Защо Ви е необходима критика?

Обратната връзка от потребителите е едно от най-полезните неща, които ще имате под ръка. Това е златна възможност да проверите как хората реагират на Вашите услуги, стоки, на бранда Ви като цяло. Обективно погледнато не е трудно да осигурите среда, в която да проверите какво мислят хората за Вас. Най-елементарният пример е създаването на форум към Вашия сайт или онлайн магазин, в който всички да се изказват свободно. И без значение дали мненията са позитивни или негативни, те винаги ще са актив за Вас.

Негативното е актив
Може да прозвучи странно, но негативното наистина е полезно. Когато получавате добри коментари и референции е прекрасно. Но когато Ви застрелят с негативни отзиви, означава, че имате проблем и вече знаете какъв е той. Ако реагирате и оправите слабите места, то ще станете още по-добри.
Понякога най-ядосаният и зъл клиент може да се превърне в перфектната обратна връзка, която да Ви изстреля напред.
Ралността
Вече сме се устремили към средата на 2013-та година, в която всички са свързани с всичко. Хората ползват не само десктоп компютри, но и смартфони и таблети. Всички са постоянно онлайн. Това Ви дава още повече възможности за обратна връзка от потребителите. Представете си, че сте собственик на заведение, имате посетители в обекта, имате мобилна версия на сайта и хората в реално време оставят коментари и впечатления.
Да не забравяме и социалните мрежи. Най-вече Fcebook, където хората прекарват по-голямата част от живота си. Може да имате специално Facebook приложение, в което потребителите да пишат референции и оплаквания. И не забравяйте, че щом получите обратна връзка от някакъв вид, то трябва да реагирате.
Какви са другите опции?
Може би сте се сблъсквали с форми за обратна връзка от клиенти, може би дори ги използвате. Те обикновено се изпращат на усмихнатите хора и трябва да бъдат попълнени. Понякога се използва морковче, с което да бъдат подканени, като ваучер за отстъпка, почивка за двама и прочие. Тук обаче нещата са малко особени, защото на хората не им се отделя време, за да попълват дълги форми. А също така са до известна степен мнителни по отношение на стимулите, наградите, които предлагате. В тази връзка, ако искате включване от страна на юзърите по отношение на нещата, които осигурявате, то запазете нещата кратички.
Може би този подход излезе, че е досаден и неподходящ. Всъщност не е така, защото има един огромен плюс. Всичко, което съберете чрез тези онлайн форми за обратна връзка влиза подредено в базата от данни. Това е много ценно. После можете да анализирате колкото искате.
Какъв е смисълът?
До тук разгледахме няколко варианта за обратна връзка от клиенти, които са извън стандартния имейл и телефон. Сега нека да обсъдим защо да я събираме и защо да Ви интересува.
Първото и основно нещо е да установите дали клиентите Ви получават добро обслужване. Това е от изключителна важност. Клиентите са човешки същества, а не неодушевени предмети - портфейли. Всеки един от нас вижда в ежедневието си, че рядко обслужването е на ниво.
Второто нещо е продуктът. Дали той покрива очакванията на потребителите. Ако не го прави, то ще получите съответните ярост и обвинения, но това е добре. Ще може да фиксирате нередностите в предлагания продукт.
Заключение
За да имате здрав онлайн бизнес е необходимо да получавате обратна връзка от потребителите. Използвайте всяка възможност да събирате информация за това как се представяте. Ползвайте Facebook приложения, форуми, системи за ревюта, коментари и оценка, форми за обратна връзка, мобайл сайтове, както и стандартните телефони и имейли. Колкото по-добри ставате в областта си, толкова по-добре за всички. Използвайте критиката като градивна сила.
Споделете в: