31
май
2012

10 сигнала за идването на провала

Опитът през годините ни научи на много

31
май
2012
10 сигнала за идването на провала

В тази статия ще представим 10 казуса, които предвещават неуспеха за един уеб проект.

1. Проектът трябва да бъде изработен в брутално кратък срок, защото предстои да бъде представен след няколко дни пред клиенти или партньори. В такава ситуация клиентът няма да успее да подготви необходимото съдържание, дори и разработката да влезе в срок.
2. Потенциалният клиент казва, че няма никаква идея какъв бюджет би отделил. Това не звучи много сериозно и вероятно интересът към уеб услуги е фиктивен.
3. Потенциалният клиент казва, че има предвиден бюджет, но би искал да изслуша мнение по въпроса. Това значи, че има пълна липса на доверие. Вероятно клиентът смята, че разкривайки бюджета си ще бъде таксуван повече от необходимото.
4. Клиентът казва, че иска да плати възможно най-малко, че има много ограничен бюджет, че е криза и такова е положението в момента на пазара. Това обикновено значи, че клиентът не цени особено уеб присъствието си и иска само да замаже положението с какъв да е сайт или онлайн магазин. Тогава предпочитанията са в полза на евтиното пред качественото. Реално клиентът не осъзнава, че по този начин си вреди сам.
5. Клиентът очаква много повече от уеб проекта, отколкото бюджетът му позволява. Понякога е трудно да откликнеш на формираните очаквания.
6. Клиентът очаква да получи огромно количество идеи и готова дизайнерска концепция, която да се одобри на мига. Реално не е възможно да се изготви дизайн на ниво преговори.
7. Потенциалният клиент отказва да сподели колко уеб агенции е обиколил. Това обикновено е знак, който вещае огромен списък с очакване за най-ниската оферта.
8. Казва, че ще се конкурираме с множество други агенции и трябва да го имаме предвид. От това можем веднага да си направим извода, че надали е направено задълбочено проучване на уеб разработчиците.
9. Няма отговорно лице от страна на клиента, с което да се комуникира по проекта. Това е една много неприятна ситуация, защото разработчикът изпада в ситуация, в която се налага да менажира работата и от страна на клиента.
10. Клиентът няма време или желание да попълни въпросник относно спецификите на проекта. Това не вещае нищо добро, защото в последствие ще има много неясноти и проблеми.
Заключението
Разработката на успешни уеб сайтове и онлайн магазини е двупосочна улица. Необходима е добра комуникация между фирмата уеб разработчик и клиента. Трябва да има разбирателство и истинско доверие. В противен случай една от двете или и двете страни ще останат недоволни.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия Тагове: Уеб сайт, Уеб дизайн, Онлайн търговия, Онлайн магазин, Онлайн магазини
Обратно