Разказването на истории като част от дигиталния маркетинг

Включете във Вашата дигитална стратегия един винаги добре работещ инструмент.

Концепцията за разказване на историята на бранда не е нова. Брандове от всякакъв калибър осъзнават нуждата от това да увличат и забавляват техните настоящи и потенциални клиенти използвайки този добре изпитан метод. Разказването на истории като част от директни и индиректни маркетингови инициативи в дигиталното пространство се очертава като стратегически приоритет. Запознайте се с основните начини, по които можете да използвате този метод за да привлечете повече клиенти към Вашия бранд, за да го включите ефективно във Вашата дигитална стратегия.

Представете Вашата същност

Разказването на истории е идеалният начин да разкриете идентичността на Вашия бранд и да блеснете сред другите. Разкажете от къде идва брандът и накъде отива, какво го прави уникален и защо потребителите могат да му се доверят. Направете разказа вълнуващ и ангажиращ. Не използвайте „кухи“ рекламни послания, а вместо това представете Вашето „човешко лице“. Освен на истории написани от Вас, можете да разчитате и на такива, които са създадени от Вашите клиенти. Целта е да дадете на потребителите уникално и запомнящо се преживяване на Вашия уеб сайт, с което те да запомнят Вашия бранд и което да ги кара да се върнат. Това е в основата на една добра дигитална стратегия.

Направете така, че Вашият бранд да изпъкне

От доста време насам, разказването на истории е в основата на много маркетингови кампании, особено след навлизането на интерактивните социални мрежи. Историята може да използва съвсем проста метафора или да е по-задълбочена със собствен сценарий и различни персонажи. При всички случаи, най-важното е Вашият бранд да е в главната роля. Това ще Ви гарантира, че той ще бъде инстинктивно свързан с посланието на историята.

Какво да е посланието? Вие задавате насоката. Можете да акцентирате върху това, че брандът предоставя висококачествени решения или върху това какво го отличава от конкурентите и му дава предимство. Да вземем пример с една автомобилна марка, която използва пътя като метафора за основа на нейната история. В такъв случай, самата тя може да бъде представена като шампион, като олицетворение на свободния дух или като двете. Каквато и да изберете, важното е брандът да изпъкне. Този принцип звучи просто, но може лесно да бъде забравен, ако екипът се увлече в създаването на една подробна история.

Докоснете емоционалната струна на потребителите

Един от най-добрите начини за постигане на емоционален ефект у настоящите и потенциални клиенти е именно разказването на истории. Целта е да разказвате истински истории по начин, който предизвиква емоции. Грешка е да правите това самоцелно, обаче. Ако използвате клишета, които не са свързани директно с Вашия бранд, сте обречени на неуспех.

Уеб сайтът на един фитнес център например може да вдъхнови потребителите с вълнуващи истории на обикновени хора, които са се отървали от вредните си навици по необикновени начини. Запалени „фитнес маниаци“ могат да споделят как и на тях самите понякога им се ще да мързелуват или са прекалено заети за да отидат да тренират. Такива истории докосват читателите емоционално и ги карат да предприемат действие, въпреки че за много съвременни хора е трудно да се поддържат във форма и да водят здравословен начин на живот.

Какъв е изводът? Бъдете истински. Бъдете честни. Хората винаги са обичали добрите истории. Опитните маркетингови специалисти се възползват от този факт максимално добре. Има едно основно правило: Не създавайте фалшиви истории и никога не заставайте зад неверни твърдения.

Накарайте ги да се върнат за още

Всеки един бранд иска да превърне всеки клиент в постоянен. Има много начини да накарате клиентите си да дойдат отново. Един от най-често използваните е предлагането на специални оферти. Можете да постигнете същия, а дори и по-добър ефект с разказването на истории. Силното въздействие на историите може да се обясни психологически. Когато четем една история публикувана в интернет, се включват всички емоционални и мисловни центрове в мозъка, които ни позволяват да преживеем в ума си това, което четем.

Изчислено е, че съвременният човек чете около сто хиляди думи на различни дигитални устройства всеки ден. В скорошна анкета, девет от десет потребители признават, че биха прочели цялото съдържание на една уеб страница, ако то е под формата на история. Така че не е необходимо да пълните текстовете със статистически данни и да слагате таблици. Ако трябва да включите числа, постарайте се да подходите творчески като използвате инфографика например. Просто разкажете една интригуваща и вдъхновяваща история.
Искате да изградите дигитална стратегия, базирана на ефективни маркетингови инструменти? Направете запитване сега.
Споделете в: