Как да намалим неприятния Bounce Rate?

Какво точно означава Bounce rate? Терминът е често бъркан с exit rate. Exit rate е процентът посетители, които са били активни в уеб сайта Ви и са излязли от него. Преди да изчезнат, те са прегледали няколко различни страници и под-страници. Bounce rate отчита какъв процент от потребителите са влезли в сайта Ви и са го затворили без да разгледат други страници.

Bounce rate е добър измерител за ефективността на една уеб страница. Ако целевата страница, на която попадат потребителите е с нисък bounce rate, това означава, че тя им предоставя информация, която да ги заинтригува и сърфиращите разглеждат други под-страници на Вашия сайт.
Висок ли е Вашият Bounce rate?
При какви стойности bounce rate е висок? Няма точен отговор на този въпрос. Високият bounce rate може да е породен от множество причини, като не е задължително сред тях да бъде лошото представяне на сайта. Типът на уеб сайта има голямо влияние върху bounce rate. Съществува голямо различние между новинарския сайт, онлайн магазин и блог. Принципно е много трудно да се достигне bounce rate под 20%, а всичко над 50% е силно обезпокоително. Ако имате bounce rate около петдесетте процента, то е добре да започнете да ревизирате сайта.
Примерно блоговете имат много висок bounce rate, защото представят голяма част от съдържанието си на една страница.
За да намалите bounce rate на своя уеб сайт, може да прочетете следващите няколко съвета:
1. Съдържанието трябва да е релевантно
Съдържанието, което имате е причината посетителите да влизат във Вашия сайт. Нерелевантното, неадекватно съдържание ще уплаши сърфиращите и това ще покачи Вашия bounce rate. Качественото съдържания завладва посетителите и ги стимулира да разгледат отстаналите страници на интернет сайта.
2. Привличане на правилните посетители
Не забравяйте да мислите за съдържанието си и от гледна точка на Google. Оптимизирането на уеб страниците Ви ще доведе до по-голям трафик. Примерно: ако продавате запалки Zippo ще се нуждаете от посетители, които търся точно това.
Таргетирайки правилните хора, осигурявайки релевантно, качествено съдържание, ще намалите значително своя bounce rate.
3. Информационна архитектура и дизайн
Изчистената и ясна структура може да сътвори чудеса. Обикновено първото впечатление кара потребителя да се откаже от сайта или да продължи да го използва. Добре структурираният уеб сайт ще привлече вниманието на хората и ще ги накара да четат.
Според различни проучвания през първите няколко секунди потребителят си изгражда мнение на база дизайна. Но на по-късен етап идва важността на това, което започва да чете.
4. Ясен призив към дейстия
Призивите към действия (call to action) не се използват само в онлайн магазините, всеки бизнес уеб сайт трябва да има такива. Те зависят от целите, които трябва да бъдат постигнати - направа на поръчка, прочитане на дадена новина, записване за имейл бюлетин, попълване на някаква форма. Бъдете сигурни, че потребителят е наясно какво се очаква от него.
Лошо е когато в сайта се формират страници с така наречения задънен край. Тогава потребителят не знае какво да предприеме като следваща стъпка. Най-вероятният сценарии при такава ситуация е да увеличите bounce rate на сайта. Хората трябва да се напътстват и водят през различните страници и функционалности на сайта, точно за това служат тези призиви към действия (call to action).
5. Редуциране на времето за зареждане
Времето за зареждане на Вашия уеб сайт е от критично значение за bounce rate, който ще отчитате. Хората биха посетили други под-страници, ако времето за зареждане е отлично.
Високата популярност на смартфоните, таблетите и мобилния интернет допринасят за bounce rate. Това е така, защото мобилният интернет е по-бавен, а масово сайтовете не са оптимизирани за работа с умните устройства.
6. Вътрешни връзки
Вътрешните връзки в уеб сайта са хиперлинкове, които водят от една страница до друга, отново намираща се в уеб сайта. Добавяйки такива вътрешни връзки ще намалите bounce rate. Хубавото на вътрешните връзки е, че няма да Ви помогнат само за задържане на вниманието на потребителя за по-дълго, но ще Ви помогнат и за по-добрата индексация от Google.
Креативни решения за намаляване на bounce rate
Ако сайтът Ви има динамична навигация, която следва потребителя докато скролира надолу, ще намалите bounce rate. С подобно решение навигационните бутони ще са винаги пред очите на потребителя, което ще му помага да преминава лесно от страница в страница. Това е пример за просто, но в същото време много ефективно решение.
Друг вариант е създаването на малък попъп (pop-up), който деликатно да се показва в долния ъгъл на сайта. С това решение ще можете да предлагате различни неща на интернет посетителите.
Заключение
Като заключение можем да кажем, че ще намалите своя bounce rate, като предоставите на потребителите възможност да откриват ново съдържание във Вашия уеб сайт. Трябва да ги направлявате към други части на сайта, които да погледнат, където биха открили полезна информация. Уверете се, че имате качествено и адекватно съдържание, което да привлича правилните потребители чрез Google.
Не забравяйте, че първото впечатление от уеб сайта може да се превърне в причина за покупка или в причина за подплашен потребител.
Споделете в: