20
февруари
2014

Инвестициите в поддръжка и развитие на уеб проектите

20
февруари
2014
Инвестициите в поддръжка и развитие на уеб проектите
Като хора, които се занимават с уеб разработки, сме наясно, че в уеб проектите трябва непрестанно да се инвестира, за да функцинират максимално добре. Но понякога клиентите не са на това мнение. Те смятат, че всичко приключва с изработката на сайта или електронния магазин.
Подобен манталитет кара сайтовете да погиват. Бавно изсъхват, защото никой не се грижи за тях. По този начин цялата инвестиция се обезсмисля. Трудът на разработчика отива в канала заедно с парите на инвеститора.
Всичко в уеб се развива толкова бързо, че няма време за кафе пауза. Сайтовете овехтяват в рамките на няколко месеца заради пазарната динамика и технологичния бум. А крайните потребители не ги интересува, че не можете да насмогнете с темпото. Те ще си заминат от Вашия сайт или онлайн магазин, защото няма да печели тяхното доверие.
Необходими са непрестанни подобрения
Периодичното обновяване на съдържанието е едно на ръка. Необходими са постоянни корекции по самата структура, а също така и в дизайна. Сайтът трябва постоянно да еволюира. Иначе се превръща в динозавър, знаете какво се е случило с динозаврите.
Непрекъснатото внасяне на подобрения не е поредната схема, с която някой да Ви прибере парите. Израстването в уеб е непрестанен процес, с който трябва да се съобразявате.
Уеб проектите са като растения. Посяваме ги, поливаме ги, грижим се за тях непрестанно. По този начин те се развиват и живеят. Ако ги загърбим за няколко месеца, то вероятно ще се наложи да ги хвърлим в боклука.
Уеб сайтовете и онлайн магазините изискват дългосрочна финансова ангажираност. Не си представяйте, че плащате за изработка на сайт и всичко приключва. Ще имате най-различни ангажименти около уеб проекта, които ще трябва да обезпечите финансово.
Сайтът се създава за хората
Факт е, че голяма част от сайтовете не се изграждат правилно. Зад тях няма заложени цели или конкретна таргет група. Често нещата опират до: “Колко ще струва сайт?”. И следва не особено професионалната изработка. Тестовете и проверката на функционалностите не означава, че сайтът е адекватен за потенциалните клиенти.
Феноменът Google
Всички искат да са сред първите резултати на Google. Това е най-честото искане на клиентите, когато се заговори за изработка на сайт. Но това не е толкова лесно, колкото обещават СПАМ имейли. Знаете ли, че Google обича сайтове, които еволюират, които опресняват редовно съдържанието си? Ако искате да се показвате в челните резултати, то ще трябва да инвестирате в съдържанието и поддържането на сайта.
Помислете внимателно върху бъдещето на Вашия уеб проект. Искате ли да го видите като успешен? Тогава не го изоставяйте, а се грижете за него.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия Тагове: Сайтове, Онлайн магазини, Бизнес
Обратно