5 неща за апликейшън за списание

В интернет пространството е пълно с проучвания по отношение на мобилните потребители и това как консумират съдържание. Краткият извод е, че все повече хора четат списания на таблетните си устройства.

Логично е да направим едно бързо заключение, че приложение за iOS и приложение за Android са задължителни компоненти от дигиталната стратегия.
Как обаче да прецените дали сте подходящото издание за мобилно приложение? След като вече знаете какво е app за смарт устройства, какви действия трябва да предприемете?
Самоцелното създаване на приложение за iPhone, приложение за iPad и приложение за Android смартфони и таблети не е логически издържано. В последните години светът стана свидетел на доста нескопосани опити за създаването на дигитални списания. Няма да назоваваме конкретни примери и причини. Само ще отбележим, че приложение не се създава, защото е готино, а защото от него се очакват икономически ползи. Тоест, то трябва да има много ясен бизнес план и цели.
Сега е време да разгледаме петте точки от заглавието на статията.
1. Коя е аудиторията?
Един чудесен, фундаментален въпрос. Трябва да знаете отговора му. Освен стандартните данни от проучвания, ще трябва да сте информирани и по отношение на следното:
  • Дали Вашите читатели притежават таблети и смартфони? Внимателно направете изчисленията си, като вземете предвид, че тенденцията в глобален аспект е увеличаване на притежателите на умни устройства.
  • Дали уважаемите читатели ползват Wi-Fi или 3G за връзка с интернет? Това не е никак маловажно.
  • От къде и как достъпват интернет? Десктоп машини, смарт устройства? Тази информация ще Ви подаде сигнали дали биха ползвали мобайл апликейшън.
  • Какви устройства използват? Дали масово разнасят iPhone или Android устройства?
2. Какво искате да постигнете?
Логично е да си помислите, че апликейшънът на списанието Ви ще отразява съдържанието от хартиения носител, но пренесен в по-интерактивен формат. Това е икономически ефикасен вариант за достигане до по-широка аудитория. Обаче не е единственият.
Може да създадете нещо много по-интригуващо за дигиталната аудитория. Да зарадвате хората с допълнително съдържание, да въведете видео, аудио, гейм елемент. Този метод изисква повече усилия, съответно коства повече финансови ресурси.
3. С какви активи разполагате?
Да вземем за пример следната ситуация. Вие сте списание, което от доста време се печата и е познато на пазара. Имате всички материали, редовно се публикувате. Това значи, че сте на крачка от възможността да пуснете мобилно приложение на списанието. Съдържанието, което е от огромно значение, е налично. Необходима Ви е фирма като Whiz, която да реализира апликейшъна.
Какво обаче се случва, ако тепърва стартирате и имате амбицията да сте изцяло дигитална медия?
Тогава нещата стават доста по-различни. Цялата структура на бизнеса Ви е диферентна в сравнение с разгледания по-горе модел. Целият Ви капацитет ще бъде изнесен в уеб. От там ще управлявате абсолютно всичко. Ще имате администрации, нива на достъп и куп други неща. Ще трябва да имате и хубав уеб сайт, както и стратегия, обвързана със социалните мрежи.
4. Коя платформа да таргетирате?
iOS или Android? Дали пък да не включите и Windows? Водещите играчи са iOS и Android. Теоретично казано е добре да стъпите на двете платформи. И двете са със сериозни пазарни дялове. Вече е въпрос на бюджети, както и на това какво използват Вашите читатели. Винаги съществува вариант, в който стартирате първо с едната платформа, а после добавяте другата. Така пусковата дата на дигиталното списание ще се ускори.
5. Какъв е планът за стартиране?
Ако поддържате печатни екземпляри и дигитална версия, то ще трябва да синхронизирате тайминга. Причините са няколко - AppStore има период, в който одобрява Вашето приложение; след като приложението се появи в магазините на двамата големи (Google и Apple) то няма да бъде известно никому. Точно тук идват маркетинговите разходи за неговото популяризиране. И едно от най-важните неща е да измервате всичко, което се случва.
Заключение
За да синтезираме нещата в най-общи рамки, трябва да имате ясна представа дали се нуждаете от мобилно приложение, да помислите какво точно ще представлява то, да помислите как ще го поддържате и популяризирате, да намерите компания, която да го разработи и обгрижва. Захващайте се на работа, а пък ние сме на линия за комуникация по темата.
Споделете в: