30
декември
2013

Три безценни урока за уеб

30
декември
2013
Три безценни урока за уеб
В Whiz напредваме към осмата година, в която разработваме уеб проекти. Това време ни е захранило с опит и знания. Ставали сме свидетели на различни явления в интернет пространството, иновации, революции, истерии, пълни глупости. Но се очертават три неща, които трябва всеки собственик на уеб проект да вземе предвид.
1. Подгответе се за идващия трафик
Източник на снимката: FrameAngel / FreeDigitalPhotos.net
Направата на уеб сайт, с всички негови програмни кодове, дизайни, софтуери, тестове, корекции, правила за ползваемост, е едно. Но самият му старт и маркетиране е съвсем друго. Няма да подхващаме темата за важността на популяризирането на всеки сайт. Приемаме, че всички са наясно с това. Взимаме за даденост, че притежавате маркетингов план за докарване на голям трафик към сайта. Дали същият е подготвен за този поток от посетители? Това е безценен урок номер едно. Ако налеете хиляди левове в реклама и сайтът се срине, то всичко отива по дяволите. Не само парите, които сте вкарали в рекламни кампании, но и доверието на потребителите. В техните очи се превръщате в некомпетентна организация, с която няма да искат да имат нищо общо.
Екипът, който разработва сайта, трябва да е наясно с хостинг архитектурата, от която ще се нуждае. В тази връзка е задължително да ги информирате за маркетинговите планове, които кроите. Ситуацията със сайт, който получава по 100 посещения на ден е една, а съвсем друга със сайт, който има над 10000 достъпвания. Не бързайте с предварителното закупуване на хостинг планове, защото сте попаднали на промоция. Има голяма вероятност тя да не е подходяща за Вас. Консултирайте се със специалисти преди да купувате.
2. Тествайте абсолютно всичко
Източник на снимката: FrameAngel / FreeDigitalPhotos.net
Зад всяка изработка на сайт седи софтуер. Това е изключително сложна материя. Не се подвеждайте, че на екрана виждате картинки, които се сменят. За да стигнат до ниво, в което всичко изглежда лесничко, се влагат много време и умения.
Тестването на уеб разработките е задължително. Колкото по-детайлно и задълбочено, толкова по-добре. Никога схемата не трябва да представлява завършване на разработката и на другия ден пускане в уеб пространството. Необходима е проверка за адекватността на навигацията в сайта, дали всичко е лесно достъпно, четливо, разбираемо. Следват тестове за софтуерни проблеми (бъгове). Проверява се потребителската част на сайта, както и администрацията, през която се управлява сайтът. Разиграват се различни сценарии. Анализира се всичко, при необходимост се нанасят корекции и подобрения. Това е изключително важен, преломен етап. Особено при по-комплексните уеб сайтове, които са свързани с външни софтуерни системи. Колкото по-голям е един уеб проект, толкова по-голяма е вероятността да възникнат проблеми, сериозни проблеми.
В Whiz обичаме да се шегуваме, че разчекваме уеб сайтовете от тестове. Това е единственият начин да бъдеш сигурен, че всичко е наред. Клиентите, които ще използват сайта, няма да простят никому за пропуски и проблеми. Грешките струват пари и рушат реномета. Ние сме наясно с това и задълбаваме изключително много в детайлите. Здравият уеб сайт е равен на здрав бизнес.
3. Грешна бюджетна преценка
Източник на снимката: FrameAngel / FreeDigitalPhotos.net
Паричният ресурс е сред основните фактори за успешната реализация на уеб проект. Трябва много внимателно да прецените инициативата, която поемате. Вземете предвид кои са Ви конкурентите на пазара. Направете едно проучване с какви капитали оперират. Тогава ще имате по-ясна представа с кого ще се мерите. Често клиентите използват за пример чуждестранни уеб проекти, които са финансирани с десетки, дори стотици милиони долари. Наивно е да се смята, че същото ще се постигне с окастряне на четири или пет от нулите. Хубаво е в бюджета да бъдат заложени извънредни разходи, които да покрият възникването на допълнителни идеи и нужди. И да не забравяме необходимостта от последващ маркетинг. Това винаги е огромен разход, който просто бива забравян или пренебрегван. Пазарът е наситен с несметно количество стоки и услуги. За да играете в него ще трябва да плащате. И то доста.
Заключение
Стигнали сме до изводите от горните три точки благодарение на многото проекти, по които сме работили. Виждали сме и успехи, и провали. Съветваме Ви да се консултирате с компания за уеб разработки преди да започнете изграждането на уеб бизнес. Тя ще Ви отвори очите за толкова много неща, които не знаете. Ще посочи слабите моменти в идеята Ви. Ще Ви помогне да полирате цялостната си бизнес концепция.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия Тагове: Първи стъпки, Онлайн търговия, Сайтове, Сайт, Бизнес, Планиране
Обратно