19
октомври
2012

Онлайн магазин за начинаещи

19
октомври
2012
Онлайн магазин за начинаещи

В днешно време все повече и повече хора се впускат в онлайн бизнеса. От друга страна все повече и повече клиенти започват да пазаруват онлайн, защото могат да го направят от всяка една точка и по всяко едно време. Това е един фундамент на електронния бизнес. Замислете се в противен случай какъв финансов ресурс ще Ви е необходим, за да поддържате търговски обекти в различни градове, държави, континенти.

Преди да се впусне в дебрите на електронната търговия, всеки бъдещ предприемач трябва да се образова поне малко по отношение на онлайн бизнеса. Да почерпи информация какви решения има на пазара и кое от тях да избере.
Какво всъщност е eCommerce?
Electronic commerce (eCommerce) съдържа в себе си смисъла на продажбата и покупката на стоки и услуги посредством електронна система, интернет. Може да срещнете в нета обяснение за eCommerce, че е всеки сайт, който има продуктов каталог и телефон за поръчка. Ние не сме съгласни с подобна дефиниция. По-точно написано това е сайт, който съдържа в себе си не само продуктова номенклатура, но и системи за поръчка и онлайн разплащане.
През годините eCommerce се разви в най-различни направления. Потребителите имат възможност да си купуват достъп до определено съдържание (статистически проучвания, абонаменти за електронни списания и книги), но също така хората поръчват и физически, материални обекти.
Какво е Shopping Cart?
Shopping Cart или на български Пазарска Количка е частта на сайта, която представя продуктите Ви, каталога, цените. Интернет потребителите идват, разглеждат, избират си онова, от което имат нужда, след което биват уведомени за цената на всичко, което са посочили. На следващата стъпка имат възможност за избор на метод за плащане. Голямата битка е хората да започнат масово да плащат с кредитни и дебитни карти. В западна Европа и САЩ това е практика и считано за нещо нормално, докато в България потребителите още плащат в кеш.
Обратно на темата! Технически погледнато, софтуерът е този, който извършва това виртуално обслужване, той използва прозвището Shopping Cart.
Всичко добре…. Нуждая ли се от eCommerce функционалност?
Това е един много интересен въпрос, на който е трудно да се отговори еднозначно. Ако предлагате много сложни за разбиране стоки или услуги, то вероятно не се нуждаете от онлайн магазин. При такова положение ще е необходимо да използвате само телефони и имейли за контакт.
Но ако продавате по-разбираеми, масови стоки или услуги, то определено ще се нуждаете. Shopping cart софтуерът позволява на клиентите следното:
  • Да направят поръчка от самата страница на стоката, която разглеждат в момента.
  • Да поръчат наведнъж две или повече различни изделия от продуктовия каталог.
  • Да изберат няколко разновидности на един и същ продукт (примерно различни цветове и размери).
  • Да получат крайната сума на всичко, което поръчват с показани всички такси (примерно за доставка).
  • Да получат пълна сигурност при плащане, която е гарантирана от доставчиците на системи за онлайн транзакции.
Ако планирате да извършвате сериозни продажби през сайта си, то задължително ще трябва да го превърнете в онлайн магазин. Ако искате той да си остане просто визитна картичка, то функционалността за интернет продажби отпада.
Кои са най-добрите решения за онлайн магазини?
Ако се разтърсите в интернет и по-конкретно в Google по темата за най-добрите решения, ще откриете най-различни мнения по въпроса. Всеки пише това, което му харесва на него или хвали това, което продава. За да Ви ориентираме ще отбележим, че предложенията започват от безплатни до десетки, дори стотици хиляди левове. Това доста често обърква клиентите и е напълно разбираемо. Ако се насочите към безплатните решения или най-ниско бюджетните, то вероятно ще Ви се наложи да се сдобиете с технически познания, за да ги подкарате. Или да платите на някого да го направи вместо Вас. Поглеждайки в другата посока на ценовата скала, където се намират решенията, изискващи сериозен бюджет, ще открием, че те са много специализирани, предлагат много възможности и обикновено са обвързани с други софтуерни системи. При тях говорим за мащабни проекти, които генерират огромни обороти.
Добре е да помислите къде се намирате в момента. Дали стартирате от самата нула или вече сте наложила се компания, която иска да продава масивни обеми стоки онлайн. Това Ви е първата отправна точка. След това започвате да мислите за бюджета, който имате възможност да инвестирате в онлайн начинанието си. По този начин стъпка по стъпка ще сте наясно към какво решение се насочвате.
Генерално погледнато всички решения си имат своите предимства и недостатъци. Най-важното е да подберете това, което е подходящо за Вашия бизнес модел. Това ще се случи след като сте наясно какво точно ще правите онлайн и се посъветвате с компетентен уеб разработчик.
Заключение
Изгледите за бъдещето на онлайн търговията са меко казано розови. Бизнесът се ориентира към нея поради ред причини. Време е да се включите. Потребителите са наясно с функционирането на онлайн магазините, използват ги, съответно ще са готови и за Вашия. Едни от водещите в световен мащаб интернет магазини правят космически обороти, което говори само за себе си как се развива онлайн търговията.
Категории: Онлайн магазини и търговия Тагове: Онлайн търговия, Онлайн магазин, Онлайн магазини
Обратно