05
април
2016

Уебсайт за мобилни устройства и мобилно приложение: Каква е разликата?

Уникалните начини, по които уебсайтовете за мобилни устройства и мобилните приложения са полезни на бизнеса

05
април
2016
Уебсайт за мобилни устройства и мобилно приложение: Каква е разликата?
Не е тайна, че фирмите могат да извлекат само ползи като направят своите брандове достъпни през мобилни устройства. С мобилен уебсайт или мобилно приложение, те могат да увеличат своите продажби, да задържат лоялни клиенти и да разширят обхвата на своя бизнес. Въпросът е кой от двата типа мобилни платформи е най-подходящ за Вашия бизнес. А може би Ви трябват и двете?

Както мобилните уебсайтове, така и мобилните приложения позволяват на клиентите да намерят Вашия бизнес и да осъществят контакт с него от устройствата, които те използват най-често. Същевременно, тези две платформи не са едно и също нещо. За да можете да вземете правилното решение, научете разликите между двете и как всяка една от тях може да е полезна за Вашия бизнес.

Какво представлява уебсайтът за мобилни устройства?
Този вид уебсайт е разработен специално за по-малките екрани и Touch интерфейса на смартфоните и таблетите. Той е достъпен чрез който и да е браузър за мобилни устройства като Safari на iOS и Chrome на Android. Потребителите просто набират уеб адреса на сайта или кликват на линк към него. Тъй като има адаптивен дизайн позволяващ му да работи еднакво добре на всички устройства, уебсайтът автоматично отчита, че устройството е мобилно. Така потребителят е пренасочен към мобилната версия на сайта.

Какво е мобилно приложение?
Това е приложение, което е създадено специално за на смартфони и таблети. За разлика от мобилния уебсайт, мобилното приложение трябва да бъде свалено и инсталирано на съответното устройство за да могат да се използват услугите, които то предлага. Обикновено приложенията се свалят от онлайн магазините специално създадени за тях като App Store на Apple и Google Play на Android.

Ползите от мобилен уебсайт
Основната полза от адаптивния дизайн е, че той прави един уебсайт достъпен за ползвателите на мобилни устройства. Мобилният уебсайт може да има абсолютно същите елементи както основния като например същия изглед и усещане, страници, изображения и друго съдържание. Същевременно, той има оформление създадено специално за мобилни устройства, което му позволява да бъде функционален и удобен за четене на смартфони и таблети. Когато имате мобилен уебсайт за мобилни устройства, той може да бъде посещаван от Вашите клиенти по всяко време от което и да е устройство без да се прави компромис с потребителското преживяване.

Ползите от мобилно приложение
Основното предимство на мобилното приложение е, че то дава на фирмата възможност да има свое собствено място на мобилното устройство на клиента. Тъй като потребителят трябва да свали и да инсталира приложението, фирмата има повече контрол върху своето присъствие на устройството отколкото би имала чрез мобилен уебсайт. Например мобилното приложение може да е затворено или неактивно, но то все пак ще работи на заден план за да изпраща подканящи известия таргетиращи потребителя въз основа на неговото местоположение. То също така ще събира данни за предпочитанията и поведението на клиента. Освен това, мобилните приложения правят лесно разполагането на програми за лоялност и правенето на мобилни плащания като се използва една единствена платформа. Трябва да се отбележи, че достъпът до едно мобилно приложение е по-лесен от този до един мобилен уебсайт - просто трябва да се докосне иконата. Не е необходимо да се отваря браузър и да се въвежда уеб адрес.

Полезни функционалности на мобилните уебсайтове и приложения
Въпреки че тези две платформи са различни, те имат някои еднакви функционалности, които могат да Ви помогнат да разширите Вашия бизнес като направят така, че потребителите да ви откриват и достигат по-лесно. Тези функционалности включват:
- Обаждане с един клик: Потребителите могат да Ви се обадят като просто докоснат Вашия телефонен номер представен на мобилния Ви уебсайт или мобилното Ви приложение.
- Намиране на местоположение с един клик: Потребителите могат да ползват GPS-а на своето мобилно устройство за да намерят местоположението на Вашия бизнес и незабавно да получат насоки как да стигнат до него без да въвеждат писмено Вашия адрес.
- Споделяне в социалните мрежи: Тази функционалност интегрира мобилните приложения и уебсайтовете на социалните мрежи за да даде възможност на потребителите да споделят съдържание с техните приятели и последователи.
- Мобилна търговия: Можете да направите Вашия онлайн магазин достъпен и лесен за ползване чрез мобилни устройства като използвате специално създаден мобилен уебсайт или приложение включващо бутон "Купи Сега" и количка за пазаруване.
- Мобилен маркетинг: Можете да използвате всички функционалности на мобилните устройства за маркетинг. Можете да създадете листи с целеви групи и програми за лоялност. Можете лесно да осъществявате маркетингови кампании базирани на местоположението на потребителите и на текстови съобщения и имейли.

Как да се сдобиете с уебсайт за мобилни устройства
Ако искате да притежавате уникален мобилен уебсайт, който има всички желани от Вас функционалности, най-добре би било да наемете екип от специализирани дизайнери и разработчици. Това ще Ви гарантира, че ще имате една притегателна и надеждно работеща мобилна платформа.

Как да се сдобиете с мобилно приложение
Наемете разработчик имащ опит в тази сравнително нова област. Важно е да можете заедно да изградите цялостна стратегия за мобилното приложение за да постигнете желания резултат.
Искате мобилен уебсайт и/или мобилно приложение създадено специално за нуждите на Вашия бизнес? Направете запитване днес!
Категории: Мобилни приложения (Android, iOS), Сайтове за мобилни устройства Тагове: Мобилни сайтове, Google Play, App Store
Обратно