Как да подобрите секция "Новини" във фирмения сайт?

Ако имате секция “Новини” в сегашния уеб сайт или възнамерявате да включите такава, то тази статия е идеална за Вас. Масово новините във фирмените сайтове са отегчаващи, сухи, съответно не вършат никаква работа. Потребителите не ги харесват, не ги кликат, подминават ги като крайпътен знак. Проблемът не е в самата концепция на секцията, а в нейното презентиране. Нека в следващите редове да разгледаме как да подобрим въпросния раздел от фирмения сайт.
Защо е необходима секция “Новини”?
Този въпрос е фундаментален. Раздел “Новини” не се добавя в сайта, за да се постигне симетрия или да се запълни дупка в дизайна. Новините имат четири основни функции:
  • Да подпомагат индексирането на сайта в търсачките. Релевантното, добре написано, интригуващо съдържание ще Ви помогне за Google. Пускането на регулярни новини ще съдейства за придвижването на сайта напред в резултатите.
  • Да стимулират споделянето на линкове към сайта. Ако създавате интригуващи новини, то потребителите ще ги споделят посредством социалните мрежи. Това ще Ви докара трафик от посетители.
  • Да подпомагат продажбите. Новините могат да подкрепят продажбите Ви, като чрез тях показвате компетентност и информирате хората за случващото се в сектора.
  • Да помагат на клиентите. Чрез новините можете да разпространявате важна информация, която да бъде от полза на Вашите клиенти.
Реалността около новините в сайта е съвсем различна. Наситени са с технически термини, които никое нормално същество няма да разбере или сподели. Новините трябва да носят стойност за читателите. Те не са инструмент, с който компанията да се хвали непрестанно и натрапчиво.
Фокусирайте се върху потребителите
Вероятно познавате аудиторията, която посещава Вашия фирмен уеб сайт. Защо не ги попитате какво искат да чуят от Вас? Отговорите, които ще получите ще са безценни, те ще Ви дадат насоката, в която да работите. По този начин ще генерирате съдържание, което има смисъл.
Помислете дали това, което пускате като новини ще се споделя от хората. Задайте си въпроса дали Вие лично бихте го шернали с приятели. А дали сайтът Ви позволява бързо и удобно споделяне на тези новини? Ако не, то вградете функционалностите на Twitter, Facebook, Pinterest, Google Plus.
Необходимо е разчупване на мисленето по отношение на секцията “Новини”. Съдържанието в нея е от критично значение, ако го управлявате правилно ще можете да извлечете множество ползи. Нали точно това е смисълът на целия сайт, да извлечете бизнес ползи.
Споделете в: