Как чрез внушаване на чувство на недостиг ще продавате повече?

Днес ще си поприказваме в направление дигитален маркетинг, като засегнем интернесна тема, която е свързана с онлайн магазините. Става въпрос за тенденция, която се установява на пазара, тя цели внушаване на чувство за недостиг, което да подтикне хората към покупка. Нека разгледаме следните въпроси:
  • Какъв е този недостиг?
  • Защо да го ползвате като инструмент?
  • Кои са добрите практики?
Отговаряме на първия въпрос - към артикулите от продуктовия каталог извеждате броя наличности. И тук идва хитрият момент, ако броят им е кът. Напишете, че са останали съвсем малко бройки. Внушете, че стоката Ви се търси, че почти се е изчерпала. Потребителят трябва да действа на момента или губи.
Защо да използвате този подход?
Не само, че ще стимулирате потребителите да купуват по-бързичко, но ще изградите добър имидж за Вашите продукти. Демонстрирайки, че това, което предлагате, се купува като топъл хляб, клиентите ще завалят. Вашите артикули ще се издигнат в очите на потенциалните купувачи. Общо взето това е психологическа игра, което ни навежда на мисълта дали е чисто и просто манипулативна? Много интересен въпрос, на който може да се отговори с “Да”, но в същото време не е задължително всички да хитруват. Всеки бизнес преценява сам за себе си.
Кои са добрите практики?
Amazon използват много умело този подход. Те винаги са били и продължават да бъдат добър пример за всичко, което се случва в света на онлайн търговията.
Заключение
Ако използвате умело внушението за недостиг ще успеете да повишите продажбите на онлайн магазина. Потребителите ще започнат да взимат по-бързо решения, защото в съзнанието им ще се загнезди мисълта, че ако не действат на момента, губят.
Споделете в: