Стратегии за повече онлайн продажби

Всичко започва с изработка на сайт или онлайн магазин. Но днес няма да се спираме на детайлите около тях. Ще обърнем специално внимание на случващото се след това. Започвайки с привличането на клиенти, което отчитаме като първото предизвикателство след старта на сайта. Силно препоръчително е да имате изградена стратегия за привличането на потенциални купувачи, но след като кацнат на сайта Ви, дали биха направили поръчка?
Можем да използваме една аналогия с риболова. Пуснали сте кукичката със сложена на нея стръв, но дали рибката ще клъвне? Ако нямате апетитно предложение ще клечите цял ден около гьола под жаркото слънце.
За да напълните живарника с рибки е необходимо да познавате клиентите си, потенциалните такива. Когато сте наясно с техните нужди няма да е трудно да формулирате конкретни предложения, които да харесат.
Ако до тук нещата Ви се струват логични и интересни, то следващите редове ще Ви бъдат от голяма полза.
1. Работете за налагане на бранда
Трябва да се покажете под светлината на прожекторите и да се задържите там. Това е много важно, особено за стартиращите онлайн бизнеси. В самото начало никой не Ви познава, което налага усилена работа за повишаване на разпознаваемостта на бранда. Когато успеете да се популяризирате, клиентите ще станат по-лесна плячка за уникалните Ви ловни умения.
Дръжте постоянна връзка с хората и открийте какво мислят за Вас. Не си затваряйте очите за негативното. Често точно то може да Ви даде гениална идея и насока. Всичко това няма да се случи за една нощ. Необходимо е време. Много проучвания сочат, че разпознаваемостта на бранда е пряко свързана с възприеманата от клиентите стойност.
Отделяйки повече внимание на брандинга ще усетите повашаване в готовността на хората да купуват Вашите стоки и услуги.
2. Стимулиране на продажбите
Следващата насока за размисъл са стимулите, които ще инжектирате в потребителите, за да ги накарате да купуват именно от Вас. Може да използвате най-различни похвати, за да насърчавате покупките. Купоните за отстъпка са само едно от по-популярните средства. В онлайн среда имате възможност да направите процеса на покупка забавен. Геймификацията, събирането на точки, значки, рангове, са сред инструментите, които може да трансформират облика Ви от скучен търговец в готин бранд.
Различните похвати за насърчаване на продажбите привързват хората към Вашия бранд, повишават продажбите и нивото на лоялност. Карат хората да се чувстват добре от факта, че пазаруват от Вас.
3. Елиминиране на множеството опции
В интернет може да попаднете на различни материали посветени на потребителското поведение и по-конкретно на начина, по който даден човек взима решение за покупка. Формира се една теза, че множеството продуктови опции забавят вземането на решение. Това е доста логично, защото хората започват да му мислят прекалено много. Настъпва един процес на безкрайна преценка относно ползи и минуси на продуктите. Формира се колебание и объркване, което не е здравословно за продажбения процес.
Опитайте се да фокусирате клиентите върху точно определено предложение. Това ще им помогне да вземат решение по-лесно.
4. Накарайте хората да приказват
Ако някой все още не е разбрал - социалните мрежи превзеха света и сринаха бариерите. Чрез Facebook можете да постигнете изумителни резултати. Платформата позволява използването на различни Facebook игри и приложения. Всички те може да се обвържат с точки, отстъпки, канене на приятели, коментари, споделяния. Тази съвкупност от социални механизми пръсва мълвата за Вашия бранд из мрежата. Превръщате се в център на внимание.
5. Опънете червения килим
Дойде време да споменем за площадката, на която ще се приземят всички Ваши потенциални клиенти. Става въпрос за рекламно-целевите страници (landing pages). Те са от кардинално значение за Вашата дигитална стратегия, защото са точката на кипене, когато провеждате рекламни кампании. Всички прииждащи хора ще се събират на тези рекламни страници. Те трябва да са адекватно изградени и брандирани, за да пожънете максимални резултати.
Не се опитвайте да покажете 1000 неща на целевата страница. Посветете я на конкретно предложение, което отправяте към потенциалните клиенти. Обвържете страницата с релевантна рекламна кампания. Ако рекламирате обувки с намаление, нека това води към съответната страница с представяне на конкретните обувки.
Насочвайте потока от хора чрез призиви към конкретни действия. Направете процеса на покупка ясен, бърз и лесен.
Отплатата
Съобразявайки се с всички описани по-горе стъпки ще се насладите на истински добри резултати. Привлеченият трафик от посетители на сайта ще се монетаризира, което е целта на цялото начинание. Ще получите желаните продажби, а потребителите желаните продукти.
Сблъсквате ли се с проблеми в онлайн популяризирането на Вашия бранд? Изпратете ни запитване за консултация по темата.
Споделете в: