Адаптация към дигиталната икономика

Глобалната мрежа промени изцяло бизнес правилата. Добре познатите и проверени практики станаха на пух и прах. Това, което бе сигурна почва под краката, се пропука. Съответно се налага промяна в мисленето и възприятията или адаптация.
Трансформациите се случват в сектор след сектор. По този начин се потапяме в новата дигитална икономика. Обърнете внимание какво се случва с вестниците и музикалния пазар. Цели компании изменят модела си на работа и стават изцяло дигитални.
Ако смятате, че това няма да жегне Вашия сектор, то помислете отново. Не подценявайте силата, с която интернет променя обществото ни и цялостната бизнес карта. Не забравяйте, че най-вероятно Вашите клиенти използват дигитални продукти и няма да закъснее моментът, в който ще очакват нещо подобно и от Вас.
Сълзи по отминали дни
Ерата, в която продавачът бе по-вещ от клиента, отминава. Хората имат достъп до тонове безплатна информация. Понякога клиентите са много по-добре информирани дори от самите консултанти. И това променя изцяло правилата на играта.
Наложително е да се извърши едно цялостно отърсване от влаченото с години, онаследено мислене. Всички стари и закостенели разбирания трябва да отидат на боклука. Време е за пускане на свеж въздух в редиците.
Въздействието, което оказва уеб светът върху всички ни, е необратимо. Винаги ще се намерят хора, които да обяснят колко лоша е промяната, но ние предпочитаме да се концентираме върху позитивите. Да помислим какви бизнес ползи можем да извлечем от дигиталната трансформация.
Трябва да прогледнем и да започнем да използваме дигиталния маркетинг като инструмент, който може да жъне купища успехи. Като търнокоп, с който можем да обърнем нещата в наша полза.
Разбирачът в компанията
Във всяка компания трябва да има отговорно лице, което да задава дигиталния тон. Да се грижи за развитието и адаптацията на фирмата в необятното море, наречено интернет. Да се нагърби с ролята да имплементира дигиталното в сърцето на компанията и да я придвижи успешно към постигане на нейните цели.
Консултантът
Друг вариант е наемането на консултант или да го наречем дигитален ментор. Той ще Ви преведе със своята лодка през бошуващите води. Ще Ви отвори очите, ще Ви посъветва, ще разкрие пред Вас един нов свят, изпълнен с възможности. Не забравяйте, че плащате на този човек, за да Ви въведе в настоящето, да Ви подготви за бъдещето. Може голям процент от съветите му може да Ви се сторят странни, дори неприемливи, но ги вземете предвид. Не отхвърляйте всичко с лека ръка. Помислете внимателно и задълбочено върху чутото. Нормално е да бъде в разрез с Вашите виждания, хората трудно възприемаме чужди идеи и мнения. Проявете смелост и направете няколко експеримента. Никой не е казал, че ще успеете от първия път. Но поемете риска. Променете част от остарелите практики. Превърнете се в по-гъвкава компания. И успехът ще Ви последва.
Заключение
Промяната идва по един или друг начин. Ако Вие не я прегърнете, то Вашите конкуренти ще го направят. Един вид нещата отиват в графа неизбежно. От друга страна цената на един неуспех не е толкова висока. Не е като да откриете, че целият завод е губещ и всичко отива по дяволите. Дори и да се подхлъзнете по пътеката, то надали ще го усетите.
Адаптацията към дигиталната икономика не е стряскащ изрод, а прекрасна фея на възможностите. Приспособяването е критичен момент за оцеляването. Направете го и се радвайте на плодовете, които ще оберете.
Вкарайте бизнеса си в дигиталната ера. Изпратете ни запитване за уеб проект.
Споделете в: