За успешна дигитална стратегия през 2016, включете следните основни елементи

Разберете как да изготвите дигитална стратегия, която носи измерими ползи.

Доброто планиране е в основата на всяка успешна маркетингова стратегия. След подробния анализ на данни и най-вече на постигнатите резултати, е време за идеи: Как фирменият уеб сайт да постигне по-висока позиция при Google търсенията? Как да увеличим броя на клиентите? Как да използваме социалните медии? Списъкът изглежда безкраен. Основният въпрос е дали 2016 ще бъде годината, в която ще оптимизирате перфектно Вашето онлайн присъствие, за да го впрегнете максимално в услуга на Вашия бизнес. Ето какво да включите във Вашата дигитална стратегия за да постигнете желания резултат.

Маркетинг, базиран на съдържание

Създавайте полезно съдържание. Както вероятно знаете, ключовите думи вече не са основният елемент при оптимизацията на съдържанието за Google. След последните промени в алгоритмите на търсачката, висококачественото съдържание ще помогне на уеб сайта Ви да се изкачи по-високо в резултатите от търсенията. Включвайте важна информация и практически съвети. Отговаряйте на въпросите, които вълнуват Вашите клиенти.

Направете си блог. Един от най-добрите начини да представите атрактивно, интересно и полезно съдържание е чрез блог, който е част от Вашия уеб сайт. Бихте могли да постигнете по-добра оптимизация за Google дори само с два поста на месец или със секция „Новини“, която обновявате веднъж месечно и на която споделяте новините, свързани с Вашата фирма.

Използвайте видео съдържание. То е важно не само за оптимизацията за Google, но и за директното привличане на клиенти, особено чрез социалните мрежи. Търсачката включва клипове от YouTube в резултатите от търсенията, особено когато потребителите търсят съвети и инструкции за нещо. Във Facebook, клиповете, споделени от Вашите приятели, се стартират автоматично, когато се появят на страницата.

Маркетинг в социалните мрежи

Привлечете клиенти. В много от случаите, фирмите постват новини и съдържание от други източници на техните страници в социалните мрежи. Споделените постове могат да са интересни за Вашата аудитория, но не са много ефективни за привличането на клиенти. Какъв е изводът? Създавайте и поствайте повече оригинално съдържание, което да грабне потребителите и да ги отведе директно на Вашия уеб сайт или на специално създадена страница, където да се абонират за Вашия имейл бюлетин или да се възползват от гореща оферта. Стремете се към съотношение на Вашите и споделяните постове 3:2.

Рекламирайте ефективно. Вече всички социални мрежи предлагат възможности за платена реклама, която води до по-голямо ангажиране на потребителите и по-високи продажби, когато се използва стратегически. Проучете добре Вашата целева аудитория и се концентрирайте върху детайлите: Какво рекламно съдържание ще грабне тяхното внимание? Кога е най-доброто време за реклама? Важно е да анализирате данните за ефективността на Вашата реклама регулярно и да правите подобрения своевременно.

Дигитална оптимизация

Станете мобилни. От изключителна важност е Вашият уеб сайт да бъде оптимизиран за ползване на мобилни устройства. Трафикът от смартфони и таблети ще нараства все повече през 2016 и следващите години. Ако Вашия уеб сайт не е функционален на тези устройства, потребителите ще се отдръпнат. Още повече, Google вече санкционира сайтове, които не са оптимизирани за смартфони и таблети. Ако Вашият уеб сайт не отговаря на това условие, той има нужда от незабавна промяна. Един адаптивен уеб сайт, работещ безупречно на всички устройства, ще Ви донесе дългосрочни ползи.

Анализирайте. В основата на дигиталната стратегия е поставянето на цели като конкретен брой онлайн продажби за определен период например. Следващата важна стъпка е използването на данните от Вашия онлайн магазин за оценяване на ефективността на стратегията и последващото ѝ оптимизиране.

Определете точен график за анализ на постъпилите данни. Не чакайте последното тримесечие на годината за да видите какво се случва на практика. Тогава и най-смелите опити за правене на подобрения могат да се окажат неуспешни. Най-добре е анализът на дигиталното представяне на Вашата фирма да е месечен за да може стратегията да е винаги актуална и добре работеща.
Имате нужда от надежден партньор за изграждането на Вашата нова дигитална стратегия? Направете запитване към нас.
Споделете в: