Клиентоцентричен уеб сайт

Успехът на всеки уеб сайт зависи от неговите потребители. Без посетители уеб сайтът няма да докара никакви ползи за собствениците. Точно поради тази причина при разбработката на един интернет сайт, потребителите са от първостепенно значние. Усилията трябва да са насочени към крайните потребители, трябва да бъде угодено на тях. Уеб разработчикът трябва да е много наясно за кого точно гради уеб сайт. Тази информация може да получи само от бизнеса, собственик на сайта. Ето защо е важно да се познават настоящите и потенциалните клиенти. Трябва да се предвиди от какво ще имат нужда, какви въпроси ще имат, проблеми и да им се предложат съответните отговори и решения.
Клиентоцентричен уеб сайт, е:
  1. Докарва ползи от завърнали се посетители.
  2. Увеличава възможността сайтът да бъде препоръчан.
  3. Оставя у посетителите положително впечатление за бизнеса.
  4. Осигурява отлично преживяване и ниво на информираност.
Клиентоцентричен уеб сайт не е:
  1. Ориентиран само и единствено към печелене на пари.
  2. Насочен единствено към рекламодатели.
  3. Създаден за добра индексация от търсачките, но неадекватен за хората.
За да бъде създаден един клиентоцентричен уеб сайт трябва да съобразим следните неща:
Съдържанието
Основният смисъл на това сайтът да бъде клиентоцентричен, е, да предоставя правилната, релевантна, адекватна информация, от която посетителите имат нужда. Тя е критичният елемент, който ще направи сайта успешен.
Как се определя дали едно съдържание е стойностно? Това зависи от вида на уеб сайта и целите, които преследва. Сайтът на един художник трябва да приоритизира портфолиото с работата му, която се продава. Портфолиото ще бъде съдържанието, от което ще се интересуват потребителите. Един ресторант може да покаже работното си време, менюто, карта с местоположение и упътване.
Едно от условията за създаване на клиентоцентрично съдържание е то да бъде направено специално за уеб сайт. Четенето онлайн е много по-различно в сравнение с четенето на книга. Най-важното е да запомните, че интернет потребителите сканират съдържанието, а не го четат от начало до край. Това е една отлична причина Вашето съдържание да бъде подчинено на тази особеност.

Комуникацията
Уеб сайтът трябва да предоставя възможност на потребителите да се свържат с Вас. Без значение какъв подход се избере (използване на форма за директна връзка или просто поставяне на имейл адрес) - посетителите трябва много лесно да намират координатите. Може да се определи като идеален, вариант, в който координатите Ви за контакт са видими от всяка една страница в уеб сайта.
Друг подход за поддържане на връзка със сърфиращите е имейл бюлетинът и RSS връзките.

Навигацията
Понякога ефективната навигация бива забравяна заради дизайнерски прищевки. Това е много грешно. Вероятно и на Вас се е случвало да попадате в сайтове и да се чудите какво се случва. Тогава най-предсказуемото действие е напускане на сайта. Комплицираните и нелогически издържани навигации в уеб сайтовете объркват потребителите, нервират ги и те напускат сцената, гневни. Точно на другия полюс седи историята с добре издържаната, изчистена и лесна за използване навигация. С нейна помощ потребителите се придвижват в сайта с лекота и усмивка. Има правило, което гласи, че потребителите трябва да стигат до търсеното с максимум 3 клика на мишката. Друго правило, на което трябва да са подчинени клиентоцентричните сайтове, е: “Не ме карай да мисля!”. Това е мотото на интернет потребителя.

Разсейването
Клиентоцентричният уеб сайт трябва да подава съдържанието към потребителите по възможно най-бързия и лесен начин.
Всяко нещо, което разсейва посетителя от съдържанието е непродуктивно. Няколко примера за разсейващи фактори, са:
  1. Натрапчиви реклами.
  2. Анимирани, светещи, движещи се елементи.
  3. Ужасяващи цветови комбинации.
  4. Изскачащи прозорци.
  5. Аудио и видео, които стартират без повикване от страна на потребителя.
Като добавка към написаните неща горе, отбелязваме, че за да има пълноценно изживяване в сайта, потребителят трябва да вижда отлични:
  1. Шрифтове.
  2. Цветове.
  3. Layout (разпределение на елементите в страниците).
  4. Навигация.
Анализите
Това е една от по-сложните части на сайтовете. Най-вече, ако тепърва Ви предстои да пуснете сайт. В такава ситуация няма да имате никакви статистически данни. Но ако правите редизайн на уеб сайт, то би следвало да имате информация от предходния.
Тази информация е важна, за да сте наясно с това какви браузъри използват Вашите посетители, какви резолюции, през какви устройства влизат в сайта Ви, от кои държави и градове, какъв е процентът на повторно върналите се потребители, кои са най-посещаваните Ви страници.
Подобно съкровище ще Ви ориентира за следващия ход. Ако забележите, че сайтът се радва на множество посещения от смартфони и таблети, то е ясно, че трябва да изградите оптимизирана за мобилни устройства версия на сайт.

Заключение
Всички разгледани точки в днешната статия ще допринесат за създаването на клиентоцентричен уеб сайт. Подобно начинание се реализира само, ако целите, които се преследват са отличното преживяване на посетителите в уеб сайта
Споделете в: