Оптимизация на продуктови страници в онлайн магазин, когато продуктът не е наличен

Научете как да избегнете загуба на позиции сред клиентите си и при търсенията в Google.

Когато един онлайн магазин се управлява ефективно чрез надеждна система, специално създадена за него, и работи в синхрон с ERP софтуера, който бизнесът ползва, рискът от това да се изчерпа наличността от даден продукт е минимален. Дори и при перфектно планиране обаче, това може да се случи. Какво е най-доброто решение в създалата се ситуация? Научете как да оптимизирате продуктови страници, когато стоките са свършили, за да запазите клиентите, добрата си репутация и постигнатите резултати в оптимизацията за Google.

Грешки, които да избягвате
В много случаи мениджърите на онлайн магазини приемат обявяването на изчерпване на количествата като чисто техническа задача. Така посетителите виждат продуктови страници в целия им блясък с малък надпис като „Изчерпани количества“ и „Разпродадено“. Логично е след като го прочетат просто да си тръгнат, като неприятното чувство може да бъде засилено, ако вече са разгледали снимките и са прочели описанието на продукта преди да видят надписа. Дали шансът да се върнат е добър? Проучванията сочат, че 65% от разочарованите посетители не правят покупка от магазина.

Има и някои технологични подходи, които могат да се използват, когато продуктът не е в наличност, но много често те не са приложени правилно. Да разгледаме главните сред тях:
- Автоматично пренасочване на потребителя към страницата с продуктовата категория, към която изчерпаният артикул принадлежи, без никакви обяснение;
- Генериране на страница с грешка 404 без линк към друга страница в магазина;
- Директно пренасочване към страница с друг продукт, без обяснение.

При добре обмислено прилагане, тези подходи всъщност могат да се окажат печеливши. За да може да ги приложи, всеки мениджър на интернет магазин трябва да има добра представа защо оптимизирането е важно.

3 фактора за оптимизацията на продуктови страници при изчерпани количества
Когато гледате на Вшия онлайн магазин като на една целокупна система, е лесно да разберете как неправилните действия при изчерпване на количествата от даден продукт могат да засегнат различни елементи, които сте градили с много труд. Да се фокусираме върху трите най-важни, като представим начините, чрез които можете да ги предпазите.

Потребителско преживяване
Когато потребител се насочи към продуктова страница директно, било то чрез търсене в Google или чрез търсачката в електронния магазин, шансът за покупка е много голям. В такъв случай той може лесно да се разочарова от липсата на стоката, а и да се ядоса, ако не получи съответната информация веднага или види нещо различно, от това, което е очаквал. За да се избегнат негативните последици за бранда, трябва да се спазват следните основни правила при изграждането на потребителското преживяване на продуктовата страница с изчерпана наличност:
- Бърза реакция;
- Ясна комуникация;
- Задаване на алтернативна посока.


Оптимизация за Google
Средно между 70 и 80% от трафика към онлайн магазините идва от кликване на резултатите от търсене в Google. При погрешен подход към оптимизацията на продуктовите страници с изчерпани наличности, търсачката може да „накаже“ магазина с по-задно място при представянето на резултатите от търсенето. Премахването на страница, която е оптимизирана за търсачката, може да има негативен ефект върху позицията на целия сайт. Докато страниците с грешка 404, както и на така наречените страници 301 за пренасочване работят добре за оптимизацията при изчерпване на количествата, използването им не трябва да е прекомерно.

Продажби
Както отбелязахме по-рано, потребител, насочващ се директно към продуктова страница, има намерение да направи покупка. Грешка е да се приема за даденост, че при изчерпани количества от съответния артикул, продажбата е загубена. Винаги можете да предложите алтернативни варианти, чрез които да не пропускате появилата се възможност.

Тактики за оптимизиране на продуктовите страници при временно изчерпани количества
Най-ефективният процес на оптимизация включва генериране на идеи, подреждането им на приоритетен принцип, тестването им и анализирането им. Какви идеи могат да дадат резултат? Да разгледаме няколко, които са доказано добри.

Предоставяне на ясна информация
Голям ярък надпис, че продуктът в момента не е в наличност, придружен с подходяща икона, като знакът хикс оцветен в червено например, е много силно послание. Той трябва да е максимално близо до заглавието на страницата (наименованието на продукта). Същевременно трябва да „преборите“ разочарованието с информация кога артикулът ще бъде наличен отново. Добре е да се застраховате с малко по-дълъг период. Можете да добавите и обяснение защо продуктът е изчерпан, особено когато това показва колко е ценен за потребителите, като в случаи с много високо търсене например.

За още по-голяма ефективност, предложете да изпратите уведомителен имейл на потребителя, когато артикулът е отново в наличност. Така ще увеличите шанса да направите продажба. Също така можете да таргетирате потребителя при бъдещите Ви имейл маркетингови кампании, така че да го спечелите като клиент за постоянно.

Бързо ориентиране при липса на артикули в даден размер или цвят
Как да обясните, че продуктът е наличен в един размер или цвят, но не в друг? Най-важното е да не оставяте тази задача за последно, като например сложите пояснението в спускащо се меню с размерите или цветовете. Най-удачното решение е да имате икона, представяща всеки размер и цвят, и да добавите пояснение към нея с текст „изчерпано“ и/или знак като хикс. Друг вариант е да представите писмена информация за наличните и неналични размери и цветове възможно по-високо на продуктовата страница.

Предложения за подобни и свързани продукти
Това е изключително ефективна маркетингова тактика, която е сравнително лесна за прилагане и може да се съчетае успешно с всички останали. Има няколко главни насоки при използването ѝ, които е добре да спазвате:

- Йерархично подреждане на продуктите - Най-добре е първо да представите подобни продукти, които биха заменили дадения артикул, а след това такива, които са свързани с него. Последните са продукти, които се използват заедно с него и/или са в същата продуктова категория.

- Подходящ брой предложения - Той трябва да е достатъчно широк, за да може потребителят да има избор, и достатъчно тесен, за да не се обърка. Обикновено броят им е между три и пет.

- Насочване, базирано на потребителското поведение - Погледнете кои филтри за пазаруване потребителите използват най-често във Вашия онлайн магазин и базирайте предложенията си на тях. Ако търговската марка е основният ориентир например, предложете основно артикули от марката, от която е временно изчерпания. Ако това е цената, представете артикули с близка цена и/или такива на намаление. Също така е добре да проследите какви продукти са закупили клиенти, които са разгледали изчерпания, и да предложите и тях.

Предварително предупреждение
Честа практика при представянето на стоки на страниците с категории и подкатегории е да се слага малки икони, указващи кой продукт е нов или на промоция. Такива икони могат да се използват и когато количеството от даден артикул е временно изчерпано. Важно правило е те да се различават от тези, които се слагат с рекламна цел най-вече по цвят, а най-добре и по форма. Докато иконата за промоция може да бъде под формата на червено флагче или звездичка например, тази за изчерпване на количествата може да е сиво кръгче например. Размерът трябва да е достатъчно голям, но ненатрапчив.

Тактики за оптимизация на продуктовите страници при перманентно изчерпани количества
Ако производителят е спрял производството на даден артикул, той вече не се внася в страната или има някаква друга причина за перманентно изчерпване на количествата, какво е най-добре да се направи? Премахването на страницата е директното решение, но то може да доведе до изпуснати продажби и дори до загуба на клиенти. Тук ще разгледаме два подхода, които са ефективни за оптимизацията на интернет магазина за Google и за онлайн маркетинга съответно.

Страница с грешка 404 с информация и предложения
Тази тактика се препоръчва за онлайн магазини с малък брой страници. Най-добре е страницата да е специално създадена за конкретния перманентно изчерпан продукт. Сложете кратка обяснителна информация и направете предложения за подобни и свързани артикули. Можете да предложите на потребителите и да се свържат с Вас за повече информация, особено ако продуктът е сред основните, които сте продавали.

Автоматично пренасочване с динамично генерирано съобщение
Това решене е най-ефективно за електронни магазини с много на брой продуктови страници. Препоръчително е потребителите да се пренасочват към категорията или подкатегориите, към която принадлежи изчерпаният продукт. Съобщението трябва да е обяснява защо има пренасочване и накъде се пренасочва посетителя кратко, точно и ясно.

Обобщение
Използвайте представените тактики за оптимизация на продуктови страници с временно или перманентно изчерпани количества веднага след като установите този факт. Така ще запазите позициите си при търсене в Google, добрата си репутация след клиентите и нивото на продажбите.
Ако искате да имате модерен онлайн магазин с безупречно работеща система за управление и пълна интеграция с Вашия ERP софтуер, направете запитване към нас сега.
Споделете в: