07
ноември
2012

10 похвата за задържане на вниманието на нетърпеливите потребители

07
ноември
2012
10 похвата за задържане на вниманието на нетърпеливите потребители

За да увеличите шанса си потребителите да прочетат съдържанието, което имате в уеб сайта, ще трябва всичко по него да е изградено с мисълта, че масовият уеб потребител е лишен от търпение. В днешната статия ще прегледаме заедно 10 точки, които да Ви подготвят в битката с нетърпеливите.

1. Уеб страниците трябва да зареждат бързо
Фактор №1 влияещ върху решението на потребителите дали да останат на сайта, или да се изпарят е скоростта на зареждане. Това се отнася не само до конвенционалния сайт за PC-та и лаптопи, но и до мобилния. Най-вече за мобилния сайт, където чувствителността по отношение на скоростта е много по-висока. Дори и сайтът Ви да е красив, да има добро съдържание, зарежда ли бавно, то край с търпението на сърфиращите. Бързото зареждане зависи най-вече от два фактора - уеб хостинг услугата, която използвате и това до колко е компетентен уеб разработчикът, направил сайта.
2. Ефективна навигация
Трябва да съдействате на потребителите в бързото откриване на това, което търсят. Навигационното Ви меню трябва да става видимо веднага щом се влезе в сайта. Също така трябва да е адекватно подредено и наименовано. Повечето потребители няма да си направят труда да кликат по най-различни чудовати бутони, за да разберат какво се крие зад тях.
3. Страниците приоритетно трябва да представят най-важната информация
Най-важната информация трябва да се поставя в най-горната част на страниците, където да бъде забелязана веднага. Силно препоръчително е да се избягва наблъскването на купища текстове и графики по страниците на сайта. Напротив, всичко трябва да е добре премислено и представено, да се работи по подходящ начин с белите пространства между отделните елементи. Точно това ще привлече вниманието на потребителите.
4. Страниците трябва да са лесни за сканиране
Много малко са посетителите, които биха прочели дума по дума съдържанието, което имате в уеб сайта. Особено нетърпеливите, които коментираме в тази статия. Те са особен тип хора, които сканират страниците и се нуждаят от ясно изразени контактни точки, които да прихванат вниманието им. За сканиращите съдържанието идват на помощ големите заглавия, болднат текст, булети, използване на отличаващи се цветове.
5. Конкретност
Като елиминирате разтягането на локуми и бъдете по-директни в изказа си, ще спечелите интереса на нетърпеливите потребители. Този подход ще увеличи процента на хората, които наистина четат това, което имате да кажете. Много е важно да изведете гледната си точка в по-горно ниво на сайта, дори на началната страница. Ако тя е важна и интригуваща, то потребителите ще продължат да четат.
6. Силни заглавия и релевантност
Силните заглавия привличат вниманието на потребителите. Силни от гледна точка на копирайтинг, но силни и от страна на типография. По отношение на релевантността - трябва да става ясно какво да очакват потребителите, да са подготвени психически от заглавието, което сте поставили. Ефективните заглавия улавят вниманието и интереса дори и на най-забързаните потребители.
7. Meta тагове
Силно препоръчително е всяка страница на уеб сайта Ви да има собствени Meta тагове. Това помага както на търсачките, така и на потребителите. Някои търсачки изкарват описанието на Meta тага в страниците с резултатити и по този начин потребителите лесно могат да се ориентират какво биха намерили в тези страници.
8. Лесен контакт
Някои от забързаните, нетърпеливи потребители ще искат да се свържат с Вас, но няма да изгарят от желание да търсят координатите Ви в различни подстраници. Този проблем може да се реши като в горната част на сайта се изведе телефон за контакт или бутон за направа на запитване.
9. Търсачка
Един много важен компонент, който би улеснил живота на нетърпеливия потребител, а на Вас би Ви докарал поръчка. Търсачката е задължителен елемент особено за сайтове с голям обем информация и богата продуктова номенклатура
10. Избягване на Flash интро страници
Нищо не дразни повече нетърпеливите потребители от анимираните интро страници. Особено онези, които нямат бутон за прескачане на интрото. Вероятно и Вие сте попадали на подобни. Те може да изглеждат атрактивно, но реално не вършат работа. Ако сте твърдо решени да имате подобен елемент при влизане в уеб сайта, то поне осигурете бутон “Пропусни”.
Заключение
Вече имате на разположение отличен списък, който да Ви помогне в борбата за интернет надмощие. Имайте предвид, че глобалната мрежа е среда, в която цялата власт е в ръцете на сърфиращия. Ако сайтът Ви не му се хареса, то потребителят няма да се поколебае и ще го напусне. За да бъдете успешни трябва да се ориентирате към професионална изработка на уеб сайт. Само така ще имате шанс за успех.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Уеб сайт, Уеб дизайн, Сайтове, Сайт
Обратно