Продуктовите филтри в онлайн търговията - Най-добри практики и съвети

Как клиентите в един онлайн магазин да получат най-доброто потребителско преживяване, което увеличава шанса за покупка

Онлайн магазините използват различни видове продуктови филтри, които позволяват на потребителите да стеснят избора от разглежданите продукти според личните си предпочитания. Научете как тези инструменти се използват за постигане на основната цел в търговията - по-високи продажби. Идеята е да се изгради едно прекрасно потребителско преживяване, в чиято основа е ползването им.

Когато асортиментът от продукти в онлайн магазина е голям, филтрите са с основна роля за оптимизиране на процеса на покупка. Чрез тях потребителите могат по-бързо да стигнат до желаните артикули, а както знаем, пестенето на време е едно от основните предимства на онлайн пазаруването. По своята същност, те филтрите са инструменти за персонализиране на преживяването, което от своя страна прави покупката по-вероятна. Запознайте се с основните фактори, които определят функционалността и ефективността на филтрите във Вашия онлайн магазин:
- Местоположение: Къде на уеб страницата да се сложат филтрите?
- Съответствие с групата продукти: Различните видове продукти изискват различни опции за филтриране.
- Представяне: Как да се представи един дълъг списък от филтри?
Най-добрите практики за използването на филтри в онлайн магазин се основават на ефективните потребителски данни, събирани от бизнеса за целите на търговията.

Най-доброто място за филтрите
Скорошно проучване сочи, е 69% от потребителите през повечето време се концентрират върху лявата страна на една уеб страница. Поради тази причина, филтрите като правило се намират в тази част, обикновено най-вляво. Тази практика бе наложена от най-големите онлайн търговци и няма изгледи да се промени.

Филтри, отговарящи на групата продукти
В онлайн магазините, филтрите дават възможност на потребителите да персонализират пазаруването според техните нужди и предпочитания. За да се възползват максимално от това, интернет търговците трябва да предоставят филтри, които се отнасят индивидуално за всяка категория продукти. Това изисква добро познаване на навиците на клиентите.

Да вземем пример с предлагането на козметични продукти онлайн. Потребителите най-ефективно могат да се таргетират с филтри като „възраст“ и „кожни проблеми“, защото те са свързани с чувствителна лична информация, която хората обикновено се притесняват да споделят директно когато пазаруват в традиционен магазин. Филтърът „размер на опаковката“ също има тактическо значение, тъй като позволява на потребителите максимална гъвкавост що се отнася до фактори като удобство и сума, която са предвидили да похарчат. Други филтри, които да се използват в случая, включват „тип кожа“, „съставки“ и „UV защита“.

Една от най-ефективните тактики е филтърът с ценовия диапазон да се поставя на последно място. След като потребителят вече е намерил точния продукт, той е много по-склонен да плати исканата цена.

Презентацията на филтрите
Има четири основни начина за представяне на филтрите на страниците на онлайн магазина:

Показване на всички филтри наведнъж – Това може да направи листата прекалено дълга и да затрудни потребителя да използва всички филтри, особено когато те са представени на по-малък екран, като този на таблет например. От друга страна, хората получават пълна представа какви опции се предлагат.

Скролване, за да се видят всички филтри - Тази опция създава прегледност на страницата и спестява време, но пък на пръв поглед се виждат само няколко филтъра. Също така, самият бутон за скролване може да не е много удобен за ползване. Може да се получи и забавяне на зареждането на страницата.

Представяне само на филтрите, като с кликване се появяват опциите - Това е добро решение, когато има много на брой филтри, но има и недостатъци. Ако заглавието на филтъра не е достатъчно ясно, потребителят трябва да види опциите, за да разбере за какво става въпрос, а това отнема време и усилие. Самото кликване също е „трудоемко“, особено когато опциите са много на брой.

Показване само на няколко опции от определен филтър с възможност да се отворят още чрез спускане на менюто - Този вариант на показване се счита за най-ефективен, но трябва да се спазват определени практики при прилагането му. Показваните веднага опции трябва да са най-популярните сред потребителите (статистките от онлайн магазина са незаменими в това отношение). Възможността да се покажат още опции трябва да се забелязва веднага. Трябва дизайна да се изработи така, че избраните опции да се показват ясно. Може това да е веднага под заглавията на съответните филтри и дори в специална лента над решетката с продукти.

Заключение
В един онлайн магазин, продуктовите филтри трябва да се използват стратегически, така че да се създаде удобство на потребителя и да му се даде увереност да направи своя избор. Когато се избират видовете филтри, опциите в тях и начина на представянето им, трябва да се вземат предвид потребителските характеристики и данните за поведението на пазаруващите.
Ако искате да имате съвременен онлайн магазин с перфектно изградени филтри и други функционалности, свържете се с нас, като направите запитване.
Споделете в: