по повече от една за всеки продукт. Освен високата резолюция е важно да изглеждат професионално. Ако продавате дрехи и хвърлите на земята една намачкана тениска, за да я снимате, то това не се води качествена снимка, нищо че апаратчето Ви е 12 мегапиксела. Поставете се на мястото на клиентите, погледнете през техните очи. Замисляте се какво искат да видят те. Това тотално ще промени мирогледа Ви.
Обърнете внимание на текстовете. Не ги задигайте от конкурентните сайтове, а ги генерирайте авторски. Не пестете информация от мързел. Отнема време, но си заслужава. Любимият на всички чичо Google също ще Ви възнагради за авторските усилия.
Ако ще ползвате видео материали, то най-лесното е да направите канал в YouTube, където да качите клипчетата, които ще ембеднете в сайта. Този модел ще Ви спести много разходи от гледна точка на хостинг архитектура. Ползвате платформата на YouTube, която е напълно безплатна. Реално погледнато видеото е най-сложният компонент от изброените. Но да подчертаем, че не е невъзможен за реализация. Използвайте видео ревюта за продуктите си. Дори не говорим за всички. Започнете с няколко продукта, които са най-важни за Вас и за Вашите клиенти. Можете да постигнете добри резултати в рамките на разумен бюджет. Дори и да не се получи от първия път, то не се отказвайте, а продължете да се борите. С всяко следващо клипче ще ставате все по-добри.
Между редовете
Вероятно сами виждате колко работа седи зад създаването на онлайн проект. Погрешно е схващането, че в интернет всичко е лесничко. Ако сте от хората, които се стремят да създадат успешен бизнес, то трябва да подходите с огромна доза професионализъм. Ще се поизпотите от работа. Ще трябва да откриете и много добър уеб партньор, с който да вървите по пътя. Една опитна компания може да Ви помогне изключително много. В този ред на мисли, пуснете ни едно запитване.
Минава, големият кораб минава
Приемаме, че имате отлично съдържание, то е добре подредено и имате супер сайт, онлайн магазин или Facebook игра. Всичко изглежда прекрасно, сега какво следва? Вие трябва постоянно да обогатявате и развивате това съдържание. То трябва да е свежо и атрактивно. Това е един постоянен процес. Няма време за почивки и глътка въздух. Клиентите са капризни, а конкуренцията е наострила зъби.
Събирайте обратна връзка от хората. Радвайте се на критиката и я приемайте като манна небесна. Тя ще Ви позволи да подобрите нещата, които имате. А това от своя страна ще Ви докара още повече ползи и печалби.
Поддържайте всичко на необходимото високо ниво. Никой не обича занемарените истории. Изглеждайте стабилни и ще вдъхнете доверие в потенциалните купувачи.
Заключение
Обективно погледнато съдържанието е основният фактор, който подтиква уеб проекта към успеха или провала. Има и други неща, които влияят, но това е основното. Затова запретвайте ръкавите и на работа. Конкуренцията е факт, но Вие сте най-добрите и ще се представите като такива.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия, Facebook и социални мрежи Тагове: Първи стъпки, Фотография/Изображения, Съдържание, Сайтове, Интернет страници, Сайт, Бизнес, Структура, Планиране, Конкурентно предимство
Обратно