16
април
2013

Как да привличате и задържате потребители?

16
април
2013
Как да привличате и задържате потребители?

Всеки сайт и онлайн магазин в безкрайното интернет пространство се бори за светлината на прожекторите. За да придобие желаната популярност, то той се нуждае от потребителите. Те са единствените, които могат да го превърнат в звезда.

Как да привличам потребители?
Прекрасен въпрос, благодаря, че го зададохте! Едно от първите неща за привличане на човекопоток, което идва на ум, е рекламата. Това е вярно и невярно. Объркахте ли се? Сега ще направим разяснение. От една страна е вярно, че ще успеете да привлечете някакъв трафик, но това ще се случва само, докато не преставате да плащате за него. От друга страна, ако съумеете да впрегнете силата на търсачките, примерно Google, ще направите чудеса.
В този ред на мисли стигаме до същината на днешния материал, а именно съдържанието. Потребителите биват привлечени именно от него. Те са в интернет пространството, защото ловуват съдържание. Когато имате какво да им предложите ще ги привлечете като с магнит. Това се отнася до всички сайтове и онлайн магазини. Търсачките също нищят интернет пространството в търсене на съдържание.
Съответно премислете внимателно всичко по това съдържание. То е сладката сърцевина, която всички искат да захапят. Седнете и си направете план. Имате да се погрижите за текстовете, за снимките, за видео материалите, за посланията. Повярвайте, това отнема време. Оставете за миг фантастичните мисли за дизайн визията на уеб сайта. Мислете само за съдържанието. Вашите потребители, Вашите потенциални клиенти ще кацнат на сайта, защото търсят съдържание, а не защото търсят красивичко и шарено сайтче, което да направи деня им по-пълноценен.
Нека направим един план за действие
Първо помислете какви функции ще изпълнява сайтът или онлайн магазинът. Какво искате от потребителите? Какво искате да им покажете, кажете? След това решете какви секции ще имате, какви категории и подкатегории. Хубаво е да обърнете повече внимание на продуктовия каталог, защото той отнема най-много време. Подгответе грижовно всяка една стока и услуга - хубави снимки, адекватни заглавия, подробни описания, видео материали. Накарайте хората да ахнат, да не им се налага да обикалят по други сайтове, за да открият информация за продукт, който предлагате.
Не се опитвайте да отбиете номера задигайки чуждото съдържание. Това не е пътят, който ще ви отведе до успеха. Google наказва жестоко краденото съдържание. Създайте оригинално, авторско съдържание. “Ама ще ми отнеме много време!” - вярно е, но няма такова нещо като успех за една нощ. Освен с фиш от тотото, но вероятността е много малка. Да не се разсейваме, обратно по темата. Всичко зависи от това, в което се целите. Ако искате да имате велик сайт или онлайн магазин, то ще трябва да се напрегнете и поизпотите. Ако искате да сте затънали в помийната яма от посредственост, то добрата новина е, че ще го постигнете лесно.
Как да задържа потребителите?
Чудесен въпрос! Благодаря! Те ще останат на страниците на сайта или електронния магазин, ако намерят онова, което търсят. Ако им поднесете цялата информация, която искат по достъпен начин. Тук намесваме вече не само отличното съдържание, но и структурата (layout) на сайта/магазина. Когато сервирате всичко на един сребърен поднос, то не само ще задържите хорското внимание, но и ще продавате. И с думата продавате стигнахме до много възлов момент. Цените също са важни и то много важни, но те трябва да са подкрепени от съдържанието и визуалното представяне на всичко.
С уважение
За финал ще разгледаме заедно едно кратко обобщение. От статията излезе, че качественото съдържание прави следното: привлича потребителите, задържа тяхното внимание и успява да им продаде. Сега замислете се дали ще му обърнете необходимото внимание. Ако тепърва планирате създаването на сайт или онлайн магазин, то хубаво, че попаднахте на тази статия. Бързо се захващайте за работа, а паралелно с това ни изпратете едно запитване за изработката на самия уеб сайт или онлайн магазин.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия Тагове: Уеб сайт, Първи стъпки, Онлайн магазин, Съдържание, Сайтове, Онлайн магазини, Сайт, Планиране
Обратно