24
октомври
2013

Често задавани въпроси и техните отговори

24
октомври
2013
Често задавани въпроси и техните отговори
Уеб разработките са комплексна материя. Без значение дали става въпрос за сайтове, онлайн магазини, мобилни апликации. Зад всичко стои програмен код, софтуер. Поради тази причина фирмите, които искат да направят поръчка, имат множество въпроси. До голяма степен отговорите на тези въпроси печелят клиента или го отблъскват.
Понякога наемането на фирма уеб разработчик може да бъде много смущаващо. Особено, ако до сега не сте имали досег с този бранш и неговите изключения, варианти и специфики, ценови вариации. Трудно е, когато голяма част от нещата звучат неразбираемо. Хората стават неспокойни. В общи линии, за да се спечели поръчката, трябва да се отдели много време и голямо внимание, да се обясни, че всичко е в интерес на клиента. Или казано по друг начин да се отговори изчерпателно на всички въпроси. Винаги сме били застъпници на този метод на работа.
В следващите редове ще споделим част от най-задаваните въпроси, като към всеки един ще запишем съответния отговор. По този начин искаме да Ви помогнем да разберете по-добре всичко, което седи зад уеб разработките.
Как да знам, че сте добри в това, което правите?
Обикновено този въпрос се задава по индиректен начин. Рядко бива забождан в прав текст. Но това питане се върти в главата на всеки потенциален клиент. Отговорът на този въпрос ще разгледаме в няколко изречения:
  • Опит. Когато една компания, занимаваща се с уеб разработки, има дълги години опит и присъствие на пазара, би следвало да знае какво върши. Подобна фирма е научила множество уроци, събрала е купища опит.
  • Репутация. Тук се появява позиционирането на компанията, имиджът, портфолиото. Те могат да кажат много за всяка фирма. Ако една фирма за уеб разработки има сред клиентите си големи имена, то това е добър знак.
  • Увереност. Мънкането и увъртането са лоши сигнали. Когато човек разбира това, което предлага, знае какво иска клиентът, то увереността ще се усети незабавно.
  • Подход. Задълбочените разговори, задаването на правилните въпроси, адекватните предложения, демонстрирането на утвърдени методи на работа, са част от арсенала на компания, която се дефинира като добра.
Защо искате толкова много пари?
Много често клиентите не разбират драстичните разлики в цените, които обявяват различните фирми. Колкото по-компетентна е една компания, толкова по-висока би следвало да бъде нейната ставка. Уеб разработчиците, които знаят какво вършат, имат изключително задълбочен подход на работа. Те се фокусират върху създаването на проект, който да работи отлично, да възвърне инвестицията си. Изграждането на съвършество идва на своята цена. При поръчка на уеб проект клиентът не само купува даден софтуер, а огромен обем ноу-хау и сигурност. Той купува краен резултат.
Защо да плащам за проучване и направа на проект?
Зад всеки успешен проект се спотайват детайлно проучване и стабилно планиране. Всеки сектор има своята специфика, която трябва да се изучи и овладее. Направата на отлична техническа спецификация е силно наложителна. Това е единственият начин да се оцени правилно обемът работа. Да се комуникират всички възникнали идеи и въпроси. Да се изглади цялостната концепция и да се разпредели като етапи във времето.
Колко време отнема разработката?
Отговорът на този въпрос е, че срокът за изработка зависи от обема работа, от комплексността на проекта. Обикновено една изработка на уеб сайт отнема около един месец. Онлайн магазините са по-сложни проекти и се нуждаят от повече време.
Защо да Ви кажа какъв ми е бюджетът?
Много често хората се чувстват неловко като им зададеш въпрос за бюджет. Мислят, че има някаква уловка. Настръхват и стават изключително бдителни. Това е така, защото си мислят, че ще платят повече пари за проекта, отколкото той струва. Причината за задаване на въпроса за подготвен бюджет е по-ефективната комуникация, по-продуктивната работа. Ако има фиксирана бюджетна рамка може лесно да се отправи подходящо предложение. Една софтуерна разработка може да се реализира по множество начини. Често правим сравнение с покупката на имоти. Никой не тръгва без конкретен бюджет, всеки знае собствените си възможности. По този начин ориентирането в пространството за всички е много по-лесно.
Заключение
Надяваме се да сме Ви помогнали с тази статия. Постарахме се да вдигнем завесата и да внесем светлина на сцената. Не се притеснявайте да задавате въпроси на компанията, която искате да наемете. Това е начинът да проверите дали стават или не.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия, Мобилни приложения (Android, iOS), Уеб и софтуерни разработки, Сайтове за мобилни устройства, Оптимизация на сайтове за Google, Facebook и социални мрежи Тагове: Първи стъпки, Онлайн търговия, Сайтове, Интернет страници, Управление на софтуер, Бизнес, Планиране
Обратно