20
април
2016

12 съвета как да използвате Вашата Facebook страница за успешен маркетинг

Дайте добра основа на Вашия Facebook маркетинг, като се възползвате от основните механизми на социалната мрежа.

20
април
2016
12 съвета как да използвате Вашата Facebook страница за успешен маркетинг
Чували сте безброй обяснения колко е важно да използвате Facebook за да развиете Вашия бизнес. Знаете, че това е една огромна база от потребители. Разбирате, че социалната мрежа може да ви помогне да си осигурите нови клиенти. Само че да използвате Facebook за маркетинг, е съвсем друга работа.
Няма ли да е чудесно да имате един кратък наръчник за Facebook маркетинг, базиран на Вашата страница в социалната мрежа? За да Ви помогнем да се ориентирате и да постигнете реални резултати, подбрахме за Вас 12 изключително полезни съвета. Да ги разгледаме!

1. Изберете разпознаваема профилна снимка.

За да ви намерят във Facebook и за да харесат страницата Ви, е важно да бъдете разпознаваеми. Тъй като профилната Ви снимка е в началото на страницата Ви и се използва за миниатюра (thumbnail) за всички постове, тя трябва да създава асоциации на Вашите фенове с Вашия бранд. Най-добрият избор е логото на Вашата фирма.

2. Не оставяйте секцията „Относно“ празна.

Точно под Вашата профилна снимка има кратък преглед на тази секция и той е едно от първите неща, които хората ще видят когато разглеждат страницата Ви. Информацията за Вашата компания трябва да е актуална - опишете какво продавате, поставете линк към Вашия уебсайт, посочете работното Ви време и така нататък. Целта е да отговорите на основните въпроси на потребителите веднага.

3. Координирайте снимката на корицата, закачения пост и профилния призив към действие (call to action) за да популяризирате Вашите маркетингови кампании.

Тези три елемента от Вашата страница се виждат веднага. Ако искате да постигнете най-високо ниво на ангажираност на потребителите с Вашите маркетингови кампании, опитайте се да „настаните“ Вашите писмени и други рекламни материали в тези три елемента. Ако рекламирате електронна книга например, може да сложите нейно изображение като снимка на корицата и да качите пост, който съдържа линк към Вашата целева страница (landing page). Също така, може да сложите линк към тази страница в секцията за профилния call to action.

4. Не използвайте фиктивен профил.

Този тип профили са в разрез с условията за ползване на Facebook. За това просто не ги създавайте. Ако искате да избегнете грешки при постването, създайте различни настройки за публикуване на съдържание на страницата Ви за хората от Вашия екип. Всеки от тях може да има конкретна роля в зависимост от своите умения и таланти.

5. Създавайте целенасочени постове.

Можете да използвате на само платени реклами, но и постове за целеви маркетинг във Facebook. Вместо да затрупвате всички Ваши фенове с всичко, което поствате, помислете как да използвате инструментите за целеви маркетинг, предоставени от социалната мрежа, за да разделите постовете си на сегменти според възрастта, пола, образованието и други признаци, с които определяте Вашите потенциални клиенти. Колкото по-тясно насочени са Вашите постове, толкова по-успешно ще бъде въвличането на потребителите.

6. Не поствайте прекалено често.

Според скорошно проучване, компаниите с по-малко от десет хиляди последователи във Facebook, получават с две трети по-малко взаимодействия с постовете когато публикуват повече от 60 на месец. Изводът е да не затрупвате Вашите клиенти с повече от няколко поста на ден. Концентрирайте се върху това да създавате по-качествено съдържание, а и върху хилядите други неща, които трябва да свършите според програмата за деня.

7. Използвайте уеб адреси (URLs) с проследяване и статистиките от Facebook за да анализирате представянето на Вашата страница.

Няма как да подобрите Вашата Facebook страница, ако не знаете колко ефективни са Вашите постове. Използвайте уеб адреси с проследяване за да установит е кои постове увеличават притока на посетители към Вашия уебсайт и нормата на превръщането им в клиенти. Статистиките от Facebook ще Ви дадат конкретни данни за Вашата страница като средната ангажираност за пост. След като анализирате информацията, можете да прекроите стратегията си за съдържанието и да поствате повече неща, които привличат клиенти.

8. Не забравяйте мултимедийните постове.

Чували сте го и преди, но ще го повторим още веднъж: мултимедийните постове са фундаментални за успеха в социалните мрежи. Това не е просто теория. Изследванията показват, че използването на визуално съдържание във Facebook кампаниите може да донесе с 65% повече ангажираност на потребителите след само един месец.

9. Поствайте през стратегически определено време от деня.

Най-доброто време от деня за публикуване може да варира от страница до страница и от аудитория до аудитория, но има данни, че постовете публикувани между 13.00 и 16.00 получават най-много кликвания и споделяния. Използвайте това като отправна точка за да определите кое време от деня ще работи най-добре във Ваша полза.

10. Не се бавете с отговорите.

Знаете ли, че 42% от потребителите, които отправят оплакване чрез социалните мрежи, очакват отговор в рамките на 1 час? Независимо от това дали Вашата аудитория оставя негативни или позитивни коментари, ако ги игнорирате, най-вероятно ще създадете усещане за раздразнение и разочарование у тези хора. Отделяйте по няколко минути на ден за да преглеждате вашата Facebook страница и откликвайте на проблеми и на всичко свързано с Вас, което вълнува Вашите клиенти.

11. Рекламирайте постовете, които Ви носят успех, за по-голям ефект.

Получете по-голяма възвращаемост от Вашите реклами като промотирате съдържание, за което знаете, че работи. Инвестирането в съдържание, което има добро представяне от маркетингова гледна точка, ще Ви помогне да увеличите популярността си и да привлечете повече хора към страницата Ви.

12. Не правете предположения.

Последното нещо, което искате, е Вашите постове да потънат в навалицата в секция Новини (News Feed) на Вашите клиенти. Само защото нещо е ефективно в определена бизнес сфера, това не значи, че непременно ще донесе успех и във Вашата. Тествайте всички Ваши предположения, дори и съветите, които научихте от тази статия, за да разберете какво всъщност работи за постигане на Вашите цели.
Готови ли сте за успешна маркетингова кампания със специално създадено за Вас Facebook приложение? Отправете запитване към нас.
Категории: Онлайн маркетинг, Facebook и социални мрежи Тагове: Facebook, Маркетинг, Facebook приложения, Ангажиране на потребителите
Обратно