20
ноември
2012

Накъде отиват уеб сайтовете?

Мобилните устройства променят играта

20
ноември
2012
Накъде отиват уеб сайтовете?
Начинът, по който потребителите достъпват информация онлайн еволюира. Според прогнози на Google през следващата година (2013) повече от 50% от посещенията на уеб сайтове ще бъдат от мобилни устройства.
Това променя много неща. Нуждите на потребителите използващи смартфони, таблети и всички техни хибридни разновидности стават още по-фокусирани върху задачите, които искат да изпълнят. Това налага нов подход към изработката на сайтове.
Днешните потребители на умни устройства използват възможностите им за операции, като: проверка на местоположение, градски транспорт и графици, преглед на банкови баланси. Една част от тези потребители скучаят, докато чакат на опашки и автобусни спирки. Съответно консумират интернет съдържание в много по-различна среда от офис и домашен уют.
Често хората, които ползват мобилните си устройства в движение, бързат и се нуждаят от нещо много спешно. Това в комбинация с по-малките дисплей прави изискванията към адекватен мобилен сайт и отлична навигация изключително завишени.
Един от най-важните моменти при изграждането на мобилна версия на уеб сайт е наистина да се познават нуждите и очакванията на крайните потребители.
Добрият дизайн за мобайл е съобразен с предизвикателствата и лимитациите, които налагат умните устройства.

Крайните потребители
Един от проблемите, които може да възникнат е липсата на информация по отношение на посетителите. Какви устройства използват те? Това е много важна информация, която трябва да се осигури и анализира. Решение на този въпрос е създаване на така наречена responsive версия на сайта. Нейната идея е да се адаптира според устройството, от което се отваря. На теория звучи добре, но на практика нещата са малко по-различни. При responsive сайт, трябва всичко, което ползвате в момента да се преработи из основи. Докато добавянето на специализирана весия на сайта, която да служи само за мобилни устройства, е доста по-лека задача.
Едни от най-добрите практики за осигуряване на добро навигиране и преживяване в сайта, са:
Редуцуране на броя бутони
Намаляването на купищата бутони, които съдържа конвенционалният уеб сайт е едно отлично начало. Трябва да бъдат оставени само най-важните. Всички останали може да бъдат поместени в по-долни нива.

Редуциране на броя пипания
Като се намали броят на действията по отношение на навигирането, то цялата работа с мобилния сайт ще стане по-приятна и бърза. Колкото по-малко интеракция е необходима, за да се стигне до търсеното съдържание, толкова по-добре.

Landscape vs Portrait
Особеното при мобилните устройства е, че работят в два режима - landscape и portrait. Това означава, че сайтът Ви трябва да се вижда отлично и в двете ориентации. Най-много сайтовете биват използвани в ориентация portrait, което значи, че всичко по менютата и навигацията трябва да се помисли добре, защото при PC-тата и лаптопите е точно обратното. На конвенционалните машини сайтовете се преглеждат в landscape.

Touchscreen и малките бутони
Всички бутони в мобилната версия на уеб сайта трябва да са изградени специално за ползване през смартфони и таблети. Тези устройства не ползват мишка с курсор, а сензитивен екран. Той се докосва предимно с пръсти, което означава много по-малка прецизност на действията.

Заключение
Мобилните потребители са заети, разсейват се и обикновено бързат. Изборът на бутони и менюта, които им се предлага трябва да е ограничен и фокусиран. Уеб е среда, която много бързо еволюира. По същият начин и самите устройства търпят постоянна промяна и развитие. Разработката на оптимизиран уеб сайт за мобилни устройства е един непрекъснат процес. Мобилният сайт трябва постоянно да се подобрява и адаптира към потребителите. Докато елементите му са различни в сравнение с тези на конвенционалния интернет сайт, целта си остава същата: уеб посетителите имат въпрос, нужда, която искат да разрешат.
Категории: Сайтове за мобилни устройства Тагове: Мобилни устройства, Мобилни сайтове, Мобилен уеб сайт, Мобайл
Обратно