28
април
2017

Как се интегрират изображения в потребителското преживяване на уеб сайт - 10 съвета и най-добри практики

Научете как да използвате изображения за по-ефективно ангажиране на потребителите и за печелене на повече клиенти.

28
април
2017
Как се интегрират изображения в потребителското преживяване на уеб сайт - 10 съвета и най-добри практики
Както се казва, една картина е равна на хиляди думи и това е научно доказано. 90% от всичката информация, достигаща до човешкия мозък е визуална, а той обработва този вид информация почти веднага. В уеб дизайна, изображенията са мощни инструменти за грабване на потребителското внимание, разграничаване на продукта и дори за преодоляването на езикови бариери. Те са не просто декорация на страниците на сайта, а неразделна част от потребителското преживяване. Тук ще разгледаме различни принципи и най-добри практики при използването им в дизайна на уеб сайт, включително и на такъв за онлайн търговия.

1. Използване само на релевантни изображения
Всяко изображение разказва история, така че преди да го сложите на уеб сайта, трябва да прецените какво искате да кажете. Когато то се вписва в контекста на страницата и подсилва останалото съдържание, най-вече текста, тогава посетителите ще са вдъхновени и ангажирани. Може би най-важното от всичко е всяко изображение да има силна връзка с действието, което искате потребителят да предприеме на дадената уеб страница. Не забравяйте, че то предизвиква по-бърза реакция от текста, така че трябва да е впечатляващо.

2. Без визуален шум
Принципът „повече е по-добре“ не се прилага при използването на изображения в уеб дизайна. Тези, които имат само декоративна цел, обикновено се игнорират от потребителите. Препоръчително е да използвате изображения, които дават представа за Вашия продукт или услуга. Когато са впечатляващи, техният брой не е нужно да е голям.

3. Високо качество без разсейване
При модерния адаптивен дизайн (responsive design), използваните изображения трябва да могат да се показват в подходящ размер на всички видове свързани устройства. Те не трябва да изглеждат пикселирани. За това е необходимо тестването на размерите на изображенията за всеки конкретен екран. Най-добре е снимките и графичните изображения да се показват в оригиналното съотношение между дължина и ширина и да не са увеличава мащабът им над 100%. Те не трябва да изглеждат стеснени, разтеглени, прекалено малки или прекалено големи.

Изборът на изображения с подходяща резолюция за уеб сайтове с адаптивен дизайн не е лесна задача. Добрата новина е, че има софтуерни инструменти, които позволяват интерактивното генериране на границите (breakpoints) на адаптивните изображения. Това се постига чрез индивидуален анализ на всяко.

4. Уеб дизайн с фокус върху изображенията не е подходящ за всяка уеб страница
Използването на красиви изображения носи определена стойност, но цената, която трябва да платите, е по-малката видимост на останалите елементи на страницата. С намаляването на размера им, тези елементи могат да станат и по-трудни за използване. Ако фокусът върху изображенията е прекалено голям, това може да отклони потребителя от главното, а именно ангажирането му с предлаганото съдържание. Слагането на голяма снимка и прекалено малък бутон до нея например може направо да попречи на потребителя да предприеме желаното от бранда действие.

Най-доброто решение е да се предприеме балансиран подход, при който изображенията подкрепят представяния продукт или услуга, но не засенчват останалото важно съдържание и функционалностите на уеб страницата. За постигането на баланс трябва внимателно да се определят позицията и размера на всеки елемент с изображение, което обикновено става по време на концептуалния етап от изработката на уеб сайта.

5. Използване на различни видове изображения
За представянето на продукт, услуга или идея, могат да се използват както фотографски снимки, така и илюстрации. Снимките са идеални за показване на конкретни материални обекти и за разказването на истории. Илюстрациите са най-ефективни за представянето на концепции и метафори. Те могат да се използват за подпомагане на разбирането на идея, когато конкретика не се изисква. Ако искате да представите роза например, е логично да изберете снимка. Ако искате да създадете уют или романтично настроение на уеб страницата, можете да използвате илюстрация на същото цвете.

6. Необходима е фокус точка
Изображенията са визуални инструменти за комуникация, които предават Вашето послание на потребителите на уеб сайта. Ясният фокус представя концепцията като цяло, докато липсата му прави изображението безполезно. Не трябва да карате потребителя да се чуди какво е значението. То трябва да е лесно за разбиране и запомнящо се същевременно. Когато оценявате едно изображение, разгледайте елементите му. Ако има много такива без особен смисъл, те само биха разсеяли потребителя на сайта.

7. Снимки с истински хора
Те са много ефективни за ангажирането на потребителите. Когато видим лицата на други хора, това ни кара да се чувстваме сякаш се свързваме с тях. По този начин се добавят човешки, емоционални щрихи към продукт, услуга и бранд като цяло. Същевременно не трябва да се използват очевидно неискрени, генерични фотографии, защото те просто не работят за изграждането на доверие у потребителите на уеб сайта. Хората ги игнорират, а понякога даже им се ядосват.

Лесно и ефективно решение на проблема е да се използват висококачествени снимки на хора, които имат характеристиките на потребителските персони на Вашия уеб сайт, тоест обобщените характеристики на целевата аудитория. Те трябва да представят Вашите продукти и/или услуги по автентичен начин. Избягвайте снимки с тълпи и много лица и използвайте такива, които имат един основен обект. Най-добре е снимките да разказват история, показвайки действия, които предизвикват интерес. При представянето на физически продукт например може да се направи снимка как той се използва от потребител от таргет аудиторията.

8. Смесване на изображенията с дизайна на уеб страницата
При избора на изображения един от основните въпроси, които трябва да си зададете, е дали те пасват на естетиката на уеб сайта. Главната цел е да се постигне елегантност и изчистеност. Една от изпитаните формули за това е комбинирането на бели пространства и едно голямо главно изображение, изпълващо екрана по ширина.

9. Ефективно използване на изображения в онлайн магазин
До голяма степен, снимките на продукта го продават, тъй като потребителите ги използват за да оценят него и характеристиките му. Продуктът не само трябва да изглежда максимално атрактивно. Целта на снимките е да подчертаят качествата му като здравина, надеждност, функционалност, висока естетика и така нататък, така че да се даде увереност на потребителя да направи покупка.

Най-добре е секцията с продуктовите снимки да е най-горе на екрана. Не трябва да карате потребителите да скролват надолу, за да ги видят. Нека да бъдат запленени веднага от вида на продукта преди да прочетат характеристиките му. Всяка снимка трябва да е достатъчно голяма, за да показва поне главните части на продукта. Също така, потребителят трябва да може да увеличава частите на снимката, за да го разгледа по-детайлно. Това са основни правила при създаването на потребителското преживяване на онлайн магазин.

10. Изразяване на характер и провокиране на емоции
Изображенията могат да разкрият същността на представяния продукт или услуга, като същевременно поднасят елемент на изненада и създават удоволствие за потребителите. Не е трудно да се подберат такива, които информират и забавляват хората едновременно. По този начин се създава емоционална връзка между бранда и потребителите чрез уеб сайта. Тя, от своя страна, допринася за по-високо ниво на ангажираност.

Изображенията, които разказват истории, и тези, показващи лицата на хора, са най-ефективни за предизвикване на емоция. Един интересен жанр, който може да се използва за целта, е комикса. Той е изключително полезен при направата на списък с инструкции и tutorial. Така се смесват полезното и приятното.

Заключение
Най-добрият подход при избора на изображения за уеб сайта Ви е да се фокусирате върху тяхната полезност що се отнася до Вашите цели и тези на потребителите. Визуалната комуникация е важна за първото впечатление, за ангажирането на потребителите и за това колко дълго ще запомнят сайта Ви и бранда Ви като цяло. Идеалните изображения вдъхновяват, въвличат и предоставят полезна информация едновременно.
Ако искате да имате ангажиращ уеб сайт или онлайн магазин с адаптивен дизайн, свържете се с нашия екип, като направите запитване сега.
Категории: Уеб сайтове, Онлайн магазини и търговия Тагове: Уеб дизайн, Онлайн търговия, Онлайн магазин, Изработка на уеб сайт
Обратно