Пенсиониране на фирмения сайт

Погледнете фирмения сайт, който имате. Смущава ли Ви по някакъв начин? Жужи ли онази нотка на раздразнение, когато го съзерцавате? Напомня ли Ви за отминали времена? Има ли полъх на експедитивно свършена работа от момче, което "малко" разбира от компютри или фирма, която вече не съществува?
Ако е така, то дошло е време да пенсионирате фирмения сайт. Нека го приберем в архивите, нека си почине. Светлото бъдеще ни зове, хайде да изработим нов фирмен сайт, който да влее живителни сокове във Вашата компания.
Стъпка по стъпка
Но нека този път да подходим по-умно. Първо да помислим какви са целите, които сайтът трябва да постигне. Със сигурност приложението му няма да се ограничи до няколко латински букви в долния ъгъл на визитната картичка, която давате. Това ще бъдат доста скъпи буквички, нали?
Поемайки по по-интелигентния път, трябва да знаем към кого ориентираме сайта. Дали това са крайни клиенти - физически лица или бизнес клиенти - юридически лица? Следва да размишляваме върху начина, по който правите продажби. Дали това се случва бързо и лесно, тоест имате артикул с конкретна цена или всичко е с предварителна заявка. Това разграничение е драстично, защото вещае различни видове функционалности, които трябва да притежава сайтът.
Продуктите са водещи
Много е важно да сте наясно с продуктовата номенклатура, която искате да изложите. Това е ядрото на фирмения сайт. Всичко се гради около него. Не само, че трябва да сте наясно с броя на продуктите, но и с тяхното категоризиране. Към всичко това добавяме, че всеки продукт трябва да има подготвено съдържание - снимки, цени, описателни текстове. В противен случай рискувате да се сдобиете с фирмен сайт, който няма да отговори адекватно на съдържанието, което ще събирате следварително.
Първо място в Google
Всички бизнеси искат сайтовете им да се появяват на челна позиция в Google. Не можем да спорим, че това е огромен плюс и генератор на клиенти. От самата компания Google казват, че това е плавен и продължителен процес. Трябва да се подготвите и да имате реалистични очаквания. Има много голям брой критерии, които сайтът трябва да покрие, за да се хареса на търсачката. Предизвикателството не е само в големия брой изисквания, но и в тяхната динамика. Те постоянно се менят, което налага непрестанна оптимизация на фирмения сайт. За да имате успех ще трябва да размишлявате върху два основни компонента - съдържание и входящи връзки. Съдържанието Ви трябва да е авторско и наситено с релевантните за Вас ключови думи. Входящите връзки (линкове) ще градите с времето, те трябва да са от авторитетни сайтове.
Юздите на уеб сайта
Задължително се нуждаете от администраторски панел. Това е системата, през която управлявате цялото съдържание на уеб сайта. Тя Ви позволява да добавяте подменюта, да редактирате текстове, цени, снимки. Имате възможност да вкарвате в системата нови продукти, да пускате промоционални намаления, да обработвате поръчки, да правите различни справки. Липсата на администраторски панел е като да имате кола без волан и педали. Фирмените уеб сайтове са динамични, в тях трябва да се отразява всичко, което се случва - въвеждане на нови продуктови гами, елиминиране на стари, разпродажби, отваряне на нови обекти, постване на съвети и напътствия за клиенти.
Темата за дизайна
Визията на сайта трябва да е отражение на Вашата компания. На всичко, което вършите и мислите, на целите, които преследвате. Добре е да се огледате какво се случва с Вашите конкуренти. Вижте техните сайтове, дори излезте извън рамките на локалния пазар. Анализирайте чуждестранни компании. Формирайте мнение по въпроса за дизайн концепцията. Запишете си няколко уеб сайта, които одобрявате и обяснете защо.
Да помислим за бъдещето
Щом се впускаме в подмяна на стария уеб сайт с нов, то ще трябва да вземете предвид бума на мобилните устройства. Внимателно проучете таргет аудиторията си. Ако това са хора, които непрестанно използват смартфони и таблети, то ще се нуждаете от оптимизиран за мобилни устройства сайт или така наречения responsive design. Тук ни връхлита следният казус. В момента може да имате съвсем слаб трафик, който пристига от мобилни устройства. Но въпросът е как ще се измени той в следващите 6 месеца? Чудесен въпрос! Твърде вероятно е да нарастне в пъти. Което значи, че ще трябва да помислите в по-дългосрочен план и да инвестирате в направата на мобилна версия на сайт.
Поддръжка на уеб сайт
В едно от изказванията си Стивън Хокинг казва, че във вселената няма нищо вечно. Фирмените сайтове не правят изключение. Винаги ще има какво да поправяме, оптимизираме, променяме. Казано по друг начин - задължително Ви е необходима поддръжка. Реално погледнато сайтът е софтуер. И като всеки софтуер върви с различни казуси, които изискват внимание. Отлъчването на месечната техническа поддръжка не е вариант, нито решение. Това води до занемаряване на проекта и запращането му до ниво безполезна визитка.
Маркетингът на уеб сайта
Стигнахме до маркетирането на новия уеб сайт. За тази част от пъзела е най-добре да помислите от по-рано. В Интернет има множество варианти за маркетиране на един уеб сайт. Налична е доста информация за възможностите, от които можете да се възползвате. Само не се заблуждавайте, че нещата са безплатни или смешно евтини. Уеб активностите преспокойно могат да Ви глътнат хиляди левове месечно под формата на рекламни бюджети. Това не е лошо, стига да има търсената възвръщаемост. Ще се наложи да помислите за подходящите рекламни канали. Ограмотете се чрез видео клипове, статии, книги и блогове по темата. Това ще е безценна информация, която ще Ви помогне изключително много.
Заключение
След като пуснете новия уеб сайт и започнете да го маркетирате, събирайте обратна връзка. Непрестанно анализирайте всичко, което се случва. Комуникирайте с клиентите. Проверете дали срещат някакви трудности. Следете статистиката от Google Analytics. Всичко това ще Ви помогне да станете по-добри в уеб пространството, да печелите повече клиенти и пари.
Искате ли нов фирмен сайт? Изпратете ни запитване за изработка.
Споделете в: