18
май
2017

10 най-добри практики за успешни продуктови страници в онлайн магазин

Научете как чрез техники от уеб дизайна и онлайн маркетинга можете да превърнете повече потребители в клиенти.

18
май
2017
10 най-добри практики за успешни продуктови страници в онлайн магазин
Първите впечатления са най-важни. Поради това всеки онлайн магазин трябва да има впечатляваща начална страница, но това съвсем не значи, че продуктовите страници могат да се подценят. На тях се представят артикулите и тъкмо там се случва превръщането на потребителите в клиенти. Въпросът е как да ги накарате да добавят стоки в пазарската количка и да направят поръчка. Тук ще разгледаме най-ефективните начини за усъвършенстване на продуктовите страници, така че те да носят по-високи онлайн продажби.

1. Висококачествени снимки на продукта от всички страни
Те трябва да са най-горе на продуктовата страница, като потребителите очакват да ги видят в дясната страна на екрана. Водещо правило е да се използват само снимки с висока резолюция, чиито части могат да се увеличават за детайлен преглед на всеки артикул в онлайн магазина. Също толкова важно е да се покаже артикула от всички страни. Ако има вътрешна част, потребителите трябва да могат да надникнат в нея. Когато артикулът се предлага в разнообразни цветове, е най-добре да има негови снимки във всеки цвят. Когато става въпрос за дрехи е препоръчително да се показват на модел или поне на манекен.

Един от най-ефективните похвати за представянето на продуктовите снимки е те да са оградени от достатъчно голямо бяло пространство от всички страни. Чрез този принцип на минималистичния уеб дизайн фотографиите изпъкват още повече.

2. Стратегически позициониран бутон за добавяне в количката
Той също трябва да се намира в най-горната част на страницата, която потребителят вижда веднага щом я отвори. Най-добре е да е над продуктовото описание. Размерът има значение. Колкото по-голям е бутонът, толкова по-лесно ще се вижда. Въпреки това, той не бива да е несъразмерен с останалите бутони и елементи на дизайна като цяло. Важна роля играе и цветът на бутона. Той трябва да го откроява, но да не е натрапчив. Различни вариации на зеленото, жълтото и оранжевото са сред най-популярните опции.

Какъв да е призивът към действие? Двете най-популярни опции са „Купете сега“ и „Добавете в количката“. Можете да си позволите креативност, но трябва да бъдете сигурни, че всички потребители ще Ви разберат. При избора на призив към действие можете да използвате А/В тест.

3. Продуктови описания за истински хора
Въпреки че потребителите се стремят да правят рационални решения при покупка на стоки, емоцията винаги е основен двигател. За това е важно освен изреждане на характеристиките на всеки продукт, да има и негово описание, което представя качествата и предимствата му и дава реална представа как той ще бъде полезен и приятен за ползване. При писането на продуктови описания често е полезно да се разкаже история.

Що се отнася до позиционирането на описанието, то трябва да е близо до снимките на артикула и за предпочитане след бутона за действие. Обикновено се слага в дясно от секцията със снимките. Ефективен начин за представянето на описанието без страницата да стане прекалено дълга е да се сложат табове с основните характеристики, спецификациите и съответно подробната презентация.

4. Бутони за сравнение и за добавяне към листата с любими
Тези функционалности са изключително полезни при онлайн пазаруването и стимулират продажбите, така че потребителите трябва да могат да стигнат до тях лесно. Те винаги трябва да са на разположение. Въпреки това, тези два бутона не бива да изместват фокуса от този за правене на покупка. Има различни похвати за това - по-малък размер, по-неутрален цвят и най-вече позициониране след главния бутон - те могат да са на една редица с него или да са под него.

5. Информация за наличностите
Тя е винаги полезна, независимо за какъв вид стоки става въпрос. За представянето може да се използват цифри, интересна икона, като например мерителна чаша с кратък надпис, или просто символ, като например чавка или хикс, който показва дали артикулът е наличен или не. Когато има измерване на количеството (първите два варианта) може да се създаде чувство за неотложност на покупката, когато то е ниско. Това е доказан маркетингов подход за стимулиране на онлайн продажбите. Друг основен съвет е информацията за наличностите да се намира на видно място. Потребителите очакват да я видят близо до цената.

6. Бутони за споделяне в социалните мрежи
Те донякъде копират функцията на листата с любими продукти от гледна точка на потребителите, като същевременно работят за маркетинга на стоките и на интернет магазина. Хората реално ги рекламират на приятелите си без допълнителна инвестиция от Ваша страна. При създаването и позиционирането на бутоните за споделяне в социалните мрежи се използва принципът на йерархията. Те трябва да са по-малки и да са сложени след главния бутон и тези за сравнение и за списъка с любими. Най-добре е да са под снимките на артикула, тъй като това е типът съдържание споделян най-често.

7. Информация за доставката
Научаването на цената на доставката чак по време на правенето на покупката е една от основните причини за изоставянето на пазарската количка. За да избегнете този проблем, е най-добре да я представите директно на продуктовите страници на интернет магазина. Препоръчително е тя да се намира близо до цената и бутона за добавяне в количката. Ако за съответния артикул доставката е безплатна или се предоставят специални екстри като експресна услуга, това трябва да се подчертае чрез главни букви, удебеляването на текста и/или използването на различен цвят. Понякога и добавянето на удивителен знак е достатъчно.

8. Потребителски оценки
Проучванията показват, че 92% от онлайн потребителите четат така наречените ревюта, оставени от клиенти, като наличието им увеличава шанса за покупка с 63%. Добре е те да заемат последната секция на продуктовата страница, за да могат пазаруващите да обърнат внимание първо на това, което Вие искате да им кажете. Същевременно те трябва да могат да достигнат до тази секция лесно. Обикновено има линк към нея близо до заглавието (наименованието на артикула). Едно креативно решение е да се сложи плаващ бутон, който води до тази секция, като неговото позициониране трябва да се определи внимателно, така че да не пречи на останалото съдържание.

Как да стимулирате потребителите да оставят оценки? Поканата, добавена към потвърдителния имейл за покупката, е основна тактика, но можете да отидете и по-далеч, като използвате игровизация (gamification). Важно е да подканите клиентите да споделят не само мнението си писмено, но и снимки и видео клипове с продукта.

9. Секции за увеличаване стойността на покупката
Тези маркетингови секции вече се считат за задължителни. Те обикновено се позиционират след представянето на продукта и преди потребителските оценки. Различават се два основни вида секции - такива за стимулиране покупката на подобен продукт от по-висок клас и съответно с по-висока цена (upselling) и такива за стимулиране на покупката на продукт, допълващ разглеждания (cross-selling). В първата категория влизат секции като „Потребителите, които разгледаха този продукт, разгледаха още“, докато във втората най-често срещаната е „Потребителите, които закупиха този продукт, закупиха още“.

Двата вида секции имат сходен атрактивен дизайн. Всеки артикул е представен със снимка и заглавието му на неговата собствена продуктова страница, което може да включва важни детайли като главна характеристика, размер и/или цвят. Цената също трябва да е представена.

10. Тематични елементи
Хората купуват повече, когато се задават празници като Коледа и Свети Валентин или други специални дни от календара като първият учебен ден. Към традиционните промоции можете да добавите и елементи на дизайна, които да стимулират потребителите допълнително. Може например да има специални икони като камбанка или сърчица, отбелязващи продуктите на промоция. Могат да се генерират и други креативни идеи, като например превръщането на пазарската количка в шейната на Дядо Коледа.

В заключение, продуктовите страници в онлайн магазина трябва да предлагат перфектно потребителско преживяване и да насочват посетителя към правенето на покупка.
Ако искате перфектно изработен онлайн магазин специално за Вашия бизнес, свържете се с нас като направите запитване сега.
Категории: Онлайн магазини и търговия, Онлайн маркетинг Тагове: Уеб дизайн, Онлайн продажби, Потребителско преживяване, Онлайн маркетинг, Изработка на онлайн магазин
Обратно