06
юни
2012

Минималистичният подход в уеб

Една трайно установяваща се тенденция в уеб дизайна

06
юни
2012
Минималистичният подход в уеб

Кога се появява този копнеж по минималистичния подход?

Когато разберем, че повечето не е равно на по-добре и осъзнаем, че можем да постигнем целите с по-малко. Тогава започваме да опростяваме нещата, да премахваме излишните и ненужни елементи. Така успяваме да се фокусираме само върху най-важните неща, тези които наистина са от значение.
Какво е минимализмът в уеб?
В уеб минималистичният подход се проявява като излишните елементи в един проект се редуцират и останат само най-екзистенциалните. Най-добрият начин това да се случи е, когато цялата разработка бъде започната от пълната нула с план тя да бъде минималистична. По-трудно е когато има създаден проект и тепърва се започне голямото обмисляне какво да бъде премахнато.
Минималистичният подход в уеб е упражнение за ограничаване само до най-необходимото, като целта е да се получи дизайн, който да служи отлично на потребителя и послужно да задоволява всичките му нужди.
Защо ни е притрябвал този минимализъм?
Минималистичният подход е в основите на модерния уеб дизайн. Това значи, че всичко започва и се върти около съдържанието и уникално опростена, но функционална визия. По този начин се създава уеб сайт, който по забележителен начин изпълнява мисията си.
Изработката на уеб сайт или онлайн магазин с този подход не е по-лесна задача. Отнема същото време, защото всеки един елемент трябва да бъде добре премислен. Отново имаме сериозен процес на планиране, за да стигнем до сполучливо реализиране.
Интересен момент при минимал подхода е, че няма място за грешки. Елементите са много малко и всяко оплескване ще лъсне веднага. Тогава и типографията се явява като ключов фактор за цялостното преживяване в сайта. Трябва да е много добре издържана.
Една от най-важните причини за използване на минималистичния подход е, че без разсейващи и излишни елементи съдържанието изпъква. Добавяйки празни пространства сайтът започва да “диша” и сърфирането в него се превръща в приятно изживяване. По този начин вниманието на потребителя може да се насочи в правилната посока - към това, което имате да кажете или към това, което искате да му продадете.
Не трябва ползваемостта да се затрива, заради минимализъм
Съдържанието в един интернет сайт е от основно значение, но все пак то трябва да бъде достъпвано и използвано от хора. Ако това не е направено по адекватен начин, то лошо за Вас. Като пример за жертвоприношение в името на минимализма можем да дадем слагането само на иконки без надписи. Това може на пръв поглед да изчиства елементи, но ще обърка не малко хора. Препоръчително е бутоните да имат не само иконка, но и наименование.
Минималистичният сайт може да бъде красив
Минималистичният подход не означава, че сайтът трябва да бъде гол и грозен. Дизайнът може да бъде много добре издържан с перфектни отличаващи се елементи.
Мини заключение
Минимализмът в уеб дизайна започва да навлиза все повече и спокойно може да се определи като трайно установяваща се тенденция. Дайте възможност на съдържанието Ви да изпъкне пред всичко останало. Нека потребителите с усмивка да сърфират из страниците на сайта Ви.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Уеб сайт, Уеб дизайн, Редизайн, Сайтове, Сайт, Ребрандиране
Обратно