19
юни
2014

Основните принципи на уеб дизайна се запазват

19
юни
2014
Основните принципи на уеб дизайна се запазват
Интернет постоянно еволюира, с което неминуемо внася промени в нашето ежедневие. Технологиите за създаване на уеб дизайн се менят, подобряват, но основните принципи на дизайна се запазват. Това е така, защото всеки уеб дизайн се създва за хората. Налични са основни принципи, които уеб дизайнът трябва да спазва, за да бъде успешен и ползваем.
Дизайнът трябва да бъде бърз
Скоростта на зареждане е от значение. Тя бе важна преди години с по-бавните връзки, но е значима и днес. Потребителите не обичат да чакат. Сайтът Ви трябва да е отлично оптимизиран за бързо действие. Необходимо е да се вземе предвид, ако същият се отваря от различни точки по света. Крайните потребители на сайтовете имат определени очаквания, които трябва да бъдат покрити. В противен случай просто напускат сайта. Ако дизайнът е много тежък, натруфен и впечатляващ, е без значение, ако никой не изчака неговото зареждане.
Дизайнът помага на съдържанието
Добрият уеб дизайн е ненатрапчив. Той въздейства само на подсъзнателно ниво. Неговата цел е да помогне на съдържанието да изпъкне. Той създава атмосфера и влияе на емоциите, но фокусът винаги е върху съдържанието. Често собствениците на сайтове търсят “Уаууу” фактор, чрез който да впечатлят посетителите, било то чрез анимации, разчупен интерфейс, музика и прочие. Това обикновено не е инстументът, който превръща уеб сайта в печеливш. Kрещящият дизайн отклонява вниманието от основното послание на сайта.
Дизайнът изпълнява конкретни цели
Уеб дизайнът не влиза в спектъра на изкуството. Той е супер комерсиален и съществува, за да обслужва и постига конкретни бизнес цели. Дизайнерът, който майстори сайт или онлайн магазин, трябва да разбира целите на сайта, да се постарае да ги постигне чрез графичния дизайн. Един уеб дизайн може да е уникален, смайващ, печелещ награди, но в крайна сметка да се провали в постигането на бизнес целите. Дизайн тенденциите пристигат и си заминават. Много често не са основен показател за качеството на един уеб дизайн.
Дизайнът трябва да е гъвкав
Wинаги е съществувал казусът с размерите на екраните и резолюциите. През последните няколко години наболя малко повече заради мобилните устройства. И преди, и сега дизайнът трябва да е гъвкав и оптимизиран за добра работа с различни екрани.
Следващото на дневен е ред е корпоративната визия. Дизайнът трябва да се адаптира, ако се случи фирмено пребрандиране или се добави нов продукт. Странното е, че много бизнеси се изменят през годините, а това не се отразява по никакъв начин в техните сайтове.
Дизайнът трябва да обслужва нуждите на потребителите
Бизнес целите и връзката им с уеб дизайна бе засегнато като тема. Сега трябва да отбележим, че дизайнът трябва да помага на хората. Това са всички онези персони, които посещават сайта и искат да подобрят живота си по някакъв начин чрез него. Фактът налага по-задълбочено премисляне на нещата. Необходимо е познаване на таргет аудиторията, за да бъде поднесен подходящ дизайн. Цялата история около създаването на добра ползваемост не е препоръка или екстра, а задължителен компонент от всеки уеб проект.
Дизайнът трябва да еволюира
Изготвянето на добър уеб дизайн не е еднократен акт. Той постоянно трябва да се анализира и усъвършенства. Това се случва след събирането на обратна връзка от потребителите, които ползват сайта. След като един уеб дизайн се появи официално в уеб пространството се разбира доколко е успешен.
Заключение
Създаването на качествен уеб дизайн е по-скоро наука. Има своите правила, история, еволюция, обратна връзка, подобрения. Добрият дизайн на сайт може да промени драстично цялостното Ви онлайн присъствие.
Интересувате ли се от сайт с отличен дизайн? Изпратете ни запитване.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Уеб дизайн
Обратно