Потребителският интерфейс на бъдещето: опростен и още по-удобен

Какви промени можем да очакваме при потребителското преживяване на мобилни приложения и уеб сайтове.

Тенденцията към опростяване на потребителския интерфейс на мобилни приложения и уеб сайтове не е нова, но се очаква да се засили още повече през следващите години. Това се дължи на два основни фактора: на първо място как потребителите разбират новите технологии и си взаимодействат с тях и на второ на навлизането на софтуер, който е с „по-човешки“ характеристики. Да видим как тези фактори се отразяват на интерфейсите на апликациите и сайтовете.

1. Революцията на простотата
Факт е, че живеем в свят, който е преситен с информация и поради това е логично мобилните приложения и уеб сайтовете, които искат да са конкурентни, да имат интерфейси без каквито и да е било сложни елементи или взаимодействия. Опростяването спестява време на потребителите и им позволява да се концентрират върху най-важното. Намаляването на броя на решенията, които хората трябва да вземат ежедневно, подобрява начина им на живот.

Тенденцията към правенето на живота по-прост е най-силно изразена в търговията. Благодарение на мобилните приложения тип дигитален портфейл, можем да плащаме навсякъде само със смартфона си. Същевременно вече практически всичко може да се купи онлайн. Революцията на опростеността вече е настъпила. Потребителите искат да имат всички по-лесно, по-бързо и по по-сигурен начин. Това е модерната „интерпретация“ на технологията. Един добър уеб сайт или мобилно приложение решава проблема на потребителя скоростно и максимално ефективно.

Какъв е ефектът върху потребителския интерфейс?
Дългите форми са на доизживяване
- Никой не иска да попълва безброй полета, за да свърши нещо онлайн. Колкото по-кратка е формата, толкова по-добре. Същевременно, повечето хора вече имат всичката необходима информация за попълването на форми налична в социалните мрежи и е логично да предпочитат да я пренесат с едно докосване. Това е един от факторите, които правят интеграцията със социалните мрежи задължителна за всички приложения и сайтове.

Защитено плащане с няколко докосвания - Вече е задължително онлайн магазините да имат опция за плащане чрез онлайн система за разплащане като PayPal например. Мобилните плащания също набират скорост. Смята се, че в следващите години бързото и защитено плащане без използването на кредитни или дебитни карти или кеш ще има огромно влияние върху онлайн продажбите.

Контекстен дизайн - Докато търсачките и менютата няма напълно да изчезнат, в не толкова далечното бъдеще се очаква те да бъдат „резервни“ инструменти. На потребителите няма да им се налага да търсят това, което искат, било то съдържание или продукт, защото то ще им бъде поднесено автоматично по ясен начин, въз основа на ситуацията, в която те си взаимодействат с приложението или сайта, и наличните данни за тях. Ключът към успешния контекстен дизайн е не само да се дава на хората това, което те очакват да получат, а да се предлагат решения на проблеми, които дори не са ясно осъзнати.

Повече пространство, по-малко елементи - Меню с четири секции е добро решение, но такова с три или две е по-добро. Структурата на съдържанието е много по-ясна и ефективна, когато процесът за достъп до него е максимално опростен. Главната задача на разработчиците на мобилни приложения и сайтове е да преценят кои действия са основополагащи и кои се използват по-рядко. Така първите могат да се подобрят, а вторите да отидат в менюто за настройки или да се „заметат под килима“ по друг начин.

2. Взаимодействието между човека и софтуера
Много е възможно един ден хората да се привързват към софтуер така, както към материални неща като своя любим часовник или чифт обувки. Благодарение на дигитални асистенти като Assistant на Google и Siri на Apple, ще можем не само да управляваме мобилните приложения с жестове, а да провеждаме разговор с тях, докато те вършат задачи за нас.

Как това рефлектира върху потребителския интерфейс?
Напълно персонализирано изживяване
- Не бихме могли да си представим бъдеще без визуален интерфейс. Визуалното съдържание винаги ще е ценно, имайки предвид, че то задоволява едно от сетивата. Въпреки това, по-усъвършенстваното взаимодействие между човека и софтуера ще доведе до допълнителното опростяване на потребителския интерфейс. Нещо толкова естествено днес като използването на клавиатура може скоро да се превърне във второстепенен инструмент при това взаимодействие. Представете си какво би било да използвате мобилно приложение, което знае как вземате решения, как се изразявате когато говорите и пишете и дори как мислите. Такова приложение би могло да предвижда проблеми в зависимост от поведението Ви и да предлага надеждни решения в критични моменти. Какво по-лесно и по-просто от това?

Емотиконите са само началото - Те правят комуникацията в дигиталната среда по-естествена и „по-човешка“, като помагат на потребителите да изразят емоциите си. В близките години емоциите ще играят все по-голяма роля при взаимодействието на хората с интерфейсите на мобилните приложения и уеб сайтовете.

Всичко се интегрира в един разговор - Тук влизат резултатите от търсенето, съдържанието и продуктите, ако има предлагани такива. Ако потребителят попита дигиталния си асистент за най-добрите хотели в София например, той ще получи листа с резултатите от търсенето плюс опция да използва мобилно приложение за правене на резервации.

Заключение
Развитието на модерните технологии отваря нови врати, като същевременно представя и нови предизвикателства пред бизнеса и пред разработчиците на мобилни приложения и уеб сайтове. Във всеки случай, опростяването и усъвършенстването на потребителския интерфейс несъмнено ще има положително влияние върху потребителите и брандовете. Колкото повече технологиите подобряват живота на хората, толкова по-ценни са те.
Как си представяте новия си уеб сайт или мобилно приложение? Обърнете се към нас за консултация и реализация на проекта чрез запитване сега.
Споделете в: