Рекламно-целеви страници, които работят!

Ако имате добре структурирана рекламно-целева страница, ще накарате хората, пристигнали на сайта Ви, да предприемат желаното действие. По този начин инвестицията Ви в рекламни кампании ще е напълно оправдана. Важно е не само да докарате трафик до дадена интернет страница, но и да насочите тези хора в правилната посока.

Какво всъщност представлява Landing Page (рекламно-целева страница)?

  • От техническа гледна точка - рекламно-целевата страница съдържа същите базови елементи като всяка друга уеб страница (HTML, CSS, текстово съдържание, изображения, видео и т.н.).
  • От бизнес гледна точка - това е страница, която казва на потребителите нещо конкретно. Дали да закупят нещо, да се запишат за имейл бюлетин, или да се включат в някаква игра.
  • От потребителска гледна точка - уеб страница, която сърфиращите виждат след клик върху даден линк (предимно върху някаква реклама).

Има основно три причини за направата на Landing Page:

  • Искате посетителите да се включат в имейл бюлетин, игра или друга подобна регистрация.
  • Искате да им продадете конкретен продукт или услуга.
  • Искате потребителите да свалят специфичен файл, софтуер или друг вид дигитален продукт.


Насоки за правилно структуриране на рекламно-целева страница

Нека обсъдим какво точно трябва да съдържа една Landing Page:


Приканване към определено действие

Това приканване ще насочи потребителя към предприемането на точно определено действие. Пример за подобно нещо е послание, което гласи: „Запишете се за нашия имейл бюлетин”. Няколко съвета:

  • Бъдете ясни по отношение посланията, които отправяте. Самите Вие трябва да сте наясно с това, което искате да постигнете след като посетителите се появят на сайта.
  • Ограничете исканията към потребителите. Поискайте от тях да направят нещо много конкретно. Така всичко ще се случи максимално бързо и лесно.
  • Осигурете нещо завладяващо, което да накара потребителите да предприемат действия.

Заглавието


Ефикасната Landing Page трябва да има силно и завладяващо заглавие. То ще отправи основното послание и ще уведоми потребителите дали са на правилното място.
Заглавието има една важна цел - да накара посетителя да остане на рекламно-целевата страница. Мислете за това, докато майсторите посланието. Обърнете внимание дали заглавието Ви е достатъчно интригуващо, че да накара хората да продължат с четенето. Няколко кратки съвета, отнасящи се до заглавията:

  • Бъдете кратки и конкретни. Не губете времето на потребителите. Предайте им основната идея за това, което могат да постигнат на Вашата рекламно-целева страница.
  • При самото създаване на страницата трябва да се използват големи и ясни шрифтове, заглавието трябва да стои най-отгоре на страницата, където интернет потребителите ще очакват да го открият.
  • Добре е да се направи оптимизация на страницата за Google, за да бъде тя откриваема от потребителите при търсения по ключови думи и фрази.

Простота


Рекламно-целевата страница трябва да е проста. Ако се създаде прекалено сложна, то това ще откаже потребителите. Колкото по-сложна става една Landing Page, толкова повече намалява шансът, потребителят да предприеме желаното действие. Всичко ненужно трябва да се отстрани и да остане само най-необходимото. Няколко съвета:

  • Всеки един елемент трябва да насърчава потребителя да предприеме желаното действие. Това означава, че всичко излишно като дизайнерски прищевки или купища излишен текст трябва да отпадне.
  • Сложете само едно конкретно искане. Запазете концепцията за страницата проста. Изберете нещо определено, което искате да постигнете и се фокусирайте върху него. Кажете го директно на Вашите посетители.
  • Трябва да се използват разумни количества бяло пространство. Рекламно-целевата страница не бива да е претъпкана и да „задушава” посетителите.

Адекватност

Всеки посетител ще цъфне на Landing Page-а Ви от специфичен източник. Рекламно-целевата страница трябва да е релевантна на източника. Като пример можем да дадем: ако потребителят кликне на реклама, в която го приканвате да си купи iPhone на уникална цена, то Landing Page-a трябва да отразява това предложение. Обмислете създаването на различни рекламно-целеви страници за всяка една кампания, която правите.

Създайте чувство за недостиг

Добра идея е да се създаде чувство за недостиг. Нека потребителят да си помисли, че предложената от Вас стока е вече на изчерпване или предложението Ви скоро няма да е актуално. Това ще ги накара да предприемат действия и то бързо. Няколко съвета:

  • Използвайте силата на текстовете. Заявете съвсем ясно, че специалното предложение или отстъпката ще изтекат скоро, съответно потребителят трябва да действа веднага.
  • Покажете убедителна информация. Примерно, че предлагате само 100 iPhonе-a. Дори можете да се сложи брояч, който в реално време да демонстрира как стоката се разграбва.

Създайте чувство за доверие

Има много и различни начини да спечелите доверието на пристигналите посетители. Трябва да ги убедите, че пазаруването от Вас е сигурно и си заслужава. Чудесен начин за това е да покажете референции от клиенти, позитивни ревюта, статии от различни блогове и медии, коментари от социалните мрежи. Няколко съвета:

  • Покажете какво се случва със стоките или услугите Ви във Facebook. Може да демонстрирате колко много хора харесват бизнес страницата Ви. Това винаги работи добре.
  • Бъдете честни. Недейте да слагате фалшиви референции, ревюта и прочие. Потребителите ще Ви разкрият рано или късно.

Заключение

Правилната изработка на рекламно-целева страница е от критично значение. В противен случай може резултатите от рекламната кампания да са плачевни. Обърнете се към професионалисти, с които да обсъдите целите си и да намерите най-доброто решение за Вашия случай.

Споделете в: