14
август
2013

Стартъп бизнесите и уеб

14
август
2013
Стартъп бизнесите и уеб
В днешната статия ще поговорим за голямата битка на новостартиращите бизнеси и уеб. Всички са наясно със стойността и ползите от глобалната мрежа, така че няма да ги засягаме като тема. Ще се фокусираме върху няколко основни неща, които сме научили в ежедневната си работа с уеб проекти, неща, които искаме да споделим с Вас.
В самото начало
Първото и основно нещо е, че трябва да сте наясно със собствената си идея. Ако сте твърдо решени да се развивате в уеб, без значение дали ще сте изцяло онлайн базиран бизнес или само отчасти, трябва да сте наясно какво точно искате. Бъдете смели и иновативни в идеите си. Днес разполагаме с убийствено огромни обеми информация, до които имаме свободен достъп. Това значи, че нямаме извинения за баналното и скучното.
За да се превърнете в успех, ще се наложи да седнете, да пишете и да избистрите цялостната концепция, която се е зародила в главата Ви. Не очаквайте някой друг да го стори вместо Вас. Вие сте най-заинтересованата страна нещата да се случат, останалите просто се борят за парите Ви. Вероятно звучи малко крайно, но се замислете колко е вярно.
Планирането и хаосът
Сериозно планиране му е майката. Без него няма да извървите и половината от пътя, който Ви се иска. Безразборното обикаляне по фирми, слушането на милион мнения, препоръки от приятели и прочие не винаги работи добре. Този хаос няма да Ви помогне почти с нищо, може само да Ви обърка. Ще се наложи да си изградите модел, чрез който да пресявате огромния обем експертни мнения и информация. Четете и се интересувайте и най-вече бъдете сигурни защо се захващате с начинанието. Може би предварителното проучване и подготовка са едни от най-трудните и объркващи. Често ще се натъквате на противоречиви мнения и сигнали, но това не бива да Ви плаши или обезкуражава.
Факторът $
Няма как да минем без прозаичното слово за бюджетите. Обикновено хората са много чувствителни на тази тема. Но с риск да има засегнати, без инвестиция, без пари, просто няма да стане. Подгответе се много внимателно. Особено, ако ще сте бизнес, който е изцяло дигитален. Създаването на нещо там, което е неясно какви функции извършва, е абсолютно безсмислено. Теорията за максимално икономичния старт при наличие на конкуренти в сектора е доста подозрителна. За да се случат нещата, ще се наложи да сте финансово адекватни на целите, които преследвате. Ако искате да се мерите с лидерите на национален и интернационален пазар, то ще трябва да отговорите финансово на този порив. Преценете мащабите, които искате да покриете. После преценете силите, с които разполагате. Обърнете внимание, че не цитираме никакви суми, защото всеки случай е строго индивидуален.
Факторът време
Сега ще засегнем времето като фактор, него делим на две части:
  • времето, което Вие ще трябва да вложите;
  • времето, което е необходимо за изграждането на целия уеб проект;
Първо искаме да обърнем внимание на времето, което Вие ще трябва да вложите. То е правопропорционално на успеха на проекта. Ако се захванете с начинанието между другото, ако отделяте по 5-10 минути на ден, то по-добре не се захващайте. Няма значение с какъв уеб проект се захващате, той ще изисква Вашето внимание. Нещата с уеб проектите са много по-различни от всичко останало. Никога не се свеждат до простата направа на поръчка. За отлични резултати е необходима пряка ангажираност.
В няколко реда ще попишем и за времето, от което се нуждае всеки уеб проект, за да се появи на белия свят. Тук не можем да посочим конкретни числа, защото отново е строго индивидуално. Но важи едно правило, че колкото по-сложна е една концепция, толкова повече време е необходимо за нейната реализация. Има един интересен и доста важен момент, който трябва да вземете предвид. Всеки изработен уеб проект има тестови период. Той е задължителен, докато тече се правят всевъзможни проверки за правилното функциониране. Допълнително ще отбележим, че всеки уеб проект може да се пуска поетапно. Това значи, че цялостната концепция се разделя на няколко етапа, модула и се пускат един след друг във времето. Това е много подходящ модел за по-форсиран старт. Понякога уцелването на правилния момент е от критично значение.
Глашатаят
Кратко и стегнато за стратегията за популяризиране. Трябва да имате такава. В началото за проекта ще знаете само Вие и уеб разработчика, който го е реализирал. Вероятно и няколко приятели. За да научи света за страхотното бизнес начинание, което стартирате, ще трябва да се поизпотите. Да, тук отново ще са необходими финансови средства, за да се случат нещата. Но не само, ще е необходима и доза изобретателност. Има много хитри начини, с които може да се радвате на отлични резултати.
Заключение
За финал вземете предвид, че в уеб всичко се изменя много бързо и ще се наложи постоянно да реинвестирате в проекта си. Само така ще го поддържате свеж, атрактивен и в крепко здраве. Казано по друг начин - нещата не спират до разработката на сайта, онлайн магазина или мобилното приложение. След изработката ще имате един постоянен цикъл на подобрения.
Едно кратко обобщение на написаното днес:
  1. Трябва да сте наясно с идеята си.
  2. Трябва да я обезпечите финансово.
  3. Трябва да отделите необходимото време.
  4. Трябва да имате стратегия за популяризиране.
  5. Трябва да реинвестирате в проекта.
Нашият екип е на линия, за да отговори на въпросите Ви, както и да превърне в реалност идеите Ви.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия, Мобилни приложения (Android, iOS) Тагове: Първи стъпки, Онлайн търговия, Сайтове, Бизнес, Планиране, Мобайл
Обратно