22
юни
2016

7 Съвета за оптимизация на потребителското преживяване на Вашия уеб сайт

Как да накарате потребителите на сайта Ви да станат Ваши клиенти.

22
юни
2016
7 Съвета за оптимизация на потребителското преживяване на Вашия уеб сайт
Хората ще забравят това, което сте казали и направили, но ще си спомнят как сте ги накарали да се чувстват. Тази мисъл обобщава напълно същината и важността на потребителското преживяване на един уеб сайт.

До скоро, мениджърите трябваше да бъдат убеждавани за това колко е важно един дизайн да създава конкретно потребителско преживяване, но това вече не е нужно - просто трябва да се погледне системата за превръщането на потребителите в клиенти. Това е система, създадена само и единствено с цел увеличаване на печалбите и използваща потребителското преживяване като инструмент. Въпреки това, предизвикателството не е отпаднало: как да постигнете реални печалби с дизайна на потребителското преживяване (user experience или UX дизайн), като накарате потребителите на уеб сайта Ви да станат Ваши клиенти?

Преди да отговорим на този въпрос, трябва да отбележим, че UX дизайнът е работа на всички: от разработчика и дизайнера до копирайтъра и маркетинговия специалист. Доброто преживяване се определя не само от отличната работа по създаването на потребителския интерфейс например. И така, да пристъпим към съветите:

1. Създайте любов от пръв поглед

Никой не обича да губи време. За това, всяка страница на уеб сайта трябва да се зарежда бързо.

Любовта от пръв поглед се изразява в това, че потребителите решават дали да останат на уеб страницата в мига, когато я погледна за първи път. Поради това, горната част на страницата е най-ценният „терен“ на нея. Целта е да използвате всички възможни начини за да накарате потребителите да погледнат долната част. Списъкът включва големи вдъхновяващи снимки, видео клипове, анимации и много други.

Плъзгането на страницата, за да се види долната част е важно действие, което потребителите предприемат. Преди да ги насърчите да кликнат върху призива за действие (call to action или CTA), трябва да ги изкушите да научат повече за Вашите продукти, услуги и оферти. Това може да се постигне чрез визуални подсказки, като стрелки сочещи надолу или показването само на половината от цяло изображение и чрез пленяващо писмено съдържание, като например кратко и ясно въведение представящо продукта. Избягвайте претрупването с информация.

Поставянето на основния призив към действие в горната част на уебстраницата не е ефективно за превръщането на потребителите в клиенти. Не става въпрос за това дали да се скрие или покаже той, а да се даде на посетителите на уеб сайта възможност да станат клиенти, когато са готови. Въпросът не е в това да спечелите тяхното внимание, тъй като те вече са на Вашата уеб страница (за едно много кратко време). Вашата цел e да увеличите престоя им и да ги накарате да се задълбочат.

2. Простотата е красота

Понякога „специалните ефекти“ имат обратен ефект. Минималистичният дизайн, който позволява на потребителите да се ориентират лесно и бързо, се възприема като по-красив. Идеята е да не се разсейват потребителите. Ако хората влагат повече време в това да разберат какво значат Вашите икони за навигация, отколкото да разглеждат съдържанието на страницата, значи е време за промяна.

Да сте се чудили защо гледате в горния ляв ъгъл на екрана, когато търсите как да продължите към друга уебстраница, защо кликвате върху оцветен текст или защо ви е по-удобно да скролвате надолу отколкото настрани? Научно това се нарича отклонение на фамилиарността. Ние интуитивно предпочитаме неща, които са ни познати. Тъй като е фатално оптимистично да предполагате, че който и да е било ще отдели време да се запознае подробно с интерфейса на Вашия уеб сайт, използвайте елементи, с които потребителите са добре запознати.

Оформлението на един уеб сайт трябва да е изчистено и да следва ясна логическа линия, като ползва така наречените визуални прекъсвания (като например да се сменят местата на текста и снимките в дясно и ляво и обратното), за да се избегне монотонността.

3. Дългият текст няма да се прочете.

Ето един интересен въпрос: Колко внимателно четете условията за ползване и политиката за защита на личните данни когато инсталирате софтуер или игра? Да, познахте: никой не чете дълги текстове в мрежата.

В дигиталния свят, ние само преглеждане съдържанието набързо докато нещо не прикове вниманието ни. Добавянето на визуално съдържание с висока резолюция и красиви анимации е по-вероятно да Ви накарат да се спрете и да прочетете подробно един текст. Същевременно, трябва да обърнете внимание и на факта, че потребителите разглеждат страницата не само защото е атрактивна, а за да получат информация.

Решението е да поддържате баланс между текст и визуално съдържание. При наличие на повече изображения ще отклоните потребителите от съществената информация. Имайте предвид, че те са по-склонни да купят стока, която притежава определена ценност, а не само изглежда привлекателно. Разделете един по-голям текст на по-малки части носещи ценна информация. Изчистеният дизайн е в основата на един добър уеб сайт. За да накарате потребителите да обърнат внимание на същината, направете така, че важните думи да изпъкват чисто визуално.

4. Долу замъгляването на комуникацията!

Ако писменото съдържание на Вашия уеб сайт крие повече, отколкото показва, значи не сте на правилен път. Не използвайте високопарни фрази, с които да казвате прости неща по сложен начин. Направете всяко Ваше твърдение лесно за разбиране и го подкрепете с факти. Представете Вашите продукти, услуги и оферти ясно и точно използвайки език, който всеки ще разбере отведнъж.

5. Определете точно дължината на формата

Колкото по-кратка е една форма (формуляр), толкова повече хора биха я попълнили. От друга страна, колкото по-малко информация съберете за Вашите потенциални клиенти, то толкова по-трудно ще Ви бъде да имате ефективен персонализиран маркетинг.

Най-добрата стратегия при създаване на форма е да анализирате Вашата целева аудитория и ценността на конкретното предложение, което Вие правите. Ако търсите определена услуга за Вашия бизнес бихте попълнили по-подробен формуляр, отколкото ако искате да се абонирате за имейл бюлетина на развлекателно онлайн издание например.

Една форма трябва да е оптимизирана отлично, така че попълването ѝ да е удобно и интересно за потребителите ползващи различни видове устройства. Включете я на мястото на уеб страницата, където потребителят е готов да предприеме действие.

6. Адаптивен дизайн

Просто не можете без него, тъй като голяма част от хората използват не само настолни компютри и лаптопи, но и смартфони и таблети за сърфиране в мрежата. Има проучвания, които показват, че почти половината от потребителите в света разчитат на повече от едно устройство за да получат информация и сравнят артикули, преди да направят покупка. С адаптивен дизайн, уеб сайтът работи и изглежда еднакво добре на всички тях. Това Ви дава по-високи шансове да спечелите клиенти и да увеличите продажбите си. Освен че ще достигнете до повече потребители, ще намалите и разходите в дългосрочен период.

7. Бързайте бавно

Помнете, че доброто преживяване продължава и след като потребителят предприеме желаното от Вас действие. След като вече клиентът е направил покупката, е добре не само да кажете „благодаря“, но и да поставите основите на едни по-дълготрайни отношения, особено ако работите с други фирми.
Покажете предложения за продукти и услуги. Предложете специални оферти или раздайте подаръци. Насърчете даването на оценки и споделянето в социалните мрежи. Карайте полека обаче, за да не станете досадни.

Последен кратък съвет

Не робувайте на мнението, че има една единствена формула за успех. Използвайте съветите дадени тук (и другаде) с малко от Вашето въображение. Правете експерименти и тествайте. Това а научният подход към усъвършенстването.
Искате да имате професионално изработен уеб сайт, отговарящ на всички нужди и цели на Вашия бизнес? Обърнете се към нас, като направите запитване сега.
Категории: Уеб сайтове Тагове: Уеб сайт, Съдържание, Потребителско преживяване, Адаптивен уеб дизайн, UX, UI, Целева аудитория
Обратно