13
май
2013

До колко е важна търсачката за онлайн магазините?

13
май
2013
До колко е важна търсачката за онлайн магазините?

Днес ще обсъдим в един писмен монолог силата на уеб търсачките. По-конкретно на търсачките, които се намират в онлайн магазините. Те са от фундаментално значение за цялостното представяне на електронния магазин. Тези търсачки доставят огромни ползи за потенциалните клиенти. Те им помагат да откриват бързо, лесно и коректно продуктите, от които се интересуват.

Интернет потребителите са се разглезили от търсачката Google и имат доста завишени очаквания към тази, която използвате в онлайн магазина. Те са просто юзъри, които не правят разликата между огромна корпорация като Google и Вашия онлайн магазин. Най-просто казано хората искат най-доброто, а Вие трябва да се постараете да им го осигурите.
Ако имате подробна статистика за случващото се в онлайн магазина, ще забележите, че огромен процент от сърфиращите използват търсачката. Логично е да стигнем до работно заключение, че тези хора търсят информация за нещо, което искат да закупят.
Нека се плъзнем дружно през следващите редове, за да открием повече пикантни подробности за търсачките в интернет магазините.
Защо онлайн магазините се нуждаят от търсачки?
Колко хубав генерален въпрос. Нека си отговорим в няколко точки:
1. Увеличава продажбите. Търсачката подобрява ползваемостта на магазина, което от своя страна помага на хората да откриват търсеното. Това пък от своя страна се отразява на продажбите в положителен аспект. Реално всичко е много логически издържано, потребителят успява да намери това, което дири, съответно го купува. Ако пък не успее да го изнамери, то сбогом на онлайн магазина Ви.
2. Повишаване на ползваемостта. По-добрият user experience ще рефлектира много ползотворно върху цялостния престой на потребителите в онлайн магазина. Ще забележите, че повече потребители ще се регистрират, ще видите увеличение в броя повторно върнали се посетители.
3. Създаване на отношение на лоялност. Когато хората свикнат с хубавата Ви търсачка и са уверени, че намират търсеното лесно и безболезнено, то това ще се отрази драстично на отношението към Вас. Ще успеете да спечелите симпатията им, а оттам и парите им.
4. Подсилване на бранда. След като имате отлична ползваемост, лоялни клиенти, то ще се дистанцирате от конкурентите. Ще се превърнете в предпочитания избор за онлайн магазин и пазаруване.
Малко практика
Търсачката в онлайн магазините не е екстра или нещо, което би било хубаво да се направи. Това е задължителен компонент. И той трябва да работи отлично. Няколко съвета:
Търсачката трябва да е видима
Навигационното меню, както и търсачката, трябва да са постоянно видими и достъпни. Без значение на коя страница е кацнал потребителят, той трябва да вижда търсачката и да му е под ръка при първа необходимост.
Търсачката трябва да е на видно място. Винаги е препоръчително това да бъде горната част на онлайн магазина или така наречения header. Това е изградена уеб практика, с която потребителите са свикнали. По този начин на хората не им се налага да реят поглед из магазина, а времето им за мислене и реакция се съкращава. Простичко и лесно за намиране.
Търсачката трябва да е обособена
Уточнихме, че трябва да е в горната част на магазина, сега нека обсъдим заобикалящата я среда. Много е важно търсачката да има своя въздух, своето лично пространство. С това имаме предвид да не е поставена между другуто, залята с какви ли не елементи, които пречат за нейното изпъкване. В никакъв случай потребителят не трябва да се чуди дали това е търсачката или полето за регистрация за имейл бюлетин.
Нека си го напишем
Функцията на търсачката е ясна, но нека все пак сложим един надпис, който казва съвсем директно за какво си говорим. Освен думичките, можем да дадем за пример и друг често използван похват, а именно иконката на лупичка, която стана синоним на търсене. Ако търсачката Ви работи по някакъв специфичен начин, то директно го напишете в нея. Примерно: търсене по продуктово име или търсене по каталожен номер. Така ще улесните мързеливите и вечно бързащи потребители.
Enter
Нещо, което понякога се пропуска. Потребителите очакват да използват търсачката Ви чрез Enter. Това копче от клавиатурата се е позиционирало в съзнанието на всички, съответно вземете го предвид. Много лесно някой юзър може да реши, че търсачката Ви не работи, ако блъска по Enter и на екрана не се случва нищо.
Размерът на търсачката
Визираме дължината на полето, в което се пишат символите при търсене. Тук нещата са много условни, защото трябва да се провеждат изследвания, за да се получи перфектно нагаждане. Размерът на търсачката зависи от продуктите, които продавате и от поведението на Вашите клиенти. Ако хората пишат по две, три и повече думи при търсене, то тогава е логично да имате по-голяма търсачка. Все пак те трябва да виждат какво са изписали.
Допълнителни екстри
Помислете за стесняване на търсенето. Това може да се реализира чрез извършване на търсене само в конкретни категории на сайта, а не в цялата продуктова база от данни. Много полезна функционалност, която значително ще редуцира изкараните резултати. По този начин потенциалният клиент ще намери бързо това, от което се нуждае.
Предположенията са също един страхотен инструмент. Вероятно сте забелязали, че при изписване на част от дума в някоя търсачка, системата сама прави предположение какво търсите. Това автоматично ускорява процеса на търсене, както и помага за елиминиране на опитите за погрешно изписване на продукти.
Заключение
Сами виждате, че само един компонент като търсачка е нещо много сериозно с купища възможности. От тук следва да заключим, че онлайн магазинът е много повече от сайт, в който се пазарува. Има толкова детайли, които могат да се пипнат, за да подобрят цялостното представяне на електронния магазин. Всяка едно подобрение ще се отразява и на финансовата част на нещата. Колкото по-адекватен и ползваем магазин имате, толкова повече ще продавате. За да се изстреляте пред конкурентите си ни изпратете запитване за изработка на онлайн магазин.
Категории: Онлайн магазини и търговия Тагове: Онлайн търговия, Онлайн магазин, Онлайн продажби, Онлайн магазини, Ползваемост
Обратно