13
февруари
2017

Как да изберете изображение за главния банер на началната страница на Вашия уеб сайт

Полезни съвети за трогване на потребителите и превръщането им от посетители на сайта в клиенти

13
февруари
2017
Как да изберете изображение за главния банер на началната страница на Вашия уеб сайт
Хората си съставят мнение за един уеб сайт рамките на 50 милисекунди. За да е ясно колко бързо е това, ще уточним, че човек премигва за около 100 – 140 милисекунди. Имайки предвид този факт, теорията, че потребителите преценяват даден сайт с един поглед изглежда много оптимистична. Когато имате толкова малко време да направите впечатление, уеб дизайнът е от огромно значение. Един от елементите, които често не получават достатъчно внимание, е изображението за главния банер, който се намира най-горе на началната страница на модерния уеб сайт.

Това изображение доминира частта от страницата, която потребителите виждат първо, и следователно има огромен ефект не само върху първото впечатление, но и върху цялостния процес на превръщането им в клиенти. Според скорошно изследване средно 80% от вниманието на посетителите на сайта е концентрирано тъкмо върху тази част. Също така, хората оценяват надеждността на фирмата и дори качеството на нейните продукти и услуги според дизайна на уеб сайта ѝ. Анкета, проведена неотдавна, показва, че 94% от причините, които потребителите изтъкват за недоверието си в даден сайт се дължат на дизайна му.

Изброените факти показват колко е важна ролята на изображението от главния банер на началната страница на уеб сайта Ви. Тук ще научите как да направите верния избор за постигане на целите си. Така ще имате не просто добре изглеждаща начална страница, а такава, която грабва и ангажира потребителите. Да започнем с разглеждането на основните категории изображения за този банер.

7 вида изображения
Тук няма добри и лоши варианти. Вие трябва да вземете решение, в зависимост от спецификите и нуждите на Вашия бизнес. Не забравяйте, че винаги трябва да прилагате А/В тестове, за да определите най-добрия вариант.

1. Продуктови изображения - Снимката не един или няколко продукта е чудесен избор, когато става въпрос за добре познати артикули като куфари, електроуреди, мебели и така нататък.

2. Контекстуални изображения - Тук един артикул е показан „в действие“ в реална обстановка. Този вариант е най-добър за представянето на неконвенционални продукти. В случая изображението заменя текстовото описание.

3. Изображения, концентрирани върху емоцията - С тях докосвате сантименталните струни на потребителите. Те са най-ефективни при представянето на нематериални продукти и услуги.

4. Изображения, показващи основателя на фирмата - Използването им се препоръчва на компании, които потребителите асоциират най-вече с тази личност - лицето на бранда.

5. Изображения от „кухнята“ - Те разкриват как се създава един продукт и са най-удачни за уеб сайтовете на фирми, предлагащи редки, уникални и/или персонализирани артикули или услуги.

6. Впечатляващи изображения - Тяхната цел е да грабнат вниманието и почти винаги успяват. Те открояват бранда от конкурентите, но е необходимо още нещо, за да се ангажират потребителите.

7. Изображения, разкриващи ползите от продукта - Те се използват най-често когато ценността му не се разкрива в пълнота от вида му. Пример са козметичните стоки.

Сега въпросът е как да изберете правилното изображение за банера в горната част на началната страница на Вашия уеб сайт. То трябва да изпълнява следните четири основни функции едновременно:
- Да грабва вниманието
- Да изглежда добре
- Да показва продукта или продуктите в най-добрата възможна светлина
- Да създава емоция у потребителите
Ето няколко основни съвета как да направите най-добрия избор.

Яснотата е най-важна
Изображението трябва да накара потребителите да разберат веднага какво предлагате и какво е Вашето послание. Следвайте правилото: една идея, едно изображение. Ако искате да представите повече идеи, използването на слайд шоу е ефективно решение. Не забравяйте, че изображението трябва да отговаря на заглавието до или под него.

Ефективно използване на цветовете
Цветовете отговарят не емоциите на хората и лесно се свързват с различни преживявания. Предпочитанията на потребителите се определят от множество фактори като пол, възраст и традиционни вярвания. Скорошни проучване например показва, че светлосиният цвят е най-предпочитаният от мъжете, като при дамите той се конкурира с лилавия. Също така е всеизвестно, че червеният цвят се свързва със страстта, докато жълтият с жизнеността и доброто настроение. Можете да използвате психологията на цветовете, за да подберете най-подходящото изображение за банера на началната страница на сайта Ви, като вземете предвид характеристиките на Вашата целева аудитория и на продуктите на Вашия бранд.

Впрегнете силата на човешкото лице
Хората инстинктивно установяват връзка на подсъзнателно ниво при вида на човек срещу себе си. Когато този човек разкрива емоции и/или ползи, които потребителите могат да свържат с продукта, ефектът е още по-силен. Ако на изображението Ви има доволен клиент, който гледа към бутона с призив към действие, шансът посетителите на сайта Ви също да погледнат натам е огромен.

Здрава връзка между посланията
Изображението, което посетителите виждат най-напред на началната страница на сайта, трябва да отговаря на визията и принципите на бранда и да отразява ценността на неговите продукти. Тези, които следват по-надолу на страницата, трябва да имат логическа връзка с него. Най-добре е те да имат един и същ лайтмотив.

Даже можете да разкажете една история с картинки. Това е добре изпитана тактика, когато се представя услуга, базирана на определен процес, като изработката на уеб сайт например. Може да се използва и за установяването на по-силна връзка с потребителя, особено когато става въпрос за изграждането на партньорски взаимоотношения между две фирми.

Текст, който прави изображението по-убедително
Използването на текст не е задължително, но едно силно послание само би засилило ефекта на изображението. Той може да акцентира върху това, което се вижда, ако става въпрос за представяне на ползите от артикула, или да го назовава по име. Препоръчително е също така да съдържа и призив към действие, като съответния бутон се намира максимално близо до текста.

Основни изводи
Приемете изображенията за банера на началната страница на уеб сайта Ви като маркетингови инструменти, а не просто като „украса“. Когато се използват правилно, те градят имиджа на бранда, предават неговото послание и обясняват ценността на предлаганите продукти. Така се постигат основни цели като оставянето на добро първо впечатление у потребителите, ангажирането им и превръщането им в клиенти.

Правилният избор на едно такова изображение минава през отлично познаване както на продуктите на бранда, така и на неговата целева аудитория. Тестването е нужно за затвърждаването на избора. Честата промяна на изображението ще поддържа уеб сайта интересен. В случай, че се използва слайд шоу, може да се оставят любими и добре познати изображения и да се прибавят нови.
Ако искате нов модерен уеб сайт с изображения, които помагат за постигането на Вашите маркетингови цели, свържете се с нас, като изпратите запитване тук.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Уеб дизайн, Фотография/Изображения, Уеб сайт дизайн, Изработка на уеб сайт
Обратно