Многоезичните уеб сайтове

Вероятно и Вие сте забелязали, че светът се превръща в едно голямо село. Границите започват да отпадат, хората пътуват все повече, бизнесът излиза извън рамките на локалното.

В уеб нещата са още по-ясно изразени, защото глобалната мрежа по подразбиране не познава граници.

И така, какво се случва, когато искате да излезете на чуждестранни пазари? Привличането на тези многоезични потребители изисква поддържането на различни езикови версии. Според различни проучвания, онлайн продажбите се повишават, когато потребителите видят собствения си език и съответно го използват. Това също допринася и за увеличаване на средния престой в сайта или електронния магазин, който формират потребителите.

До тук нещата звучат лесно, но има доста предизвикателства пред многоезичните сайтове и онлайн магазини. В следващите редове ще разгледаме три от тях.

Необходим ли е отделен сайт за всяка езикова версия?
По принцип няма да е необходим изцяло нов, но съществуващият трябва да се адаптира за адекватна работа на съответния пазар. Като пример можем да посочим, че на един пазар може да предлагате едни стоки и услуги, а на друг съвсем различни. И по-конкретно съдържанието е важното и то се видоизменя, докато програмните кодове и дизайнът до голяма степен се запазват същите.

Освен, че продуктите и услугите трябва да се адаптират за конкретния пазар, трябва много внимателно да се прегледат всички преводи. Не бива да се получават грешки в превода и смущаващи явления.

Какво се случва с оптимизацията за търсещи машини?
Трябва да имате предвид SEO ангажиментите, които ще възникнат. Ако до сега сте имали само българска версия на сайта и искате да пуснете английски и немска, то ще се наложи да се борите за челните позиции за всеки един от езиците. Това общо взето е работа умножена по три. Но за сметка на това полето Ви за пазарна изява се разширява неимоверно много.

Какво се случва с присъствието в социалните мрежи?
На дневен ред възниква и въпросът за социалните мрежи и участието в тях. В частност ще говорим за най-използваната социална мрежа в света - Facebook. Дали трябва да се поддържат различни фен страници за всяка езикова версия? Това е един итересен въпрос. За него може да отбележим, че ако фирмата Ви няма възможност да го прави и се представя слабо с някои езикови версии, то поддържайте само една, но както трябва. Използвайте и силата на Facebook приложения и Facebook игри, за да извлечете максимума от фен страницата.

Заключение
Стартирането на многоезичен сайт не се свежда само до няколко превода. Изисква се доста работа и поддръжка. Най-малкото е, че чужденци ще Ви изпращат запитвания, които трябва да обработвате. Същото важи и за поддръжката, ако осигурявате такава. Въпреки това, излизането на мултинационален пазар може да промени изцяло бизнеса Ви и то към добро.

Споделете в: