Може би сайтът Ви се нуждае от кафе пауза

В живота на всеки бизнес притежател идва момент, в който сайтът му се превръща в кошмар, а не в повод за гордост.

Продажбите през сайта едвам пъплят, разбирач е пипал кодовете и получавате доклади за развалени функционалности, оплаквания от потребители, които откриват неактуална информация. В един момент обема на проблемите може да прерастне в огромно кълбо, което да Ви премаже. Знаете, че проблемите не се разрешават от само себе си. Какво можете да направите по въпроса?
В следващите редове ще Ви представим няколко точки, които да Ви помогнат за внасяне на ред в анархията:
1. Цялостна стратегия
Не се хвърляйте веднага в басейна с проблеми. Спрете за миг и се запитайте: защо поддържате уеб сайт? Как той рефлектира върху цялостната Ви бизнес стратегия? Каква роля играе той? След като направите това упражнение на задаване и отговаряне на въпроси ще фокусирате вниманието си върху най-важното. Тогава ще знаете къде имате пробойна и кое точно трябва да се коригира.
Към цялостната стратегия трябва да включите и:
  • Проверка на призивите към действия. Какво точно искате да правите със сайта си? За каква точно дейност искате да го оптимизирате?
  • Измерване. Следите ли изобщо трафика, който сайтът Ви генерира? Какво Ви говорят тези посещения след един анализ?
2. Стратегия за съдържанието
Следващата точка от дневния ред е съдържанието. Точно то е причината уеб потребителите да идват на сайта. Следователно го отбележете като ТОП приоритет.
Стратегията за съдържание може да се разбие на следните точки:
  • Копирайтинг. Това включва всяко едно парченце съдържание. Продуктови описания, фирмено предтавяне, аудио, видео, маркетингови послания. Обърнете специално внимание на тези неща. Много често биват пренебрегвани, което носи само негативи за бизнеса.
  • Социалните медии. Това включва всички акаунти, които сте решили да използвате, за да градите имидж, комуникирате с хората и продавате. Помислете много задълбочено дали ще можете да поддържате тези фирмени профили. Имайте предвид, че ще трябва да участвате в диалог с настоящи и потенциални клиенти, а това отнема време. Самоцелното създаване на профили в социалните мрежи без ясна визия не прави никому услуга.
3. Ползваемост
Дори и да сте осигурили отлично съдържание за уеб сайта, нещата не спират до него. Трябва да се погрижите за така наречената ползваемост. Няколко критерия, по които да се водите:
  • Структура. Под структура имаме предвид местоположението на всяка една страница и под-страница в йерархията на сайта. Ако една страница трябва да бъде преместена от секция в секция, то действието попада в тази точка. Ако имате нужда от добавянето на нови секции или да премахнете стари, то отново сте тук.
  • Навигацията и задънените страници. Имате ли страници, които са със задънен край? Ако е така, то това трябва да се коригира.
  • Скоростта на сайта. Уверете се, че имате изчистен код, за да зарежда сайтът бързо. Съветваме Ви да използвате качествен хостинг, за да нямате проблеми с бързодействието. Слагане на сайтове на сървари по мазета, тавани и мокри помещения не води до нищо.
  • Съвместимостта. С тази точка искаме да отбележим, че е много важно сайтът Ви да работи добре на водещите браузери. Това ще рече, че трябва да се направят необходимите тестове и допълнителни настройки. Само ще вметнем, че в днешно време трябва да имате предвид и мобилните устройства. Колкото по-рано ориентирате сайта си за съвместимост с тях, толкова по-добре.
4. Външният вид
Към списъка си трябва да прибавите и точка за външния вид на сайта. Това включва:
  • Графики, фотографии, видео материали. Отбележете си, че всичко трябва да е с изрядни авторски права.
  • Форматирането. Искаме да обърнем специално внимание на тази точка. Много често съдържанието в един сайт се въвежда по неправилен начин, сякаш се изсипва от чувал. Шрифтовете, размерите, редакцията, разстоянията биват забравяни. Поставете се на мястото на потребителя, как ще възприемете едно съдържание, при положение, че то прилича на безпризорно.
  • Цветовете. Една много обширна тема, на която сме посветили цяла статия. Водещото при тях е целевата група, към която е насочен сайтът. Помнете, че изборът на цветовете не бива да е по Ваше усмотрение.
Това бяха точки, по които да се водите при възникнали проблеми с уеб сайта. Този списък е напълно индивидуален за всеки случай. Целта е да направите една ревизия на сайта точка по точка, да опишете нещата и напред към подобрения.
Споделете в: