30
януари
2014

PDF файлове в продуктовия каталог

30
януари
2014
PDF файлове в продуктовия каталог
Днес ще обърнем внимание на интересна тема, която касае уеб сайтовете и онлайн магазините. По-конкретно ще засегнем продуктовите каталози и тяхното съдържание. Много често бизнесите искат да наместят там PDF файлове. Идеята им е при преглед на конкретен артикул или категория да се зарежда каченият файл. В следващите редове ще разгледаме плюсовете и минусите на този подход.
Плюсове на PDF файловете
Основният им плюс е, че са вече готови и са лесни за качване. Няколко клика на мишката и се появяват в сайта или изработения онлайн магазин. Това пести значително време, ако го съпоставим с ръчното въвеждане на артикули. Приключихме със суперлативите за .pdf файловете.
Минусите на PDF файловете
Първата щета, която нанасят pdf файловете, е по отношение на ползваемостта на сайта. Няма начин да доставите адекватно навигиране в съдържанието на продуктовия каталог чрез pdf файлове. Потребителите винаги се смущават и объркват, когато навигират в даден сайт, кликнат на продукт, който искат да видят и изведнъж изскача някакъв pdf файл. Обикновено всички бутони на сайта изчезват и на екрана се облещват страници със спецификации. Още по-неприятно е, когато .pdf файлът е направен за висока резолюция и всичко изглежда миниатюрно, което налага цъкане върху лупата, за да се прочете каквото и да било.
Следва неадекватната работа на търсачката в сайта. Тя няма да работи с pdf файловете, които качвате. Те са затворен формат и търсачката не ги чете. Това означава, че ако даден потребител извършва търсене, то нищо няма да намери. Подобен казус вреди допълнително на ползваемостта на сайта.
В много голям процент от случайте pdf файловете са с голям размер (мегабайти). Това тежи на сайта, ако връзката е по-бавна, то започва безкрайното чакане. Изключително неприятен е и моментът, в който, за да бъде прегледан даден продукт или категория, се налага свалянето на .pdf файла. Потребителите искат съдържанието Ви на мига. Не ги карайте да зумват, да чакат, да скролират, да свалят файлове, после да ги търсят. Ако не им осигурите добър user experience, то някой Ваш конкурент ще го стори.
Стигаме до търсещите машини, винаги става въпрос за Google. На всички ни е ясно, че хората издирват информация в чичо Google. За да се появявате в челните резултати трябва да забравите за pdf файловете (поне за момента). Google няма да прочете файловете, които прикачате. Без значение колко стотици или хиляди страници са. Този факт ще накърни жестоко трафика към сайта. Ще кретате назад в резултатите, защото нямате адекватни продуктови страници със заглавия и описания.
Вече е граничещо със задължителна изработка на мобилна версия на сайт или онлайн магазин. В тази процедура pdf-ите се проявяват като истинска пречка. Те няма как да се оптимизират и пренареждат за по-малките дисплеи. Съдейки по пенетрацията на смартфоните - ще загубите огромен брой потенциални клиенти, защото просто няма да могат да достъпват съдържанието Ви по адекватен начин.
Заключение
Съдържанието на всеки уеб сайт и онлайн магазин трябва да е разпределено в самите интернет страници. Не бива да фигурира по хвърчащи pdf файлове. Ако имате продуктовите спецификации само в pdf формат, то седнете и извадете всичко. Ще отнеме време, но си заслужава. Гледайте в дългосрочен аспект и не претупвайте тази част от работата.
Искате ли отличен уеб сайт? Изпратете ни запитване
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия Тагове: Онлайн магазин, Съдържание, Сайтове, Онлайн магазини, Ползваемост, Интернет страници
Обратно