Що е то дигитална стратегия и има ли почва у нас?

Прави ни впечатление, че понятието дигитална стратегия остава някак мътно, неясно, оцапано от неуспешни напъни. Добрата дигитална стратегия е насочена към идентифициране на слабостите в начина, по който организацията подхожда към дигиталното и цели да преодолее тези слабости чрез кохерентни действия. Или казано по малко по-прост начин - да не се сещаме, че има интернет само по Коледа.
Създаването на дигитална стратегия внася ред в хаоса, който обсебва организациите, когато се говори за дигитало присъствие. Много често към уеб се пристъпва на тактическо ниво, вземат се решения в последния момент, които са базирани на нечие пиянско хрумване.
Чрез формирането на дигитална стратегия, очертавате ясно изразен път, по който трябва да се движите. По този начин инвестираните бюджети няма да станат жертва на мимолетна възбуда. От тук следва да заключим, че дигиталната стратегия е частица от цялостния бизнес план и е насочена към решаване на фирмените казуси. Тя е начин за постигане на конкурентно преимущество пред заблудените и немощни играчи.
Тиха нощ, свята нощ
В този последен месец на 2013-та година не можем да отделим дигиталната стратегия от останалта част на бизнес организацията. Нещата са прекалено преплетени на ниво служители и клиенти. Което налага изграждането на цялостна фирмена стратегия, която да е силно повлияна от дигиталното.
Дигиталната стратегия включва в себе си много повече неща от изработка на сайт. Въпреки, че варира в зависимост от бизнеса и бранша, в който се оперира има някои припокривания. В повечето случаи дигиталната стратегия обхваща:
  • Фирменият уеб сайт - тук се разглеждат всички функционалности, които трябва да предлага. Какво точно ще се случва със съдържанието, кой ще го поддържа и актуализира.
  • Мобайл - преглеждане на казуса за мобилна версия на сайта или изграждането на адаптивен уеб дизайн. Размисли върху варианта за мобилно приложение, а оттам и за кои платформи да се изгради.
  • Социалните медии - в България е ясно, че говорим за Facebook. Но ако оперирате извън територията на страната трябва да вземете предвид и останалите големи играчи. Идва въпросът как ще се менажира фирменото присъствие в тези мрежи и от кого. Ще се прави ли изработка на Facebook игри?
  • Email - тук се включват много неща от информационни бюлетини до автоматизирани имейли при поръчки. Под внимание трябва да се вземе сигурността на потребителските данни, както и менажирането им.
  • Дигитален маркетинг - тук се засягат теми като рекламни кампании на клик или импресии, банери, афилиейт програми, промо кодове, SEO.
Като брака - всичко опира до ползите
Целта на всичко това е да помислите и анализирате от къде ще извлечете ползи за Вашия бизнес. За да се управляват накратко разгледаните точки се изисква голяма база от познания. Най-доброто решение е да се обърнете към хора, които са вещи в материята, за да не си сложите сами примката около врата. По-добре е да изградите дигитална стратегия с нейните наложени лимити от бюджета, отколкото да го карате през кукуруза.
Финикийските знаци
Много важен компонент е бюджетирането. Всичко започва от него. Трябва да сте наясно за финансовия ресурс, който ще отделите за дигиталното лице на Вашия бизнес. Изграждането на адекватна стратегия стъпва върху конкретен обем пари. В противен случай се започва едно безкрайно стреляне на посоки и лов на таласъми. Това не е професионален начин на работа, съответно и резултатите ще са като за аматьорско представление на деца сираци.
Заключение
Ако не можете сами да изградите дигитална стратеги за Вашия бизнес, то потърсете помощ. По-добре е да платите на компания с опит, която да Ви консултира и постави в релси, отколкото да губите капитал от проби и грешки. Подгответе внимателно интернет инвазията си и атакувайте.

Искате ли адекватно присъствие в интернет? Изпратете ни запитване тук.

Споделете в: