Най-важното нещо в сайтовете и онлайн магазините

Днес ще разгледаме една изключително важна тема, която обикновено прави разликата между успешния уеб сайт или онлайн магазин и тоталното изпадане от класацията. Всички следващи редове са подплатени от дългогодишната ни работа и опит. От ситуациите, в които сме изпадали, работейки по клиентски проекти, от възходите и паденията, на които сме ставали свидетели. Черпете смело от следващите редове уеб мъдрост и сами си направете равносметка.

Съдържанието
Точно така, съдържанието. То е най-важният елемент от пъзела. Казано по друг начин - подценявате го - губите. Съдържанието не е дребна гайчица от огромна машина. Съдържанието е огромната машина, то привлича хора. Потребителите се интересуват именно от съдържанието. Гиганти като Google просперираха, защото осигуриха на хората начин, по който да откриват съдържание.
Какъв смисъл влагаме в думата съдържание?
Думата съдържание използваме като синоним на цялата информационна архитектура на сайта или електронния магазин. В това се включват секции и подсекции, текстове с представяне на бизнеса, на услугите, координати за контакт, продуктови описания, изображения, видео материали, технически скици, спецификации и всички видове файлове, които потребителите могат да свалят.
Обикновено бизнесите подценяват информационната архитектура. Много грешно, това може да доведе само до проблеми и забавяния в пусковия срок или в най-лошия сценарий до пълен провал. Изяснете въпроса за информационната архитектура още преди да се впуснете в уеб надпреварата. Не само Вие ще сте наясно какво предстои, но и уеб разработчикът, към когото се обръщате, ще схване картинката. Това е изключително важно. В изработката на поръчкови уеб проекти ценообразуването се прави на база вложен труд. За да бъде то акуратно, трябва да е ясно какво предстои. В противен случай може да се появят неприятни за всички изкривявания.
Заключение
Подхощайте отговорно към формирането на съдържанието. Вземете предвид времето, което ще Ви е необходимо да го структурирате, да го набавите от Вашите партньори. Знайте също така, че вероятно ще Ви бъдат предоставени доста материали в .pdf формат. Както сме обяснявали в други наши статии, няма как да пляснете директно в сайта .pdf файлове, които да съставляват продуктовия Ви каталог. Заигравката с файлове като .pdf ще е допълнително отклонение в срока. А всяка минута, в която проектът Ви не е онлайн и не печели пари е пълна загуба на ресурси.
В Whiz ще поставим фундамента на информационната Ви архитектура и ще разработим отличен уеб сайт или онлайн магазин.
Споделете в: