15
юни
2016

Content marketing: Какво представлява маркетингът чрез съдържание и как да го използвате онлайн?

Запознайте се с една от най-ефективните и лесни за прилагане концепци в онлайн маркетинга, която можете да включите с лекота във Вашата дигитална стратегия.

15
юни
2016
Content marketing: Какво представлява маркетингът чрез съдържание и как да го използвате онлайн?
Току-що сте чули някой да споменава за маркетинг чрез съдържание и разбирате, че от Вас се очаква вече да сте наясно с тази концепция, но Вие нямате дори и бегла представа. Поздравления, този пост е специално за Вас!

Една от водещите институции в тази сфера дефинира маркетинга чрез съдържание, като уникален маркетингов метод за създаване и разпространение на ценно, целенасочено и последователно съдържание за привличане и ангажиране на ясно определена целева аудитория с цел подтикването на потребителите да предприемат действие, което носи приходи.

Ключовата дума тук е „ценно“. Тя разграничава дадената дефиниция от всички други описващи различни похвати за маркетинг и реклама. Лесно може да се определи дали конкретно съдържание отговоря на тази дефиниция. Какво е например едно видео с практичен съвет даден от професионалист - реклама, видео блог пост или съдържание с цел маркетинг? Верният отговор е, че представлява и трите, в зависимост от това как се приема от различните хора, които го гледат. Същото ще се отнася за всяко съдържание, което създадете с маркетингова цел, като част от Вашата дигитална стратегия,. Важното е то да носи максимално висока стойност за потребителите от Вашата целева аудитория и да достигне възможно най много от тях. А сега е време да подкрепим дефиницията с конкретни примери.

5 Примера за маркетинг чрез съдържание

Има огромен брой видове маркетингово съдържание, което може да се създаде за уеб сайт, онлайн магазин или специално за страниците на бранда в социалните мрежи, но всеки начинаещ трябва да се запознае с основните на първо време. Когато имате основните, е лесно да генерирате свои собствени идеи. Да започнем с пет примера.

Инфографики - Те служат за представянето на важна, най-често статистическа, информация с помощта на стилизирани цветни графики. Те са привлекателни за потребителите както визуално, така и с това, че предлагат лесен начин за научаването на нещо ново и полезно. Създаването на инфографики изисква както уеб дизайнерски умения, така и копирайтърски такива. Проучването и планирането също са важни за крайния резултат. За да бъдат наистина успешни, инфографиките трябва също така да се промотират, особено в социалните мрежи. Това струва малко време, но не и много пари.

Уеб страници - Каква е разликата между обикновена уебстраница и такава с маркетингово съдържание? Последната е напълно оптимизирана за Google. Нейното съдържание е свързано директно с продукта, който се предлага, но няма класическа реклама, а кратко представяне на артикула с линк към страницата, на която може да се закупи. Съдържанието е увлекателно и полезно за потребителя.

Аудио серии - Този тип съдържание Ви позволява да се възползвате от съвършено нови за традиционния дигитален маркетинг канали като iTunes. Аудио сериите са изключително подходящи за рекламиране на услуги като различни видове курсове.

Видео съдържание - Благодарение на YouTube, а вече и на по-новите социални мрежи за видео споделяна като Vine, можете да достигнете до хиляди потенциални клиенти чрез видео клипове, които са интересни и ценни за потребителите и представят по-най добрия начин Вашия бизнес и продукти. Ако имате магазин за вино например, можете да дадете полезни съвети при избора на вина и нагледно да покажете как се съхраняват и поднасят правилно. Разходите за производство на видео клипове непрекъснато намаляват, а можете да ползвате и аматьорски клипове създадени от Вашите клиенти като направите конкурс свързан с Вашия бранд във Facebook.

Блог - Идеята е да предоставяте полезно за потребителите съдържание свързано с Вашите продукти и услуги. Ако сте експерт по маркетинг например, можете да давате съвети по важни и интересни теми в постовете. Те ще привлекат клиенти към Вашите консултантски услуги и/или професионални курсове. Една от важните предпоставки за успех е да си изградите авторитет в съответната област. Общувайте активно с Вашите читатели както в блога, така и в социалните мрежи.

Това са само част от видовете съдържание, които можете да ползвате с маркетингови цели. Списъкът се допълва от електронни книги, мобилни приложени, презентации и така нататък.

Защо да изберете маркетинг чрез съдържание?

Да разберете защо този вид маркетинг е полезен за Вашия бизнес е дори по-важно от това да знаете какво представлява този похват. За да дадем отговор на този въпрос ще разгледаме четирите етапа на процеса на покупка.

Осъзнаване - Това е етапът, на който потребителят разбира, че съществува решение на неговия проблем.
Проучване - След като потребителят знае, че има решение, той прави проучване за да получи повече информация и знания по темата. Ако някой иска да си купи кола например, той ще проучи различните видове автомобили.
Разглеждане - На този етап, потребителят сравнява различни продукти от различни марки и продавачи за да е сигурен, че ще получи високо качество на разумна цена.
Покупка - Накрая потребителят взема решение и извършва трансакцията.

Традиционните маркетинг и реклама са изключително ефективни по отношение на втория и третия етап. Маркетингът чрез съдържание обхваща първия и втория етап, като осведомява потребителите за наличието на решения и им дава информация за продукт, който може да не са вземали предвид в миналото.

Когато потенциалните клиенти получат ценно съдържание от един бизнес, те много често са убедени, че трябва да работят с конкретната фирма още преди да са се свързали с нея директно, за да направят запитване. Така се спестяват време и ресурси и оптимизирате разходите по прилагането на Вашата дигитална стратегия. Доверието, което се изисква при сключване на сделка, е вече изградено, без да е необходимо да се извърви дългият процес на продажба.

Възвръщаемостта от инвестицията в маркетингово съдържание може да бъде феноменално висока, имайки предвид неговия голям ефект и сравнително ниските разходи. Този тип маркетинг също така спомага за поддръжката на други дигитални маркетингови канали, включени във Вашата дигитална стратегия, от социалните мрежи до оптимизацията за Google. Това става с линкове към уеб сайта и наличието на висококачествено съдържание на него.

Как да започнете?

Има три варианта. Можете да се заемете със създаването на маркетингово съдържание сами, но ще трябва да натрупате нужните умения, а и да отделите време за тази дейност. Вторият вариант е да намете специалисти в тази област като служител във Вашата фирма. Третата опция е да използвате специализирани услуги. Те често се предлагат в пакет с други дигитални услуги.

Кое съдържание е наистина добро?

Когато искате да прочетете една статия до края, значи тя е добра. Ако сте готови да платите за да я прочетете, значи тя е страхотна. Това се отнася и за всички други видове маркетингово съдържание. Мислете за интересите и нуждите на Вашата целева аудитория, когато го създавате.

Коя е най-голямата тайна на успешния маркетинг чрез съдържание?

Добавете колкото се може по-голяма стойност. Това е тайната. Ако някой иска да види интересно видео например, той ще види и рекламата към него. Това не е нова концепция. Тя е измислена много отдавна от списанията, които предлагат впечатляващи фотоси и интересни статии с реклами до тях.

Ако не сте сигурни за верния път към умовете и сърцата на Вашите потребители, просто можете да ги попитате какво съдържание би било интересно и ценно за тях или е щяло да им бъде полезно когато са търсили Вашия продукт или услуга. Те ще Ви дадат точни „указания“.
Искате да имате цялостна дигитална стратегия за развитието на Вашия бизнес? Обърнете се към нас, като изпратите запитване сега.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия, Онлайн маркетинг Тагове: Маркетинг, Съдържание, Онлайн маркетинг, Дигитална стратегия, Дигитален маркетинг, Уеб консултинг
Обратно