06
февруари
2014

Защо онлайн магазинът Ви се нуждае от чат?

06
февруари
2014
Защо онлайн магазинът Ви се нуждае от чат?
Дали сте мислили в посока поддържането на онлайн чат? Това е един чудесен инструмент за обслужване на клиенти. Предоставя Ви възможност за мигновена комуникация с посетителите на онлайн магазина. Всичко се случва в реално време, което е супер за двете страни.
Масово онлайн магазините оперират чрез телефонни номера и форми за контакт. Но при тях имаме следните казуси. Избирането на телефонни номера струва пари. Не всички посетители биха прежалили тези стотинки. Особено, ако са решили да се свържат с 10 електронни магазина. За контактната форма ще трябва да чакат отговор, понякога по няколко дни.
Това поставя онлайн чата в много изгодна позиция. При него няма чакане, няма плащане. Клиентът получава информацията, която иска и това не му коства нищо. Няма досадно чакане на телефона, централи, които обясняват колко е важно това обаждане, дрънчащи мелодии, прехвърляне от линия на линия. Всички бързаме и се надпреварваме с времето. Всички искаме моментални отговори на въпросите, които поставяме. Онлайн чатът е инструментът, който облекчава всичко това.
Кое е важното за един онлайн чат?
На първо място да работи. Изключително безмислено е да слагате онлайн чат в магазина, ако няма да го ползвате. Попадали сме на доста сайтове и електронни магазини, които имат вградена чат система, която не работи. Седиш на стола, гледаш монитора и се чудиш какво се случва. Започваш да си задаваш въпроси от рода на: “Дали този сайт изобщо функционира?”.
На второ място е времето за реакция. Ще трябва да сте сръчни по отношение на отговорите. Не карайте хората да чакат 5 или 10 минути, за да откликнете на въпроса им. Интернет потребителите са оперирани от каквото и да било търпение. Показалецът им е готов да затвори Вашия онлайн магазин, ако не получат бърз отговор. Ако се радвате на онлайн магазин с висок трафик, то ще трябва да наемете човек или хора, които да се занимават с чата по цял ден.
На трето място е качеството. Силно препоръчително е да отговаряте по адекватен начин. Това зависи изцяло от Вас, от екипа, който обслужва чата. Много е важно да са вежливи и компетентни. Тази комбинация е задължителна, не може едно от нещата да липсва. Добре обиграните хора, които могат да чатят с клиенти ще повишат изключително много оборота.
На четвърто място е разрушаването на локалното. Чатът Ви позволява да оперирате на множество пазари, включително и чуждестранни. Ако ще продавате и обслужвате клиенти извън рамките на страната, трябва да вземете предвид езиковите бариери, а също така и часовите разлики.
Заключение
Онлайн чатът е супер. Много, много подходящ за онлайн магазините. Плюс имате пълна история на всичко, което е писал Вашият екип с клиентите. По този начин ще съберете полезна информация за често срещани проблеми, въпроси, искания. Решенията за чат системи са най-различни. Като започнем от готовите, които се плащат на годишна или месечна база и стигнем до поръчковите. Всичко зависи от структурата и мащабите на Вашия бизнес. Защо не пробвате да чатите с Вашите клиенти още днес?
Категории: Онлайн магазини и търговия Тагове: Онлайн търговия, Онлайн магазин, Онлайн магазини
Обратно